/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
1 nr. af Digital Foto + Fotopakke?
Fra : Henrik Skjærbæk


Dato : 04-01-04 13:25

Hej,
Er der nogen der har benyttet tilbudet på:
http://www.bonniershop.dk/default.asp?type=details&ID=201

Fotopakken er beskrevet som "se dine billeder på tv", man hvad er det helt
præcist?
--
Hilsen
Henrik Skjærbæk, Aalborg



 
 
Flemming Joensson (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 04-01-04 13:45

"Henrik Skjærbæk" <skjaer@mi.auc.dk> wrote in
news:3ff80684$0$27340$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Er der nogen der har benyttet tilbudet på:
> http://www.bonniershop.dk/default.asp?type=details&ID=201
>

Niks

> Fotopakken er beskrevet som "se dine billeder på tv", man hvad er det
> helt præcist?

Ud fra det billede der er hvor der står USB memory stick, Fotopakke,
Kamerastativ og der umiddelbart under teksten er et billede af en memory
stick, to CD'er, og et kamerastativ - vil mit bud være at det må være et
program til at lægge dine billeder på en CD-R eller CD-RW i VCD eller SVCD
slideshow format, så du kan se dem i din DVD-afspiller.

Jeg ved ikke hvilket program der er på CD'en - men bruger selv Ulead DVD
Pictureshow 2 - det virker fint og er nemt at bruge.
Der findes også andre muligheder, både gratis og betalingsversioner. Jeg er
ikke 100% sikker, men er lige ved at tro at Nero 6 også kan sådan noget -
start Nero med Nero Startsmart - klik så på Photo and Video (nr. 4 fra
venstre) vælg så VCD eller SVCD alt efter hvad din DVD afspiller kan klare.
Tilføj derefter dine billeder - vælger du SVCD, så får du også en fin lille
menu med i købet. Så har du allerede Nero 6 installeret, var det måske en
idé at bruge det?

Mvh.
Flemming

Henrik Skjærbæk (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Skjærbæk


Dato : 04-01-04 14:14

Flemming Joensson wrote:
> Jeg ved ikke hvilket program der er på CD'en - men bruger selv Ulead
> DVD Pictureshow 2 - det virker fint og er nemt at bruge.
> Der findes også andre muligheder, både gratis og betalingsversioner.
> Jeg er ikke 100% sikker, men er lige ved at tro at Nero 6 også kan
> sådan noget - start Nero med Nero Startsmart - klik så på Photo and
> Video (nr. 4 fra venstre) vælg så VCD eller SVCD alt efter hvad din
> DVD afspiller kan klare. Tilføj derefter dine billeder - vælger du
> SVCD, så får du også en fin lille menu med i købet. Så har du
> allerede Nero 6 installeret, var det måske en idé at bruge det?

Jeg tror desværre også at det bare drejer sig om noget software, det var
straks mere interessant hvis det havde være en af de bokse man kan får så
billederne på flash kortet kan vises direkte på tv'et.
Og ja Nero kan klare opgaven hvis ens dvdafspille kan klare vcd/svcd

--
Hilsen
Henrik Skjærbæk, Aalborg



Povl H. Pedersen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 04-01-04 16:32

On 2004-01-04, Henrik Skjærbæk <skjaer@mi.auc.dk> wrote:
> Hej,
> Er der nogen der har benyttet tilbudet på:
> http://www.bonniershop.dk/default.asp?type=details&ID=201
>
> Fotopakken er beskrevet som "se dine billeder på tv", man hvad er det helt
> præcist?

Jeg kan fortælle dig, at det er ulovlig tilgift, og hvis du skriver
det til dem, og anmoder om at få den gratis gave tilsendt uden
at modtage bladet, så gør de det.

Hvis de er løbet tør for gaven kan de i stedet sende dig en check
på den værdi de har angivet varen til.

