Erstatning for target="_blank"
Fra : Preben Andersen

Dato : 03-01-04 20:00

Er der noget, som kan erstatte ovenstående, som ikke validerer i XHTML 1.0
Strict?
Beklager alle spørgsmålene, men jeg blevet helt besat af at få sider til at
validere

mvh
Preben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-04 20:16

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev :

>Er der noget, som kan erstatte ovenstående, som ikke validerer i XHTML 1.0
>Strict?

Så skal du bruge javascript til at åbne et nyt vindue.

Lad brugeren selv bestemme om en side skal åbne i et nyt vindue
eller ej.
--
Knud

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-01-04 20:30

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message
> Så skal du bruge javascript til at åbne et nyt vindue.
>
> Lad brugeren selv bestemme om en side skal åbne i et nyt vindue
> eller ej.

Det lyder som en god idé, men (jeg næsten flov ved at spørge) hvordan er det
nu lige man indstiller det i IE 6.0? Jeg synes ikke, jeg kan se nogle
valgmuligheder.

mvh
Preben

Fra : Stig Nygaard

Dato : 03-01-04 20:40

Hej Preben

Preben Andersen wrote:
> Det lyder som en god idé, men (jeg næsten flov ved at spørge) hvordan er det
> nu lige man indstiller det i IE 6.0? Jeg synes ikke, jeg kan se nogle
> valgmuligheder.

I de fleste browsere kan man højre-klikke på et link og vælge at åbne
den linkede side i et nyt vindue.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Thomas Dybdahl Ahle

Dato : 04-01-04 17:48

> I de fleste browsere kan man højre-klikke på et link og vælge at åbne
> den linkede side i et nyt vindue.
Det kan jeg næsten ikke forstille mig nogen vil bruge tid på ;)

- Mousegestures ROX!

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 04-01-04 22:47

Thomas Dybdahl Ahle wrote:

> Det kan jeg næsten ikke forstille mig nogen vil bruge tid på ;)

Til IE kan man jo holde SHIFT nede samtidig med at man klikker på et
link, så åbner det op i et nyt vindue.

> - Mousegestures ROX!

Jep, jeg har installeret optimoz til min mozilla. Det spiller bar 100

Hintzmann c",)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-04 22:05

> [...]

>nu lige man indstiller det i IE 6.0? Jeg synes ikke, jeg kan se nogle

Enten som Stig skriver eller også bruge Shift samtidig med at du
klikker på linket.
--
Knud

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-01-04 08:56

> Enten som Stig skriver eller også bruge Shift samtidig med at du
> klikker på linket.

Jeg er med nu, jeg kunne bare ikke lige huske, at man kunne stille IE 6.0
til at gøre det.

mvh
Preben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-04 21:49

Preben Andersen skrev:

> Er der noget, som kan erstatte ovenstående,

"Ovenstående" er i mit program følgende linje:

   Date: Sat, 3 Jan 2004 20:00:06 +0100

Jeg kan godt se at du mener det du har skrevet i emnefeltet, men
det er alligevel en god ide at skrive alle vigtige oplysninger i
selve indlægget - uanset om det står i emnefeltet eller ej. Det gør
det dels lettere at læse og dels lettere at citere.

> Beklager alle spørgsmålene, men jeg blevet helt besat af at få
> sider til at validere

Der er ingen grund til beklagelser - spørg bare løs. Og held og
lykke med valideringsprocessen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-01-04 09:00

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
> selve indlægget - uanset om det står i emnefeltet eller ej. Det gør
> det dels lettere at læse og dels lettere at citere.

Du har helt ret, det husker jeg til næste gang.

<Der er ingen grund til beklagelser - spørg bare løs. Og held og
> lykke med valideringsprocessen.

Tak for det.

mvh
Preben