Outlook spørgsmål
Fra : Malene Nørgaard

Dato : 20-04-01 07:58

Hej

Man kan sætte Outlook op til at give besked når man har modtaget ny mail.
Men hvis man modtager flere på en gang, viser den ikke at der stadigvæk er
post efter man har åbnet den første mail. Kan man gøre det???

Når man går ind i kalender og opretter en ny aftale er der påmindelse på,
som default (i nogen Outlook), så man skal huske at fjerne fluebenet hvis
man ikke vil have påmindelse. Er der et sted hvor man kan fjerne den default
påmindelse?

Man kan tilføje helligdage i sin kalender, men man kan ikke umiddelbart se
hvor de dage ligger i den lille oversigtkalender (Feks de dage man har
aftaler bliver datoen markeret), kan man få datoerne feks røde. ??

Hvordan kan det være at der er nogen der har svært ved at vidresende en
vedhæftet fil, meddelelsen bliver godt nok vidresendt, men den vedhæftet fil
følger ikke med, hvorfor og hvad kan man gøre ved det ???

Med venlig hilsen
Malene

Fra : pre

Dato : 20-04-01 19:54

1: I min Outlook står der et lille blåt tal ved de foldere, der har
ulæst mail.
2: Tools/Options/Other/Advanced Options & Tools/Options (Oversæt selv)
3: I næste version af Outlook bli'r der mulighed for farver i
kalenderen.
4: Ingen har endnu været i stand til at give oplysninger om hvilke(n)
Outlook, under hvilke omstændigheder - o.s.v.
der foreligger tre tilfælde, men ingen af spørgerne har ulejliget
sig med at afsløre, om problemet blev løst eller ej. Som bekendt er
det væsentligt for fejlfinding at ha' konkrete oplysninger at arbejde
med.

Fra : Malene Nørgaard

Dato : 23-04-01 07:57

Hej og tak for dine svar.

Ang punkt 1:
Sådan er det også i mit Outlook, men det vedkommende ønsker, er at han ikke
skal have Outlook vinduet åbent for at se om der er kommet ny ulæst mail.
Hvis han sidder og arbejder i et andet program, og meddelelsen om ny mail
popper op,så vil han se sin mail derfra, men hvis nu der er kommet flere
mails på samme tid, får han kun popup meddelelse til den første mail, han
ønsker at meddelelsen om ny mail skal poppe op så længe der er ulæste mails.

Ang: punkt2:
Den sti du har vist mig er OK til Opgaver, men det jeg har brug for er samme
mulighed når det gælder Kalender.

Ang punkt 3:
Tak for oplysningen, så må vi vente, hvad skulle den næste version sådan
cirka hedde?

Ang:Punkt4:
OK, jeg vender lige tilbage med mere specificerede oplysninger.

mvh

Malene

pre <ingenmail@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ycjE6.52334$o4.4291074@news010.worldonline.dk...

Fra : pre

Dato : 23-04-01 19:21

Man kan med en Mobil (hedder det vist) få omdirigeret sin mail, så man
bogstaveligt kan få det hele på sengekanten.

I min kalender kan man klikke på Actions og evt. klikke på
klokkeringningen - det er muligt at en Add-In (som kan stilles til at
ringe x dage før ...) har ændret på forholdene. Men ellers bruger jeg
altid Opgaverne og kalenderen sammen.
Outlooks kalender er ikke det helt store sus, og internettet flyder da
også med konkurrerende systemer.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Malene Nørgaard

Dato : 24-04-01 13:53

Med mobil, mener du en telefon????
Hvor er det lige at man tilføjer de der AddIns?????

nyhedsmeddelelse:qD_E6.55648$o4.4748450@news010.worldonline.dk...

Fra : pre

Dato : 24-04-01 19:24

Spøg tilside. Med Office2000 er det muligt at ha' flere programmer
aktiveret samtidig (grænsen er RAM-lageret). Derfor kan jeg f. eks.
minimere Outlook/Inbox og gå på Internet og surfe. Når signalet for ny
mail lyder er det let at klikke Outlookfrem og se hvilke/hvor mange
mails der er kommet. Med et klik kommer jeg tilbage og kan fortsætte på
nettet. Det samme gælder for de øvrige Office programmer.

Add-Ins: Se Funktioner/Indstillinger- fanen andre. Vælg Avancerede
indstillinger.

--
Venlig hilsen
pre

PS: Jeg sender direkte en fil om Outlooks kalender - den kender du vist
ikke.

Fra : Malene Nørgaard

Dato : 23-04-01 09:03

Hej
Ang. punkt 4
Filerne sendes fra Office 2000 og win98.
Det er ikke en bestemt filtype der ikke kan vidresendes.
Det er ikke en bestemt Office eller Windows versíon som ikke kan modtage
filerne.
På nogen virker det, andre ikke.
Jeg tænker at man et eller andet sted kan sætte et flueben ved et eller
andet ang. vedhæftet filer, men hvor????
Det her spørgsmål er måske mere et til en Windowsgruppen????
Eller kan ovenstående hjælpe til besvarelse af spørgsmålet??

Fra : pre

Dato : 23-04-01 19:02

Dette er femte tilfælde (som jeg har hørt om). Desværre mangler der
altid de oplysninger, der gør det muligt at udskille det der evt.
afviger - og dermed fastlægge fejl/afhjælpning.
Går vi ud fra Word, vil et klik på Send-knappen altid udløse en alm.
mail, mens Filer/Send til har mulighed for at definere enten/eller. Dog
under forudsætning af at Send Post som Vedheftet Fil
(Funktioner/Indstillinger/Generelt). Word akcepterer også at man
"indsætter" en fil i doku'et (Mailen)

I Outlook kan man "trække og slippe" en fil i den udgående mail, man kan
"indsætte" en fil. Afhængigt af installeret sikkerhedsudstyr kan man i
visse tilfælde IKKE vedhefte eksekverbare filer (en lang række af filer,
der kan programmeres). Supplerende nævnt er selv-udpakkende Zip-filer en
livret for Hackere.

Det påstås, at i IMO-mode skal Funktioner/Indstillinger/MailFormat
sættes til Plain text og i C/W foregår det i
Funktioner/Indstillinger/Internet E-mail fanen. Svjv. kan det dog i
begge versioner stilles i mail-headeren.

Outlook håndterer både UUENCODE og den mere stabile MIME.

Et tip: Den nye version af Quick View Plus "linker" også til Outlook og
gør det muligt at kikke en mistænkelig fil uden risiko for virus.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Malene Nørgaard

Dato : 24-04-01 13:49

OK, jeg prøver at finde ud af noget mere, og vender tilbage.

nyhedsmeddelelse_E6.55647$o4.4748404@news010.worldonline.dk...

Fra : pre

Dato : 25-04-01 08:29

Det ser ud til at følgende har betydning for vedhæftede filer i Outlook:

Brug ALDRIG Rtf. Sæt Outlook til Plain Text eller HTML. Nogle
installationer kan dog, ved at skrive og sende fra Word, etablere
vedhæftning gennem Filer/Send Som Vedhæftet. Men Rtf er stadig en
svipser.
Det ville være rart om rigtig mange ville teste dette og melde tilbage,
både hvis C/W og IMO.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Malene Nørgaard

Dato : 25-04-01 09:45

Hej
okay, nu skriver du noget om Rtf format, men i dette tilfælde blev det løst
vedhjælp at . funktioner/indstillinger/e-mail-indstillinger,
og ved "svar og vidresendelse" at vælge begge steder "vedhæft oprindelig
meddelelse" .- Ja, det lyder lidt for nemt.

nyhedsmeddelelse:ObvF6.59239$o4.5076845@news010.worldonline.dk...

Fra : pre

Dato : 25-04-01 18:24

Huh ???