Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator/photoshop spm.: klip og klistr~
Fra : hs

Dato : 03-01-04 17:09

Jeg er ved at lave noget i illustrator, hvor jeg skal bruge et
billede-udsnit fra Photoshop. Når jeg kopiere og forsøger at "paste" det ind
i Illustrator, får jeg at vide at "document too large to be exportet".

Hvad kan man gøre for at få udsnittet ind i Illustrator dokumentet, når
billedet ikke må fylde mindre, da det er til tryk?

Illustrator 10.0
Photoshop 7.0

Fra : Storm

Dato : 03-01-04 17:23

hs <email2003email2003@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad kan man gøre for at få udsnittet ind i Illustrator dokumentet, når
> billedet ikke må fylde mindre, da det er til tryk?

"File - Place" istedet for at copy - paste.
Mask evt. dit udsnit af i Illustrator.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : hs

Dato : 03-01-04 17:39

Det virker. 1000 tak!

Men, er der en "smutvej" uden at skulle gemme billedet i Photoshop.

Fra : Storm

Dato : 03-01-04 17:51

hs <email2003email2003@yahoo.dk> wrote:

> Men, er der en "smutvej" uden at skulle gemme billedet i Photoshop.

Øh - den forstår jeg vist ikke rigtigt.
Men du kan "embedde" billedet i Illustrator, så lænker det ikke længere
tilbage ti PS filen, men er en del af Illustrator-filen.
Det sker hvis du ikke har valgt "Link" når du "Placer" filen, eller du
kan gøre det i Link paletten - Embed image.

Hvis du mener du er nødt til at gemme det udsnit i PS du vil bruge i
Illu som en selvstændig PS fil, er det ikke nødvendigt. Du laver en
maske (en ramme uden fyld og uden stroke) den ligger du ovenpå billedet
og med billede og maske valgt: "Object - Clipping Mask - Make".

Ellers må du præcisere hvad du mener

--
Venlig hilsen Nina Storm