Husqvarna komfur
Fra : Heidi

Dato : 04-01-04 13:15

Vi kigger i øjeblikket på hus og er blevet lidt nysgerrige mht.
et komfur i køkkenet i et af husene.
Ifølge de nuværende ejere er det de forrige ejere der for mere
end 30 år siden havde komfuret med fra hans familie - dvs. det
er sikkert mellem 30 og 40 år gammelt.
Jeg har postet et billede i dk.binaer
Er der nogen der har en ide om hvor gammelt sådan et komfur
er, og om det evt. kunne blive penge værd en dag?
Det fungerer ifølge ejerne stadig fint, og der findes stadig
en brugervejledning.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 04-01-04 14:01

> Er der nogen der har en ide om hvor gammelt sådan et komfur
> er, og om det evt. kunne blive penge værd en dag?
> Det fungerer ifølge ejerne stadig fint, og der findes stadig
> en brugervejledning.

Hej.
Vi købte et lignende komfur i 1974, bare grønt.
Jeg brugte det lige til 1997, da vi solgte huset.
Det var og er -måske - stadigvæk et vældig godt komfur med 2 ovne,
efter tiden med meget avanceret udstyr, så som timer til den ene ovn,
stegetermometer, og tidsindstillelig lynplade.
Den ene ovn var med total selvrensende overflade.

Men jeg tror, at værdien ligger i at kunne bruge det, ikke sælge det.

mvh
Vibeke

Fra : Mari

Dato : 04-01-04 16:59

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har en ide om hvor gammelt sådan et komfur
> er, og om det evt. kunne blive penge værd en dag?

Din eneste mulighed for at tjene penge på det - er ved at udskifte det
til
et mere energivenligt eet. Der er et meget stort varmespild i de gamle
komfurer - og det er ikke kun et spørgsmål om, at det kan varme,
men også hvor meget energi det bruger på at varme.

Jeg købte et lignende (brunt) i 1977, og udskiftede det for et par år
siden, og
det kan virkelig ses på min elregning.

/Mari

Fra : René Jørgensen

Dato : 04-01-04 23:42

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> wrote in message

> "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

Hvis alle kogeplader er hele, og begge ovne fungerer kan komfuret sikkert
sælges til kr. 2-400.

Jeg tror aldrig at komfuret vil blive noget værd.

Jeg har arbejdet i en hvidevareforretning, hvor vi fik mange komfurer retur.
Et komfur der er brugt til madlavning hver dag i mange år er ikke
interessant for ret mange.

Hilsen

René

Fra : Heidi

Dato : 09-01-04 19:03

Heidi wrote:
> Vi kigger i øjeblikket på hus og er blevet lidt nysgerrige mht.
> et komfur i køkkenet i et af husene.

Tak for svarene - jeg regnede nu heller ikke med at det kunne indbringe
nogen formue, men synes den er lidt sjov.
I mellemtiden har vi fundet ud af, at man kan få en moderne model i
samme bredde, men prisen er nok en noget andet i dag - mellem 12-16.000
ligger de vist på - så hvis vi køber huset er der vist nogle skabe der
skal flyttes, eller der skal lægges ny bordplade, og laves
indbygningsovn