ADVARSEL mod spilpusheren.dk og dvdpushere~
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 03-01-04 19:14

Jeg føler mig nødsaget til at viderebringe nedenstående skrækhistorie.

Flere advarsler kan læses på dk.kultur.film og
http://www.firmacheck.dk/?Soeg=dvdpusheren&Side=Soeg

Jeg er ikke affilieret med nogen.

---

"Jess Møller" <jess.moeller@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
> Normalt er jeg har jeg ikke de helt store problemer med DVDPusheren, men
nu
> er jeg vist med på vognen om at de er nogle svi..!
> Undskyld sproget, men de har idag trukket for 1328 kr. på mit konto som de
> ikke berettiget til!
> Der er tale om ordre der enten er afviklet for længe siden eller aflyst!
> Så hvis I har haft noget med DVDPusheren at gøre indenfor det seneste
stykke
> tid, så tjek jeres konti!!!
>
> Jess Møller

Hej

Velkommen til den hastigt voksende klub Prøv at tjekke
http://www.firmacheck.dk du er ikke den eneste.
Hvis DVD Pusheren var en revolver, vil det at handle hos ham svare til at
spille russisk roulette - du er med andre ord
ofte heldig og får hvad du har bestilt, men statistisk set, vil det før
eller siden gå galt. Heldigvis mister du ikke livet, men
kun dine penge, selvom det selvfølgelig også er ærgerligt.
Jeg har selv 692 kr. til gode hos DVD Pusheren for en Band of Brothers box
jeg returnerede. Jeg klagede til forbrugerstyrelsen
som svarede, at det er bankens ansvar at skaffe mig pengene tilbage, for
øjeblikket venter jeg derfor spændt på at høre fra min bank.
Jeg vil anbefale dig at give din erfaring omkring DVD Pusheren videre evt.
hos firmacheck.dk og i nyhedsgruppen dk.kultur.film samt www.dvdpriser.dk,
således at du er med til at advare så mange så muligt mod at handle hos DVD
Pusheren. Sagt på den diplomatiske måde håber jeg at DVD Pusheren snarligst
drejer nøglen om, hvilket desværre intet tyder på er tilfældet, idet jeg for
nylig lagde mærke til, at der er startet en online butik ved navn, ja gæt
engang: www.spilpusheren.dk. Stakkels alle de spillere der vil blive snydt

Desuden har jeg svært ved at forstå hvorfor folk handler hos DVD Pusheren,
han er ikke engang speciel billig og hans lager er specielt stort
sammenlignet med DVDOO, Proshop samt AxelMusic og andre seriøse forhandlere.

Jeg håber at du får dine penge tilbage.

Mvh.
Martin

Fra : kurt lund

Dato : 03-01-04 19:34

Hej
Alene navnet på butikken er rigeligt til at jeg ikke vil handle der ;)
Kurt

Fra : Gerner

Dato : 03-01-04 20:51

On Sat, 3 Jan 2004 19:14:20 +0100, "C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Jeg føler mig nødsaget til at viderebringe nedenstående skrækhistorie.
>
>Flere advarsler kan læses på dk.kultur.film og
>http://www.firmacheck.dk/?Soeg=dvdpusheren&Side=Soeg
>
>Jeg er ikke affilieret med nogen.

Derimod er du stærkt OT her. Brug dk.forbruger til den slags.

--
Gerner
556WU/2580hrs

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 03-01-04 21:54

> Derimod er du stærkt OT her. Brug dk.forbruger til den slags.

Det ved jeg ikke, er det ikke en grænsezone i det her tilfælde?

Pågældende firma(er) er virkelig grelle og har været det kontinuerligt i
lang tid som jeg forstår det. Det er en direkte fupmager der er i værk og
min eneste tanke med at poste her er at forhindre at spilkøbere også bliver
fuppet (når nu pågældende bagmand har åbnet en spilafdeling).

Jeg mener det kun godt. Jeg er ikke ude efter nogen personligt.

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-01-04 22:05

C. H. Engelbrecht wrote:

> Det ved jeg ikke, er det ikke en grænsezone i det her tilfælde?