Jeg tror da jeg vil bestille denne gratis softwarepakke :)

Povl H. Pedersen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 04-01-04 17:06

On 2004-01-04, Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:
> On 2004-01-04, Henrik Skjærbæk <skjaer@mi.auc.dk> wrote:
>> Hej,
>> Er der nogen der har benyttet tilbudet på:
>> http://www.bonniershop.dk/default.asp?type=details&ID=201
>>
>> Fotopakken er beskrevet som "se dine billeder på tv", man hvad er det helt
>> præcist?
>
> Jeg kan fortælle dig, at det er ulovlig tilgift, og hvis du skriver
> det til dem, og anmoder om at få den gratis gave tilsendt uden
> at modtage bladet, så gør de det.
>
> Hvis de er løbet tør for gaven kan de i stedet sende dig en check
> på den værdi de har angivet varen til.
>
> Jeg tror da jeg vil bestille denne gratis softwarepakke :)

Jeg zoomede lige ind på villedet på reklamem.
Det man får er PhotoImpact + Pictureshow.

De har også samme tilbud hvor man kan få en digital
afstandsmåler (normalpris 399,-) med illustreret videnskab.
Det er den samme som man ser her:
http://www.bladkiosken.dk/product.asp?product=539

Det undrer mig at det er laser, de billige bruger nemlig samme system
som billigere digitale kameraer, og laver en kontrastmåling/autofokus.

Laser afstandsmålere ligger typisk i prisklassen $200 og op.

Per Falkjær Jensen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Per Falkjær Jensen


Dato : 04-01-04 18:01

De sender ret ofte tilbud pr. post, hvor man kan vælge mellem 4 forskellige
gaver. Kan man bestille alle 4??
mvh - Per

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbvgeib.opa.nospam@via-epia.home.terminal.dk...
> On 2004-01-04, Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:
> > On 2004-01-04, Henrik Skjærbæk <skjaer@mi.auc.dk> wrote:

> > Jeg kan fortælle dig, at det er ulovlig tilgift, og hvis du skriver
> > det til dem, og anmoder om at få den gratis gave tilsendt uden
> > at modtage bladet, så gør de det.
> >
> > Hvis de er løbet tør for gaven kan de i stedet sende dig en check
> > på den værdi de har angivet varen til.



Povl H. Pedersen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 04-01-04 18:16

On 2004-01-04, Per Falkjær Jensen <pefa@SletDette.mail.dk> wrote:
> De sender ret ofte tilbud pr. post, hvor man kan vælge mellem 4 forskellige
> gaver. Kan man bestille alle 4??
> mvh - Per

Mit bedste tilbud er, at du for hver reklame du modtager
kan sende et brev og få udleveret 1 stk gave eller en check.
Men det er muligt du kan være heldig at få alle gaverne hvis du
skriver 4 breve.

Min lærer i erhvervsret har en bror der praktiserer det, og
får mange gaver.


Ebbe Hansen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Hansen


Dato : 04-01-04 18:23

On Sun, 4 Jan 2004 17:15:51 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<nospam@home.terminal.dk> wrote:

>On 2004-01-04, Per Falkjær Jensen <pefa@SletDette.mail.dk> wrote:
>> De sender ret ofte tilbud pr. post, hvor man kan vælge mellem 4 forskellige
>> gaver. Kan man bestille alle 4??
>> mvh - Per
>
>Mit bedste tilbud er, at du for hver reklame du modtager
>kan sende et brev og få udleveret 1 stk gave eller en check.
>Men det er muligt du kan være heldig at få alle gaverne hvis du
>skriver 4 breve.
>
>Min lærer i erhvervsret har en bror der praktiserer det, og
>får mange gaver.


Så er spørgsmålet, hvad skal man med alt det lor...
var det ikke den laser, der var med i programmet "kontant", og
blev vurderet til en brokkase med 10 kr. varer,
men folk vil jo bedrages - og det bliver de -
mvh Ebbe



Martin K. R. (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin K. R.


