Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Leadtek Winfast Geforce2 MX & W2K
Fra : Sune

Dato : 03-01-04 21:23

Hej Gruppe

Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Jeg skulle i dag hjælpe en ven med hans computer.

Konfiguration:
Pentium 866Mhz
256 MB RAM
Leadtek Winfast Geforce2 MX med 32 mb RAM
Windows 2000 Prof.

Efter et sykke tid blev computeren bliver computeren ustabil. Skærmen bliver
ikke opdateret korrekt.
Mit eget bud var at skærmkortet bliver for varmt. Men det er ikke tilfældet.

Jeg forsøgte så at installere et nyt grafikkort, og i den forbindelse har
jeg slettet de gamle skærmdriver filer.

Resultatet er nu at jeg godt kan boote i W2K, men et stykke inde i boot
forløbet, så får jeg BSOD og beskeden:
Skærmdriveren kan ikke initialiseres. Og så booter maskinen igen, og sådan
kan den blive ved. Det samme sker når jeg starter i fejlsikret tilstand, VGA
tilstand og sidst kendte tilstand.

Jeg har forsøgt at reparerer installationen med installations-cd. Det ændrer
ingenting.

Er der nogen jeg ved om jeg kan installere en generisk skærmdrivere manuelt
i W2K og hvorledes jeg gør det.
En pointer til en side på nettet er også velkommen.

Jeg vil meget nødig formatere harddisken og installere forfra.

Med venlig hilsen
Sune