vbscript - IE objekt... ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 04-01-04 11:58

Hej!

Jeg kører noget vbscript, hvor jeg åbner et IE vindue med et text-area i...
HTML delen ser sådan her ud:

<textarea rows="4" name="wstatus" cols="60" style="font-family: Tahoma;
font-size: 8pt" ID=Msg3></textarea></td>

Via mit vb-script smider jeg så data ind med:

strInIE = strInIE & strToAdd & " " & vbCrLf
ie.document.all.Msg3.InnerText = strInIE

Problemet er, når jeg når over 3-4 linier - så ville jeg gerne have, at det
altid var det nederste i textarea'et man ser (så den scroller automatisk ned
til bunden)... Hvordan pokker løser man det ??

/Brian

Fra : Kenneth

Dato : 04-01-04 14:36

Uden at have prøvet det, vil jeg mene at du kan indsætte et javascript der
ser nogenlunde sådan her ud:
<SCRIPT>document.all.Msg3.doScroll("down");</SCRIPT>

Her er et eksempel fra ms.help

<HEAD>
<SCRIPT>
function scrollBehavior()
{
document.body.doScroll("scrollbarPageRight");
}

function scrollBehavior1()
{
txtScrollMe.doScroll("scrollbarDown");
}

function scrollBehavior2()
{
txtScrollMe.doScroll("scrollbarPageDown");
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<BUTTON
onclick="scrollBehavior()"
CLASS="colorIt"

Click to Scroll Page
</BUTTON>
<BR>
<HR>
<BUTTON
onclick="scrollBehavior1()"
ondblclick="scrollBehavior2()"
CLASS="colorIt">
Click to Scroll Text Area
</BUTTON><BR><BR>
<TEXTAREA ID=txtScrollMe CLASS="colorIt">
This text area scrolls down   when
   the "Click to Scroll the Text
   Area" button is clicked. The doScroll
   method scrolls it as if the down
   arrow component of the scroll bar
   had been clicked. Double-click the
   button to scroll down a whole page.

Fra : Brian Ipsen

Dato : 04-01-04 20:04

"Kenneth" <rayman_dk@email.com> wrote in message
> Uden at have prøvet det, vil jeg mene at du kan indsætte et javascript der
> ser nogenlunde sådan her ud:

Fandt ud af, at jeg kunne lave en doScroll("pageDown") på textarea'et - det
løste problemet

Nu er næste spørgsmål så blot hvordan jeg tvinger mit IE objekt vindue til
at ligge øverst - eller (hvis muligt) kan få det til altid at ligge øverst -
indtil jeg lukker det igen...

/Brian