Dato : 04-01-04 19:48

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message
news:2pigvvcdqm1oel3jg1f20qp7bnnhacjkgj@news.stofanet.dk...
> On Sun, 4 Jan 2004 17:15:51 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
> <nospam@home.terminal.dk> wrote:
>
> Så er spørgsmålet, hvad skal man med alt det lor...
> var det ikke den laser, der var med i programmet "kontant", og
> blev vurderet til en brokkase med 10 kr. varer,
> men folk vil jo bedrages - og det bliver de -
> mvh Ebbe

Enig! Det er altid det argeste plasticlort uden egentlig værdi, men der må
jo åbenbart være nogen som falder for den slags tilbud siden de bliver ved?
Personligt har jeg det lige modsat. Jeg havde længe overvejet at abonnere på
National Geographic, og da der en dag dumpede en reklame fra NG ind af
brevsprækken, tænkte jeg at her var jo muligheden for at starte. Men da jeg
så de glitrede pamfletter fyldt med salgsgas og en eller anden værdiløs
'gave', konkluderede jeg at målgruppen nu åbenbart er svagt begavede
mennesker, så materialet røg direkte i skraldespanden.

MVH,
Martin



Povl H. Pedersen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 04-01-04 21:51

On 2004-01-04, Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:
>
> Så er spørgsmålet, hvad skal man med alt det lor...
> var det ikke den laser, der var med i programmet "kontant", og
> blev vurderet til en brokkase med 10 kr. varer,
> men folk vil jo bedrages - og det bliver de -
> mvh Ebbe

Man får ikke meget laser pegepind for 10 kr. Så der skal
heller ikke meget gave til. Men der sælges da meget skrammel
som ikke er en brøkdel værd af hvad det koster.

Mine forældre havde modtaget en 16MB pendrive som ikke
virkede, min mor ringede, og de lovede at sende en ny,
så det er de hurtige til. De ved der er bøvl med det de
sælger.

Niels Ebbesen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 04-01-04 18:17



"Povl H. Pedersen" wrote:

> Jeg kan fortælle dig, at det er ulovlig tilgift, ...cut...


Tilgift er faktisk lovligt i nogle tilfælde, det er f.eks. lov-
ligt at annoncere med, at der medfølger en gratis film ved køb
af et kamera...

Reglerne er egenlig, at en tilgift som relaterer til hovedydel-
sen, og hvis værdien af tilgiften er ubetydlig i forhold til
hovedydelsen, så er den lovlig...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Povl H. Pedersen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 04-01-04 21:41

On 2004-01-04, Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:
>
>
> "Povl H. Pedersen" wrote:
>
>> Jeg kan fortælle dig, at det er ulovlig tilgift, ...cut...
>
>
> Tilgift er faktisk lovligt i nogle tilfælde, det er f.eks. lov-
> ligt at annoncere med, at der medfølger en gratis film ved køb
> af et kamera...
>
> Reglerne er egenlig, at en tilgift som relaterer til hovedydel-
> sen, og hvis værdien af tilgiften er ubetydlig i forhold til
> hovedydelsen, så er den lovlig...!

Ubetydelig værdi er et sted et stykke under 5 kr efter hvad
jeg har lært.
>

Niels Ebbesen (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 04-01-04 22:16


"Povl H. Pedersen" wrote:

> Ubetydelig værdi er et sted et stykke under 5 kr efter hvad
> jeg har lært.


Nej sådan fortolker Forbrugerombudsmanden ikke på regelen om
tilgift, han ser på værdien af tilgiften i forhold til hoved-
ydelsens pris, og en tilgift må godt være betinget af køb.

Så en bilforhandler kan godt annoncere med, at alle der køber
en ny bil i en given weekend, får monteret et soltag til en
værdi af 2.500 kr...

Men bilforhandleren må ikke annoncere med, at bilkøberne får
et weekend ophold på en god kro, da dette ikke er et naturligt
tilbehør til hovedydelsen...

Det er en helt anden snak, hvis der annonceres med at noget er
"GRATIS", ja så skal det være gratis, og det må ikke være be-
tinget af et køb...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Povl H. Pedersen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 05-01-04 19:27

On 2004-01-04, Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:
>
> "Povl H. Pedersen" wrote:
>
>> Ubetydelig værdi er et sted et stykke under 5 kr efter hvad
>> jeg har lært.
>
>
> Nej sådan fortolker Forbrugerombudsmanden ikke på regelen om
> tilgift, han ser på værdien af tilgiften i forhold til hoved-
> ydelsens pris, og en tilgift må godt være betinget af køb.

Den har også for nyligt være oppe at vende i jura gruppen, og
der er domstolsafgørelser der har fastsat grænsen til ca. 2 kr.

