Akkordordning med kreditor hvordan ?
Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 21:18

Hej Gruppe

Jeg vil lige høre om I evt. kunne hjælpe mig med følgende:

Tilbage i 1990 gik jeg " på røven " med en købmandsbutik.. I den forbindelse
har jeg en del gæld. Nu kunne jeg tænke mig at rette henvendelse til mine
kreditorer og hører om nogen vil være interesseret i at indgå en
akkordordning..
Jeg har ingen mulighed for at betale hele gælden.. Findes der et dokument et
eller andet sted på nettet som jeg kan bruge, for at få det formuleret
rigtigt ? Jeg ved der skal stå et eller andet med saldokvittering eller
sådan noget lignende...

Håber nogen kan og vil hjælpe, og I må meget undskylde hvis det er den
forkerte gruppe..

Erstat bogstaverne i e-mail adresse med @

På forhånd tak

hilsen
Susanne

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 03-01-04 21:30

"Cirkeline" skrev 03.01.2004 21:18:

> [...]
> eller andet sted på nettet som jeg kan bruge, for at få det formuleret
> rigtigt ? Jeg ved der skal stå et eller andet med saldokvittering eller

Et godt råd: Gå til din advokat. Det koster selvfølgelig noget, men han/hun
vil være en god sparringspartner og kan rådgive dig om mulighederne,
samtidig med at du er sikret mod "smuthuller" i akkordordningen.

Hvad med gældssanering? Se evt.:
http://www.familieadvokaten.dk/Emner/646.html

Hvordan kan det være at du først 14 år efter kan konstatere at du ikke kan
betale gælden? Hvad har kreditorerne gjort i mellemtiden? Jeg spørger
egentlig fordi jeg - hvis jeg kreditor - ville undre mig, hvis du havde
overholdt en afdragsordning eller lignende, og så pludselig kommer og kun
vil tilbyde en akkordordning. Har du været i fogedretten?

Nå - men svaret på dit egentlige spørgsmål er ikke så svært. Du skal vel
egentlig bare sørge for at der står at det aftalte beløb betales til fuld og
endelig afgørelse af alle jeres mellemværender. Men det kan jo være mere
komplekst end som så, og det er også derfor jeg anbefaler en professionel
rådgiver.

/kristian

Fra : jacob nielsen

Dato : 03-01-04 21:36

"Cirkeline" <jensens.snabela.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> har jeg en del gæld. Nu kunne jeg tænke mig at rette henvendelse til mine
> kreditorer og hører om nogen vil være interesseret i at indgå en
Jeg vil på det kraftigste opfordre dig til at få professionel rådgivning,
dels fordi du har forskellige muligheder for at få en ordning med
kreditorerne, dels fordi der er faldgruber undervejs. Det koster
selvfølgelig penge, men de kan meget vel vise sig at være givet godt ud.

Mvh.
Jacob