Jeg takker ihvertfald for info, C.H.. Havde du kun bragt indlægget i
forbrugergruppen, havde jeg aldrig hørt om det. Jeg har handlet et par gange
hos dvdpusheren med VISA, og vil da helt sikkert fremover holde med mine
konti.

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-01-04 22:08

Per Nielsen wrote:
> Jeg har handlet et
> par gange hos dvdpusheren med VISA, og vil da helt sikkert fremover
> holde med mine konti.

Aej altså, holde øje med mine konti........

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 13:07

On Sat, 3 Jan 2004 22:05:10 +0100, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote
in dk.spil.computer:

Nej, grænsen er hvor fundatsen sætter den, og det er helt klart at sure opstød
over forhandlere ikke hører til emnerne for denne spilgruppe.

> [...]
>et spil, så man har noget at sammenligne med i forhold til dem i
>computerblade. Give og modtage hjælp ang. et bestemt spil. Fortælle om
>evt. bugs man har fundet, og evt. fortælle hvor man kan finde en patch
>til at rette buggen. Få eller give et cheat, mud m.m. om et spil.
>Informere om servere der kan have en vis spilrelevans ( f.eks
>Quake-servere ). Fortælle hvor man kan finde udgiverns eventuelle
>WWW-homepage.

>Jeg takker ihvertfald for info, C.H.. Havde du kun bragt indlægget i
>forbrugergruppen, havde jeg aldrig hørt om det. Jeg har handlet et par gange

Det er din egen fejl, ikke at følge med i den gruppe hvor den slags oplysninger
hører til.

--
Gerner
560WU/2604hrs

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-01-04 13:23

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg mener nu at fundatsen også giver lidt luft til at komme med advarsler
mod forhandlere der snyder.
Dette er jo også en slags hjælp til spil.
Desuden er en fundats mere en retningslinie end et egentligt regelsæt, jeg
ved godt at der er nogle der vil være uenige med mig i denne påstand, men
jeg læser altså tingene på min egen måde og det er ikke for at være uhøflig.

Jeg takker ihvertfald for advarslen og har taget den til følge.

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-01-04 19:26

Gerner wrote:

> [...]
> spilgruppe.

> Det er din egen fejl, ikke at følge med i den gruppe hvor den slags

Gerner, hvorfor kan du ikke lære at have ret på en mindre irriterende
måde?
Det er somom du altid skal hovere når du er virkelig sikker i din sag.
Prøv at være lidt mere tolerant og fleksibel, det vil gøre det en del
nemmere for dig at fungere blandt andre mennesker på en fed måde. Men
det kan selvfølgelig være du slet ikke er interesseret i at folk synes
bedre om dig.

Anyway, fri hash og vindmøller.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : arc@na

Dato : 03-01-04 23:42

> [...]

Nej. Det er specielt henvendt til PC-spil-fans.

> Det ved jeg ikke, er det ikke en grænsezone i det her tilfælde?

Jo. Tak for advarslen, men lad det nu ikke blive en vane...

arc@na

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 13:10

On 03 Jan 2004 22:41:34 GMT, "arc@na" <this@ress.is.invalid.com> wrote in
dk.spil.computer:

>"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in

>Nej. Det er specielt henvendt til PC-spil-fans.

Så må de holde forbrugergruppen. Og så har du endnu en gang demonstreret at du
ikke aner hvilke indlæg der hører til i hvilken gruppe.

>Jo. Tak for advarslen, men lad det nu ikke blive en vane...

Læs forbrugergruppen hvis du vil advares mod forretningers gøren og laden.

--
Gerner
560WU/2604hrs

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 03-01-04 22:52

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
> On Sat, 3 Jan 2004 19:14:20 +0100, "C. H. Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk>

> Derimod er du stærkt OT her. Brug dk.forbruger til den slags.

Og du mangler at sætte FUT på og din citatteknik er heller ikke for god..

- Jacob

Fra : arc@na

Dato : 03-01-04 23:45

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote in

> Og du mangler at sætte FUT på og din citatteknik er heller ikke for
> god..