> Så en bilforhandler kan godt annoncere med, at alle der køber
> en ny bil i en given weekend, får monteret et soltag til en
> værdi af 2.500 kr...

Enig, så er det ikke en tilgift, men rabat på et samlet køb af
en vareart (bil med tilhør).

> Men bilforhandleren må ikke annoncere med, at bilkøberne får
> et weekend ophold på en god kro, da dette ikke er et naturligt
> tilbehør til hovedydelsen...

Korrekt, og bladenes gaver er heller ikke naturlige.
>
> Det er en helt anden snak, hvis der annonceres med at noget er
> "GRATIS", ja så skal det være gratis, og det må ikke være be-
> tinget af et køb...!

Korrekt. Det er hvad Bonnier gør, så her kan man få de gratis
varer.

Niels Ebbesen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 05-01-04 20:28



"Povl H. Pedersen" wrote:

> Den har også for nyligt være oppe at vende i jura gruppen, og
> der er domstolsafgørelser der har fastsat grænsen til ca. 2 kr.


Det holder ikke, det er helt lovligt at tilbyde en film som til-
gift ved køb af et kamera, og en film koster mere end 2 kr. det
handler om, at tilgiftens værdi skal være ubetydlig i forhold
til hovedydelsens værdi/pris...!


> Korrekt, og bladenes gaver er heller ikke naturlige.


Aviser og blade har en underlig status, det skyldes, at dengang
man lavede Lov om markedsføring, der ønskede politikene ikke at
medierne skulle gå imod den nye lov, og de blev derfor undtaget
på næsten alle punkter, så aviser må godt lave dørsalg, arrangere
konkurrencer, gi' gaver ved tegning af abonnement o.s.v.

Det er iøvrigt det samme med moms'en, dengang man lavede loven,
der gik aviserne også fri, og politikerne slap for at aviserne
lavede kampagner mod den nye afgift...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Povl H. Pedersen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 05-01-04 20:54

On 2004-01-05, Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:
>
>
> "Povl H. Pedersen" wrote:
>
>> Den har også for nyligt være oppe at vende i jura gruppen, og
>> der er domstolsafgørelser der har fastsat grænsen til ca. 2 kr.
>
> Det holder ikke, det er helt lovligt at tilbyde en film som til-
> gift ved køb af et kamera, og en film koster mere end 2 kr. det
> handler om, at tilgiftens værdi skal være ubetydlig i forhold
> til hovedydelsens værdi/pris...!

Nu er den også ovre i samme art, og noget forbrugeren let kan
overskue. Men 1/2 liter cola sammen med kameraet duer ikke.

>> Korrekt, og bladenes gaver er heller ikke naturlige.
>
> Aviser og blade har en underlig status, det skyldes, at dengang
> man lavede Lov om markedsføring, der ønskede politikene ikke at
> medierne skulle gå imod den nye lov, og de blev derfor undtaget
> på næsten alle punkter, så aviser må godt lave dørsalg, arrangere
> konkurrencer, gi' gaver ved tegning af abonnement o.s.v.
>
> Det er iøvrigt det samme med moms'en, dengang man lavede loven,
> der gik aviserne også fri, og politikerne slap for at aviserne
> lavede kampagner mod den nye afgift...

Ja, sådan er der så meget. Lovene bliver lavet af aviserne til en
hvis grad.

Will Bill (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Will Bill


Dato : 05-01-04 07:29


Det pågældende fotostativ, der ser lille og smart ud:
Er der nogen der ved, hvor jeg kan købe det billigt, så jeg ikke skal
abonnere på bladet ?

Det koster jo nok ikke 199 kr, som de skriver det har værdi af...

/WB


"Henrik Skjærbæk" <skjaer@mi.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff80684$0$27340$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej,
> Er der nogen der har benyttet tilbudet på:
> http://www.bonniershop.dk/default.asp?type=details&ID=201
>
> Fotopakken er beskrevet som "se dine billeder på tv", man hvad er det helt
> præcist?
> --
> Hilsen
> Henrik Skjærbæk, Aalborg
>
>



emj (05-01-2004)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 05-01-04 07:48

On Mon, 5 Jan 2004 07:28:40 +0100, "Will Bill"
<worldofnews.fjerndette@hotmail.com> wrote:

>Det koster jo nok ikke 199 kr, som de skriver det har værdi af...

