Popup menu i ListBox
Fra : Niels Henriksen

Dato : 20-12-00 01:36

Jeg har nu prøvet at trevle www.planet-source-code.com igennem samt mine
favorites. Men uden held

Hvordan laver man en popupmenu i en listbox? (samt evt. listview).

--
Niels Henriksen
www.ryttersnak.dk

Fra : Niels Krogh

Dato : 20-12-00 09:16

Hej Niels,

Rimelig nemt : På din listbox's mousedown event tilføjer du nedenstående
kode-stump. Forudsætningen er at du har lavet en menu (mnuPopUpMain) der har
1 eller flere underpunkter og det er disse der popper up mnuPopUpMain
sættes til visible = false. Under menuerne er sat til true.

mvh
Niels Krogh

Private Sub List1_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As
Single, Y As Single)

If Button = vbRightButton Then PopupMenu mnuPopUpMain

End Sub

Fra : Niels Henriksen

Dato : 20-12-00 09:29

"Niels Krogh" <nikro@REMOVEbigfoot.com> wrote in message

> Private Sub List1_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As
> Single, Y As Single)
>
> If Button = vbRightButton Then PopupMenu mnuPopUpMain
>
> End Sub

Så langt er jeg kommet, men hvordan tilknytter jeg den popup til en linie?
Det vil jo være dumt at den kommer til syne i en linie der ikke findes. Hvis
du forstår.

--
Niels Henriksen
www.ryttersnak.dk

Fra : Niels Krogh

Dato : 20-12-00 15:48

Hej Niels,

Tja, du bliver jo nok nød til at checke om der er valgt et Item fx. vha.
ListBox1.SelCount > 0. Derudover er der jo X og Y koordinater fra din
mousedown event som du kan videregive til popupmenu methoden - se evt.
syntaksen i hjælpen.

If Button = vbRightButton Then PopupMenu mnuPopUpMain, ,X ,Y

mvh
Niels Krogh

Fra : Niels Henriksen

Dato : 20-12-00 18:19

> [...]
> syntaksen i hjælpen.
>
> If Button = vbRightButton Then PopupMenu mnuPopUpMain, ,X ,Y

Men man får jo kun noget retur hvis man venstreklikker og derefter
højreklikker. Det jeg vil frem til er at højreklikke, så kommer der en
popup-menu og at man kan aflæse det pågældende punkt.

Jeg har prøvet med at jeg sagde Y/180 men så får jeg kun linien. Hvis der er
scrollet, så skal jeg også finde en måde at se hvilken punkter der er gemt.

--
Niels

Fra : Niels Krogh

Dato : 21-12-00 08:41

Hmnn, forstår jeg dig ret, vil du kun højre klikke på et listitem og
derefter poppe menu op.

Prøv lige at checke hos VBNet på
http://www.mvps.org/vbnet/code/listapi/rightmouseclick.htm Der er et par
eksempler omkring det du søger.

mvh
Niels

Fra : Niels Henriksen

Dato : 21-12-00 09:01

> Hmnn, forstår jeg dig ret, vil du kun højre klikke på et listitem og
> derefter poppe menu op.

Jada. Det er jo det mest naturlige.

> Prøv lige at checke hos VBNet på
> http://www.mvps.org/vbnet/code/listapi/rightmouseclick.htm Der er et par
> eksempler omkring det du søger.

jubiiiii.... du er bare en knag.... Så blev det alligevel jul i år

--
Niels Henriksen
www.ryttersnak.dk