Desuden kunne det være at de nedenstående ville blive sur over at lægge
navn til GVerner:

Domain: postkasse.dk
Registered: 1997-10-30

Registrant
Handle: SUA3-DK
Name: SDC Udvikling A/S
Attention: Økonomiafdeling
Address: Borupvang 1
Postalcode: 2750
City: Ballerup
Country: Danmark
Phone: +45 44 65 71 11
Fax: +45 44 97 25 30
Email: jej@sdcwebhotel.dk

Administrator
Handle: TA35-DK
Name: SDC Udvikling A/S
Attention: Tove Agerskov
Address: Borupvang 1
Postalcode: 2750
City: Ballerup
Country: Danmark
Phone: +45 44 65 71 11
Fax: +45 44 97 25 30

Billing contact
Handle: TA35-DK
Name: SDC Udvikling A/S
Attention: Tove Agerskov
Address: Borupvang 1
Postalcode: 2750
City: Ballerup
Country: Danmark
Phone: +45 44 65 71 11
Fax: +45 44 97 25 30

Nameservers
Hostname: ns1.sdcwebhotel.dk
Handle: SDC100-DK
Hostname: ns1.wmdatasdc.dk
Handle: SDC100-DK

%%REFERRAL END

- vi andre HAR lært at bruge *@invalid.com...

arc@na

Fra : Propellen

Dato : 04-01-04 18:29

Men det skulle vel egentlig være ...@something.invalid

Medmindre du ejer www.invalid.com Og det er til salg!

--

/Prop

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 13:14

On Sat, 3 Jan 2004 22:51:50 +0100, "Jacob Nielsen"
<jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote in dk.spil.computer:

>"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
><chrisengeldk@dkik.dk>

>Og du mangler at sætte FUT på og din citatteknik er heller ikke for god..

Fut du selv ad h... til. Jeg svarer folk hvor deres indlæg starter, og er de så
dumme at svare oven på andres indlæg uden at editere, så skal du sgu henvende
dig til dem.

--
Gerner
560WU/2604hrs

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 04-01-04 13:52

> Fut du selv ad h... til.

Ramte jeg et ømt punkt?

> Jeg svarer folk hvor deres indlæg starter, og er de så
> dumme at svare oven på andres indlæg uden at editere, så skal du sgu
henvende
> dig til dem.

Hvilket heller ikke var hvad jeg hentydede til, men derimod at du ikke
sletter hele den efterfølgende historie.

Hvis du skal rette andre kan det da ikke komme som et stort chok for dig at
du også selv vil blive rettet? Og det er da slet ikke noget at fare i flint
over og begynde at bande og svovle..

Mvh. Jacob

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 18:46

On Sun, 4 Jan 2004 13:52:03 +0100, "Jacob Nielsen"
<jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote in dk.spil.computer:

>"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message

>Ramte jeg et ømt punkt?

fut dk.snak.mudderkast

>henvende
>
>Hvilket heller ikke var hvad jeg hentydede til, men derimod at du ikke
>sletter hele den efterfølgende historie.

Og hvorfor skulle jeg det ?

>Hvis du skal rette andre kan det da ikke komme som et stort chok for dig at
>du også selv vil blive rettet? Og det er da slet ikke noget at fare i flint
>over og begynde at bande og svovle..

Jeg ser ingen grund til at rette andre når de ikke editerer, jeg gør blot det
samme og så kommer der et fjols og kommentere det, dog ikke til den der ikke gad
editere i første omgang. Og så må det ærgre dig en lort i halsen ik'
ha ha ha ha, du er til grin.

Kunstig intelligens er langt smartere end din narturlige dumhed.

--
Gerner
561WU/2609hrs

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-01-04 18:54

> [...]

> ha ha ha ha, du er til grin.
>
> Kunstig intelligens er langt smartere end din narturlige dumhed.

Mage til barnlige kommentarer skal man squ lede længe efter ude i det frie
liv..
Her i gruppen synes jeg de er begyndt at dukke op sammen med dig Gerner.
Det er ok at man har en mening og ytrer denne, men man behøver altså ikke at
svine folk til bare fordi de ikke lige deler dine meninger.

Mvh
Benjamin

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 20:00

On Sun, 4 Jan 2004 18:54:20 +0100, "Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>det
>ikke gad

>Mage til barnlige kommentarer skal man squ lede længe efter ude i det frie
>liv..