PhotoTeam tager 85 kr for sådan et stativ.

Hilsen emj
--

Povl H. Pedersen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 05-01-04 19:28

On 2004-01-05, Will Bill <worldofnews.fjerndette@hotmail.com> wrote:
>
> Det pågældende fotostativ, der ser lille og smart ud:
> Er der nogen der ved, hvor jeg kan købe det billigt, så jeg ikke skal
> abonnere på bladet ?
>
> Det koster jo nok ikke 199 kr, som de skriver det har værdi af...

Du skriver til dem og anmoder om at få den gratis gave, som
jo ellers er ulovlig tilgift. Så venter du 3 uger, og modtager det
uden yderligere omkostninger.

Det står også højere oppe i tråden.

Will Bill (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Will Bill


Dato : 05-01-04 20:45

Jo, det har jeg set. Findes der ikke en tekst jeg kan kopiere med henvisning
til paragraf og lov ?

/WB


"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbvjb87.t4l.nospam@via-epia.home.terminal.dk...
> On 2004-01-05, Will Bill <worldofnews.fjerndette@hotmail.com> wrote:
> >
> > Det pågældende fotostativ, der ser lille og smart ud:
> > Er der nogen der ved, hvor jeg kan købe det billigt, så jeg ikke skal
> > abonnere på bladet ?
> >
> > Det koster jo nok ikke 199 kr, som de skriver det har værdi af...
>
> Du skriver til dem og anmoder om at få den gratis gave, som
> jo ellers er ulovlig tilgift. Så venter du 3 uger, og modtager det
> uden yderligere omkostninger.
>
> Det står også højere oppe i tråden.



Povl H. Pedersen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 05-01-04 21:00

On 2004-01-05, Will Bill <worldofnews.fjerndette@hotmail.com> wrote:
> Jo, det har jeg set. Findes der ikke en tekst jeg kan kopiere med henvisning
> til paragraf og lov ?

www.retsinfo har alle danske love. Søg på tilgift giver 11
gældende dokumenter, hvoraf den første er
Bekendtgørelse af lov om markedsføring
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2000/0069929.htm

pgf 6 stk 1:
§ 6. Erhvervsdrivende må ikke ved salg af varer eller fast ejendom til
forbruger eller ved udførelse af arbejds- eller tjenesteydelser for
forbruger yde tilgift, eller hvad der må sidestilles hermed, medmindre
tilgiften er af ganske ubetydelig værdi. Reklamering med ulovlig tilgift
er ligeledes forbudt


Ebbe Hansen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Hansen


Dato : 05-01-04 08:04

On Sun, 4 Jan 2004 13:24:41 +0100, "Henrik Skjærbæk"
<skjaer@mi.auc.dk> wrote:

>Hej,
>Er der nogen der har benyttet tilbudet på:
>http://www.bonniershop.dk/default.asp?type=details&ID=201
>
>Fotopakken er beskrevet som "se dine billeder på tv", man hvad er det helt
>præcist?


Det lille stativ 60-70 kr, fotoforretningen ved tyren i Aalborg
mvh Ebbe

John Poulsen (05-01-2004)
Kommentar
Fra : John Poulsen


Dato : 05-01-04 10:19

Er det i hele taget et blad der skal betragtes som seriøst?
Er der ikke et bedre bud hos en af de velassorterede bladkiosker el.
lign. i Aalborg?
Jeg er IKKE stærk i tysk ;). Gider dog god bruge energi på at købe varer
online derned fra, men ikke læse tyske fotomagasiner - med ordbogen ved
siden af...

Mvh.

John

"Henrik Skjærbæk" <skjaer@mi.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff80684$0$27340$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej,
> Er der nogen der har benyttet tilbudet på:
> http://www.bonniershop.dk/default.asp?type=details&ID=201
>
> Fotopakken er beskrevet som "se dine billeder på tv", man hvad er det
helt
> præcist?
> --
> Hilsen
> Henrik Skjærbæk, Aalborg
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste