Iframe
Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-01-04 12:15

Hej genier.

Jeg er lidt flov over at spørge om dette, eftersom jeg burde
ligge på det niveau hvor man ved det, men nu har jeg arbejdet så
længe med PHP at jeg ikke kan huske det mere. Hvordan laver man
et iframe? (Grin - Grin)

Tak for hjælpen

Mvh. Lasse Jensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-01-04 12:24

Lasse Jensen skrev:

> [...]
> ligge på det niveau hvor man ved det, men nu har jeg arbejdet så
> længe med PHP at jeg ikke kan huske det mere. Hvordan laver man

Dansk: <http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/>

Engelsk:
<http://www.w3.org/TR/html401/present/frames.html#edef-IFRAME>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 04-01-04 17:19

> [...]
> ligge på det niveau hvor man ved det, men nu har jeg arbejdet

> længe med PHP at jeg ikke kan huske det mere. Hvordan laver man

Er det dette du leder efter, scrolling sættes til yes eller no og
i src indsættes den side du henviser til?
Jørgen

<iframe name="frame" width="844" scrolling="yes/no"
frameborder=0" height="400" src="xxtext.htm"
target="_self"></iframe>

Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-01-04 13:54

Jørgen Graae Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Jørgen
>
> <iframe name="frame" width="844" scrolling="yes/no"
> frameborder=0" height="400" src="xxtext.htm"

Jep! Det var lige det

Fra : Eigil List

Dato : 04-01-04 22:21

Se, nu er jeg nybegynder inden for HTML, så jeg har også et banalt
spørgsmål:
Hvad er PHP ?

Eigil

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-01-04 22:42

Eigil List skrev:

> Se, nu er jeg nybegynder inden for HTML, så jeg har også et
> banalt spørgsmål:
> Hvad er PHP ?

Et serversidesprog - det vil sige et sprog der afvikles på
serveren. Det gør det muligt at behandle formdata - fx til en
gæstebog, hente/opdatere/tilføje data fra og til databaser og meget
andet. Du kan se mere her: <http://php-faq.dk/index.php?faq=3>.

Andre serversidesprog er fx ASP og ASP.NET

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-01-04 23:51

Eigil List wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Se, nu er jeg nybegynder inden for HTML, så jeg har også et banalt
> spørgsmål:
> Hvad er PHP ?

PHP er et server-side-scripting sprog, der kan bruges til at lave
dynamiske websider. Det vil sige sider der kan ændre indhold baseret
på databaser, indtastede data og andre parametre.

En parametre kunne foreksempel være en søge funktion.