Nå, du er da ellers ekspert.

>Her i gruppen synes jeg de er begyndt at dukke op sammen med dig Gerner.
>Det er ok at man har en mening og ytrer denne, men man behøver altså ikke at
>svine folk til bare fordi de ikke lige deler dine meninger.

Man behøver heller ikke at gå efter mig med noget så dumt at jeg gør som alle
andre, ret på de andre. Det er bare det ved at det tør i simpelt ikke.

Så et bøvs til dine meninger.

--
Gerner
561WU/2609hrs

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-01-04 20:12

> Nå, du er da ellers ekspert.

Hvis du prøver at læse mine indlæg vil du nok opdage at jeg ikke sidder og
kommer med barnlige kommentarer, jeg laver sjov og ind imellem overtræder
jeg nok også nogle grænser, og hvad så? Der er bare det der er med til at
gøre os til mennesker.

> Man behøver heller ikke at gå efter mig med noget så dumt at jeg gør som
alle
> andre, ret på de andre. Det er bare det ved at det tør i simpelt ikke.

Jeg synes da nok at jeg tør rette på andre, jeg gør det da lige nu..

> Så et bøvs til dine meninger.

Tak fordi du bekræfter mig, der er jo et venligt menneske i dig alligevel,
du ved det bare ikke

FUT: dk.snak.mudderkastning (og ikke mudderkast som du prøvede på Gerner)

Mvh
Benjamin

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 22:56

On Sun, 4 Jan 2004 20:11:56 +0100, "Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>frie

>Hvis du prøver at læse mine indlæg vil du nok opdage at jeg ikke sidder og

Du sætter altså lighedtegn ved usenet og det du "det frie liv" ? Jeg kan godyt
skille de 2 ting ad.

> [...]
>at

>alle
>
>Jeg synes da nok at jeg tør rette på andre, jeg gør det da lige nu..

Noget enøjet ik' Så mas du bare på med at rette de andre. Andre=mere en en.
Så længe du ikke gør det er du blot en tøsedreng, understreget dreng.

>Tak fordi du bekræfter mig, der er jo et venligt menneske i dig alligevel,
>du ved det bare ikke
>
>FUT: dk.snak.mudderkastning (og ikke mudderkast som du prøvede på Gerner)

Nå du er klar over hvor du skal skrive dine indlæg, jamen så gør det.

--
Gerner
562WU/2616hrs

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-01-04 23:14

> [...]

en.
> Så længe du ikke gør det er du blot en tøsedreng, understreget dreng.

Ja ja du snakker bare for at holde dig vågen gør du, jeg tror inderst inde
at DU er tøseDRENGEN her i firmaet. Kan du virkeligt ikke klare at blive
sagt imod?
Mine knægte på 6 og 8 år er sgu mere tolerante end du er, og jeg tror nok de
fleste med børn ved hvordan netop sådanne størrelser reagerer på
modsigelser...

> Nå du er klar over hvor du skal skrive dine indlæg, jamen så gør det.

Jamen hvis du hellere vil blive her i gruppen så gør vi da det, men det er
jo synd for de andre er det ikke?

Hyg dig med din jagt på usenet forbrydere, men husk at det stadig kun er
retningslinier der er sat på usenet, ikke regler som sådan...

Mvh
Benjamin

Fra : Gerner

Dato : 05-01-04 01:59

On Sun, 4 Jan 2004 23:13:35 +0100, "Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Hyg dig med din jagt på usenet forbrydere, men husk at det stadig kun er
>retningslinier der er sat på usenet, ikke regler som sådan...

Du tager som sædvanlig fejl, det er usnet RFC der er retningslinier, fundatser i
dk.herakiet er regler for hvad man må eller ikke må skrive om i en gruppe.
Smut du blot over i alt.dk herakiet hvis du vil skrive i dk grupper uden regler.

>Mvh
>Benjamin

Og din skjulte fut duede ikke.
Du dur ikke.

--
Gerner
562WU/2616hrs

Fra : Laziter [9440]

Dato : 05-01-04 02:16

<PLONK>

GERNER

\ | /
KILLFILTER

Fra : Gerner

Dato : 05-01-04 13:12

On Mon, 5 Jan 2004 02:15:45 +0100, "Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk>
wrote in dk.spil.computer:

><PLONK>
> |
> GERNER
> |
> \ | /
>KILLFILTER

Og nu er du så også helt til grin.

Ingen fut denne gang, du er ved at lære det.

--
Gerner
565WU/2628hrs

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-01-04 19:28

Gerner wrote:
> [...]
> en lort i halsen ik'
> ha ha ha ha, du er til grin.
>
> Kunstig intelligens er langt smartere end din narturlige dumhed.

Du er sg* for dum at høre på Gerner Kværner. Men mange af dine indlæg er af
denne art, så lige netop det her undrer mig overhovedet ikke. Med så mange
reaktioner på dine underlige kvababbelser, undrer det mig såre hvorfor du
åbenbart på ingen måde har overvejet måske at ændre din opførsel lidt.

Fra : Gerner

Dato : 04-01-04 20:02

On Sun, 4 Jan 2004 19:27:47 +0100, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote
in dk.spil.computer:

> [...]
>reaktioner på dine underlige kvababbelser, undrer det mig såre hvorfor du
>åbenbart på ingen måde har overvejet måske at ændre din opførsel lidt.

Lær du først at lade mig i fred til at gøre som jeg vil, du kan i hvert fald
ikke tillade dig at fortælle mig at jeg ikke editere tekst, når du ikke siger
det samme til de andre. Er du for tøset til det ?

--
Gerner
561WU/2609hrs

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-01-04 21:04

Gerner wrote:
> [...]
> hvert fald ikke tillade dig at fortælle mig at jeg ikke editere
> tekst, når du ikke siger det samme til de andre. Er du for tøset til

Hvor i alverden har jeg kommenteret din måde at editere tekst?

Fra : kurt lund

Dato : 04-01-04 23:23

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor i alverden har jeg kommenteret din måde at editere tekst?

Jeg kan ikke forstå at i gider at skændes med Gerner,
Han giver sig aldrig/ han lærer det aldrig / han får udløsning af det.
lad være med at svare ham, så forvinder han måske en dag
Forhåbentligt
Kurt

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 04-01-04 23:52

"kurt lund" <klander52@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Han giver sig aldrig/ han lærer det aldrig / han får udløsning af det.
> lad være med at svare ham, så forvinder han måske en dag

Jeps, jeg gider heller ikke spilde min tid på at svare ham eller se flere af
hans tåbelige indlæg, så nu ryger han i mit killfilter :)

- Jacob

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 04-01-04 23:55

"kurt lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke forstå at i gider at skændes med Gerner,
> Han giver sig aldrig/ han lærer det aldrig / han får udløsning af det.
> lad være med at svare ham, så forvinder han måske en dag

Enig. Lad være med at fodre trolden.

/Kenneth Iversen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 05-01-04 00:43

> [...]

> Han giver sig aldrig/ han lærer det aldrig / han får udløsning af det.
> lad være med at svare ham, så forvinder han måske en dag

Næ du har egentligt fat i noget der, hvorfor tænkte jeg ikke over det inden
jeg begyndte med Gerner?

Mvh
Benjamin

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-01-04 09:22

> Hvor i alverden har jeg kommenteret din måde at editere tekst?

I har ret i at man ikke skal fodre trolden, det her er min sidste kommentar.
Gerner bruger mange indlæg på at FUT'e folk mange andre steder hen (NB. kan
i mange tilfælde være helt i orden), og kommentere deres måde at editere
tekst på. Han påstår at jeg har kommenteret hans måde at editere tekst,
hvilket jeg _ikke_ har, og at jeg oveni det er for tøset til samtidig at
gøre andre opmærksom på det samme problem.

At han ikke bagefter kan indrømme at han her har lavet en fejl
(editeringsfejl lol), beviser for mig bare at det er ham der er
tøse_drengen_ her. Han er simpelthen for langt ude, og jeg kan ikke tage ham
alvorligt mere.

Fra : Kasper

Dato : 06-01-04 22:45

On Mon, 5 Jan 2004 09:22:29 +0100, "Per Nielsen"

Har du nogensinde kunnet det?

