Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
unformat af 256 CF kort
Fra : Morten Dall

Dato : 03-01-04 17:30

Hej Alle,

jeg håber der er en af jer der kan hjælpe mig, jeg har et CF kort på 256mb
med alle mine jule billeder på, ved et uhel kom jeg til at formater det i
mit kamera, et Canon A70,

jeg har ikke rørt kortet efter formateringen, er der en af jer der kender et
program der kan rede mine billeder, altså lave en slags unformat som man kan
på en hard disk .

på forhånd tak.

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Leif T

Dato : 03-01-04 17:45

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-01-04 17:57

On 2004-01-03, Morten Dall <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote:
> [...]
> program der kan rede mine billeder, altså lave en slags unformat som man kan

Det er alm. DOS formateret, så på en PC i en kortlæser skulle
ethvert unformat værktøj virke.

Fra : Morten Dall

Dato : 03-01-04 19:55

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Det er alm. DOS formateret, så på en PC i en kortlæser skulle
> ethvert unformat værktøj virke.

kan du nævne et navn på et sådanne værktøj, for dos komandoen unformat.com
findes ikke på min win2k maskine ?

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Morten Dall

Dato : 03-01-04 20:12

Fra : HCS [4000]

Dato : 03-01-04 18:05

Prøv at kikke på dette link, hvor du kan downloade programmet Smart
Recovery. Programmet har flere gange hjulpet mig.
http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/demo.html

Hilsen Hans - homepage: www.fotofritid.dk
klik på Coppermine logoet for at se nyeste billeder.

Fra : Morten Dall

Dato : 03-01-04 19:56

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff6f596$0$70005> Prøv at kikke på dette link, hvor du kan downloade
programmet Smart
> Recovery. Programmet har flere gange hjulpet mig.
> http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/demo.html

ØV ØV det hjælp ikke mig, har du andre forslag ?

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-01-04 19:06

> [...]
et
> program der kan rede mine billeder, altså lave en slags unformat som man

Hej Morten

Sikke noget møj, men det sker åbenbart. Det her kan sikkert bruges
http://www.snapfiles.com/get/zaimagerecovery.html jeg kender det dog ikke
selv.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Dall

Dato : 03-01-04 20:04

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke noget møj, men det sker åbenbart. Det her kan sikkert bruges
> http://www.snapfiles.com/get/zaimagerecovery.html jeg kender det dog ikke
> selv.

desvære, det program kan ikke finde noget på mit kort ;-(

mvh Morten

Fra : Bent Mortensen

Dato : 03-01-04 19:37

> [...]
et
> program der kan rede mine billeder, altså lave en slags unformat som man

Hej det her prpgram kan rede alle dine billeder om så du formater 5 gange
men ingen overskrivning http://www.imagerecall.com
v/h Bent Mortensen

Fra : Morten Dall

Dato : 03-01-04 20:14

"Bent Mortensen" <ben@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej det her prpgram kan rede alle dine billeder om så du formater 5 gange
> men ingen overskrivning http://www.imagerecall.com
> v/h Bent Mortensen

Hej Bent, gid det var så vel, det kan ikke finde nogle billeder på mit kort,
har du andre forslag ?

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Bent Mortensen

Dato : 03-01-04 20:22

> "Bent Mortensen" <ben@mortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Bent, gid det var så vel, det kan ikke finde nogle billeder på mit
> [...]
Hej Morten
Har du prøvet at hente prøve versionen den kan finde 10 billeder vil du
havde den til at finde alle må du havde det fulde program,jeg har prøvet at
mishandle mit kort og den kan stadig finde billederne først køre du den
øverste så fortæller den hvor mange den har fundet der næst klikked du på nr
2 så skulle billederne komme frem i en mappe programmet laver
v/h Bent Mortensen

Fra : Morten Dall

Dato : 03-01-04 20:33

> [...]
nr
> 2 så skulle billederne komme frem i en mappe programmet laver

nej bent,

ja jeg prøvet den gratis version, og den fandt 0 filer på kortet, og for
ikke at lege med mit 256mb kort prøvede jeg det på en 16mb kort som jeg
formateret tog et par billeder og formateret det igen, og væk var de, ingen
af de mange programmer jeg har prøvet kan finde noget på kortet ;-(((

mvh Morten

Fra : Bent Mortensen

Dato : 03-01-04 20:48

> [...]