--
Kasper

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-01-04 23:46

Kasper wrote:
> Har du nogensinde kunnet det?

Jeg synes altid folk skal have mere end en chance, men Gerner har gjort det
her alt for tit. Jeg orker ikke at sidde i sandkassen med ham mere. Jeg
ignorerer det bare fremover. Hvis alle ville ignorere ham hver gang, døde
det vel ud af sig selv efterhånden.

Fra : Kasper

Dato : 07-01-04 19:42

On Tue, 6 Jan 2004 23:45:48 +0100, "Per Nielsen"
> [...]

>her alt for tit. Jeg orker ikke at sidde i sandkassen med ham mere. Jeg
>ignorerer det bare fremover. Hvis alle ville ignorere ham hver gang, døde

Nja, problemet er jo, at han får den vildeste stå-dreng på, hver gang
sådan noget som det her sker.

--
Kasper

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-01-04 22:10

Kasper wrote:
> Nja, problemet er jo, at han får den vildeste stå-dreng på, hver gang
> sådan noget som det her sker.

lol , men det bliver uden mit bidrag. Jeg er lesbisk (kun til damer).

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 05-01-04 02:07

M. Gerner, hurtigt spørgsmål, og misforstå mig ikke hvis du et eller andet
sted er på det rene:

Arbejder du evt. for pågældende firma eller lider du blot under
Warming-syndromet?

Fra : Silver

Dato : 05-01-04 01:58

> Og du mangler at sætte FUT på og din citatteknik er heller ikke for god..

Hvad vil det sige at sætte FUT på det? er det bare et udtryk eller har det
en egentlig funktion?

Mvh
Silver

Fra : Simon Nejmann

Dato : 05-01-04 13:19

On Mon, 5 Jan 2004 01:57:59 +0100, "Silver"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvad vil det sige at sætte FUT på det? er det bare et udtryk eller har det
>en egentlig funktion?

Står for "FollowUp-To" og betyder at alle efterfølgende beskedder i
tråden går til den nyhedsgruppe man har FUT'tet til - det bruges
primært til at smide off-topic tråde over i den gruppe de burde høre
hjemme i.

Jeg er ikke helt sikker på hvor det her spørgsmål høre til, så jeg har
sat FUT til dk.edb.internet, så kan du i det mindste se hvordan det
virker.

PS. Bemærk at et FUT blot er en venlig henstilling til dit software,
og at de kan omgås uden problemer. F.eks. hvis man er uenig med det
FUT der er lavet, eller man blot vil være på tværs...

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Jess Møller

Dato : 05-01-04 01:01

Hej!

DVDpusheren har idag yderlig trukket penge fra min konto, så check heller en
ekstra gang!

Jess Møller

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-04 20:44

"Jess Møller" <jess.moeller@(nospam)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> DVDpusheren har idag yderlig trukket penge fra min konto, så check heller
> [...]

Der er netop sket det samme for mig, de har trukket 2 beløb på 177 og 179,
det er mere end 4-5 måneder siden jeg har haft Dankort, og handlede der for
den sags skyld.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 05-01-04 22:23

"Kyian" <rasmusaaadamjohansen.dk> skrev i en meddelelse
> Der er netop sket det samme for mig, de har trukket 2 beløb på 177 og 179,
> det er mere end 4-5 måneder siden jeg har haft Dankort, og handlede der for
> den sags skyld.

Mærkeligt at det kan ske hvis du ikke har kortet længere..
Men I har selvfølgelig taget kontakt til firmaet?

Jeres bank kan selvfølgelig også hjælpe med indsigelse over
"købet"

Ellers er der altid dk.videnskab.jura hvor der er mange kompetente
mennesker der er villige til at hjælpe med den slags.

/Kenneth Iversen

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-04 05:02

"Kenneth Iversen" <no.valid.email.adress@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ellers er der altid dk.videnskab.jura hvor der er mange kompetente
> mennesker der er villige til at hjælpe med den slags.