ingen
> af de mange programmer jeg har prøvet kan finde noget på kortet ;-(((

Hej Morten
prøv at tage dit kort med i en fotoforetning, det er muligt at de kan finde
billederne der har været på kortet
de praler af at de kan finde de fleste mistede Billeder
v/h Bent Mortensen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-01-04 22:19

"Morten Dall" skrev
> [...]
ingen
> af de mange programmer jeg har prøvet kan finde noget på kortet ;-(((

Desværre er det i visse kameraer sådan at hvis kortet er
slettet eller formateret bevidst, kan data ikke længere reddes.
De fleste recovery-programmer kan fixe en beskadiget
filstruktur, men det er ikke dét, du er udsat for.
I modsætning til en floppy eller harddisk kan et
kamera overskrive kortet med nuller, hvorved alle data
slettes effektivt. Der er ikke tale om at der vedbliver at ligger et
svagt
spor af magnetisme som på almindelige disketter.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Morten Dall

Dato : 03-01-04 22:31

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> kamera overskrive kortet med nuller, hvorved alle data
> slettes effektivt. Der er ikke tale om at der vedbliver at ligger et

det har mit mu ikke gjort, for jeg har lige fundet et program der kan rede
mine billeder, men det koster 30$ ;-((((

nogle forslag til gratis programmer ????

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Anders Sørensen

Dato : 03-01-04 23:51

Den Sat, 3 Jan 2004 22:31:27 +0100, skrev "Morten Dall"
> [...]

>det har mit mu ikke gjort, for jeg har lige fundet et program der kan rede
>mine billeder, men det koster 30$ ;-((((

Ca. 177 kr.?
Det ville jeg gerne give hvis jeg havde mistet vigtige billeder!
Men kan det gøres gratis er det selvfølgelig sjovere.

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-01-04 00:14

"Morten Dall" skrev
> nogle forslag til gratis programmer ????
Har du prøvet:
http://www.pcinspector.de/
Den er gratis...

Fra : Morten Dall

Dato : 04-01-04 09:20

Hej Peter,

> Har du prøvet:
> http://www.pcinspector.de/
> Den er gratis...

ja, og det virker desvære heller ikke, det eneste jeg har fundet der virker
er PhotoRescue Wizard 2

og som en anden skrev, så ville han godt give 30$ for at få sine billeder
igen, og det ville jeg da i prensippet også godt, jeg syntes bare det er
lidt meget for en unformat

der skulle vel ikke lige være en her i forumet som har PhotoRescue Wizard 2
som lige kunne unformater mit kort ?

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Morten Dall

Dato : 04-01-04 21:17

> og som en anden skrev, så ville han godt give 30$ for at få sine billeder
> igen, og det ville jeg da i prensippet også godt, jeg syntes bare det er
> lidt meget for en unformat

nå nu har jeg købt "PhotoRescue Wizard 2"

og jeg kan med glæde melde at det virker og jeg fik alle mine billeder igen,
også de video klip der lå på kortet.

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Anders Sørensen

Dato : 05-01-04 00:05

Den Sun, 4 Jan 2004 21:17:13 +0100, skrev "Morten Dall"
> [...]

>nå nu har jeg købt "PhotoRescue Wizard 2"
>
>og jeg kan med glæde melde at det virker og jeg fik alle mine billeder igen,

Dejligt at høre. Føles det ikke helt godt på trods af de 30$?

Fra : Morten Dall

Dato : 05-01-04 21:58

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse

> Dejligt at høre. Føles det ikke helt godt på trods af de 30$?

jo det føles dejligt at få sine billeder igen dog var der nogle få hvor
det ikke var gået rigtig godt men det var omkring 4 ud af 150 så det var
okay og alle mine video klip var okay med untagelse af 1.

men alt i alt en god oplevelse, når man nu havede dummet sig så meget at
formater kortet

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Jack L.

Dato : 03-01-04 20:49

Morten Dall wrote:
> [...]
>
> jeg har ikke rørt kortet efter formateringen, er der en af jer der
> kender et program der kan rede mine billeder, altså lave en slags

*host-host* Hent *host* EasyRecovery Professional (full edition) fra dit
favorit P2P-program... læs om den 3-gange-w.ontrack.com.

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)