Så det først her igår aftes, men har taget kontakt til banken og bedt dem om
en indsigelse, det er bare kommet så ubelejligt at jeg netop tager på ferie
idag :(

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-01-04 07:57

Kyian wrote:
> Så det først her igår aftes, men har taget kontakt til banken og bedt
> dem om en indsigelse, det er bare kommet så ubelejligt at jeg netop
> tager på ferie idag :(

Kan man ikke simpelthen få en bank til at spærre for overførsel til en
bestemt kreditor? Ikke at jeg har så meget forstand på det, men det burde da
nemt kunne lade sig gøre.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-01-04 17:33

Nu er www.dvdpusheren.dk da blevet rigtig spændende at kigge på..
Gad vide om det er derfor at der bliver trukket penge på folks konti???

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 07-01-04 22:28

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er www.dvdpusheren.dk da blevet rigtig spændende at kigge på..
> Gad vide om det er derfor at der bliver trukket penge på folks konti???

Sikkert. Gad vide om der i det hele taget er chance for at få ens
penge igen.

/Kenneth Iversen

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 12:17

> "Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgyxi.dk> skrev i en meddelelse
>
> Sikkert. Gad vide om der i det hele taget er chance for at få ens
> penge igen.
>
> /Kenneth Iversen

Du kan jo lave en indsigelse i banken hvor de dermed skal trække pengene
tilbage, men vis allerede har lukket sin konto så kan jeg godt se
problemet...

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 10-01-04 16:41

> Du kan jo lave en indsigelse i banken hvor de dermed skal trække pengene
> tilbage, men vis allerede har lukket sin konto så kan jeg godt se
> problemet...

Det ved jeg. Jeg har dog ikke selv nogle penge på højkant
i det firma. Jeg tænker mere på at normalt vil butikken vel
modtage pengene rimelig kort tid efter de er blevet trukket
på ens konto. Det at man laver en indsigelse imod købet er
derfor ikke nok til at få ens penge igen. Dertil skal sælgeren
vel også udfylde papirer hvor han egenligt giver en ret.
Og så er det jo et stort problem hvis personen/firmaet er gået
konkurs. Personligt hvis han havde sørget for at min bank
havde trukket penge, uden at jeg havde bestilt noget + det
at man kan se at firmaet nu er lukket, så havde jeg lagt en
politianmeldese for bedrageri på ham.

Men nu er der da lidt nyt:

"Kære DVDpusher kunde,

Vi er desværre lukket!

Efter møde med bank og advokat 8/1 må jeg desværre meddele,

at der er indgivet konkursbegæring. Jeg stopper helt, og må ikke

aftale eller gøre mere. Meddelelser skal sendes via brev til:

Advokat Erik Høimark
Vestergade 11
DK- 8000 Århus C

Denne advokat vil tage sig af sagen.

Med venlig hilsen,

DVDpusheren"

/Kenneth Iversen

Fra : Martin T

Dato : 11-01-04 07:44

"Kenneth Iversen" <no.valid.email.adress@for.you.duh> wrote in message
> [...]
> havde trukket penge, uden at jeg havde bestilt noget + det
> at man kan se at firmaet nu er lukket, så havde jeg lagt en

Nu har jeg fulgt lidt med i de forskellige newsgroups om pusheren.

konklutionen fra alle steder er at det er ens banks problem at få pengene
fra
pusheren ikke den uheldige. Man går ned i banken og underskriver en tro og
love erklæring på,
at pengene er trukket uden ens accept og banken har pligt til ifølge loven,
at
tilbageføre de mistede penge til ens konto.

Noget mere problematisk havde det været hvis du f.eks. skulle bytte en dvd
der var defekt.
Så har Pusheren jo faktisk lovligt hævet penge på din konto.

Håber du kunne bruge det til lidt ellers er der rigtigt mange indlæg både på
og news:dk.kultur.film

Mvh
Martin T

Fra : Gerner

Dato : 11-01-04 12:04

On Sun, 11 Jan 2004 07:43:34 +0100, "Martin T" <Thode@pc.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>Så har Pusheren jo faktisk lovligt hævet penge på din konto.
>
>Håber du kunne bruge det til lidt ellers er der rigtigt mange indlæg både på

Hvilket er den rigtige gruppe til denne tråd.

>og news:dk.kultur.film

Er ikke den rigtige gruppe, lige som denne heller ikke er det.

--
Gerner
593WU/2773hrs

Fra : Martin T

Dato : 13-01-04 07:58

....snip..

> Hvilket er den rigtige gruppe til denne tråd.

> Er ikke den rigtige gruppe, lige som denne heller ikke er det.

Nu skrev jeg ikke hvilken gruppe der var den rigtige at henvende sig i. Blot
konstaterede jeg at
der var skrevet meget i disse 2 grupper.

Så vidt jeg forstod indlæget havde han ikke selv problemer men ønskede blot
at vide noget om hvad man
skulle gøre, hvis man løb ind i problemet.

Men du har selvfølgelig ret Gerner. dette har intet med spil at gøre, skønt
jeg nu mener det er spil relateret.

Mvh
Martin

Fra : JH

Dato : 13-01-04 09:52

Martin T wrote:
> [...]
> der var skrevet meget i disse 2 grupper.
>
> Men du har selvfølgelig ret Gerner. dette har intet med spil at gøre,

Så vidt jeg husker handlede firmaet med pc-spil,
så selvfølgelig er det relevant i denne gruppe -
også selv om ng-fundamentalisten Gerner
mener noget andet.
Hvis ikke ng-grupperne kan bruges på fornuftig vis,
når emnet går på tværs af ng-grupperne,
er der noget galt med fundatserne IMO.

Faktisk er der en fin ng-disciplin i de
danske ng'ere - bla pga "Gernerne" rundt omkring.

Så Gerner - bliv bare ved med at holde orden
i ng'erne. Men brug også den sunde fornuft

JH

JH

..

Fra : Gerner

Dato : 13-01-04 13:26

On Tue, 13 Jan 2004 09:51:44 +0100, "JH" <JH@no.spam> wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>danske ng'ere - bla pga "Gernerne" rundt omkring.
>
>Så Gerner - bliv bare ved med at holde orden
>i ng'erne. Men brug også den sunde fornuft

Så du mener altså at vi også skal debattere computere (bruges til spil),
tangentborde (bruges til spil), mus (bruges til spil) joystick (bruges til
spil), skærme (bruges til spil) cd/dvd drev (bruges til spil) cd medier (bruges
til spil) selv om hver især har sin egen gruppe ?
Der er desuden cola og chips (bruges når der spilles) Hovedpinepiller (bruges
når man spiller for meget), lydkort (bruges til spil), højtalere (bruges til
spil).

Hvor kan man købe et tangentbord med amerikansk opsætning så man kan finde de
taster der er i spillet ?

Bare det dufter lidt af spil så er den god nok ? At i lange baner debattere
svindlere og banker i denne gruppe når både dk.forbruger og dk.videnskab.jura er
de rigtige grupper ?

Er det ikke nok at spil der hører til i andre spilgrupper også og somme tider
samtidigt debatteres her og der og alle vegne, når hovedreglen på usenet siger
at et emne hører til i een gruppe og kun een gruppe ?

Så spilrelateret eller ej, så hører debat om butikkers gøren og laden samt
advarsler mod disse til i dk.forbruger.
Det juridiske aspekt i juragruppen.
Emners tilhørsforhold i dk.admin

fut dk.admin

--
Gerner
603WU/2820hrs

Fra : JH

Dato : 14-01-04 09:51

Gerner wrote:
> On Tue, 13 Jan 2004 09:51:44 +0100, "JH" <JH@no.spam> wrote in
dk.spil.computer:

[snip en masse tåbelige eksempler]

Du glemte at tage stilling til konceptet
"den sunde fornuft".
Nøjagtig som alle fundamentalister

JH

Fra : Gerner

Dato : 15-01-04 12:02

Jaså, læs Message-ID: <bu58m0$jum$4@news.cybercity.dk>

--
Gerner
613WU/2868hrs

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 14:45

"Martin T" <Thode@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så har Pusheren jo faktisk lovligt hævet penge på din konto.
>
> Håber du kunne bruge det til lidt ellers er der rigtigt mange indlæg både

¨
Ja så der er ikke så meget at stille op, for mit vedkommende forstår jeg
bare slet ikke hvordan det har kunne lade sig gøre, da mit dankort blev
lukket for knap 3-4 måneder siden, dermed burde det slet ikke være muligt at
hæve på det mere.