Køb af ATI 9200/9500/9600 ?
Fra : N´far

Dato : 03-01-04 15:41

Hej alle,
har et splinternyt Radeon 9200,256mb, som jeg stadigvæk kan bytte igen.
Her kan du se den:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017933

Kiggede så lidt ved tomshardware,deres test.
http://www6.tomshardware.com/graphic/20030306/radeon9800pro-05.html

Står ik så meget om den 256mb udgave, alligevel....jeg jubler da ikke
ligefrem efter at have set deres test.

Skal jeg ik gi´ 300-400 Kr. mere og købe mig noget "lidt nyere" ?
Men der vil så også være min økonomisk grænse.
Vigtigst! Hvad skal det så være ???

Spiller mest spil som fx. Call of Duty, Generals og bilspil som fx. GTA III
el. NFS Underg.

Mit system:
ASUS P4B266
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4b266/overview.htm
512MB Ram 2100 DDR SDRAM
Celeron 2,4 Mhz

Tak til alle ...

Fra : Ray

Dato : 03-01-04 16:06

I tell you what I would do if I were you...I would look for a 9500pro for
around 1000kr. I don't know if you can find one though. If you can't find
one then I think the best deal would be a 9600pro. The 9500pro is definately
better than the 9600pro as the 9500pro has all 8 pipelines working and thus
is drawing faster. It's a more beefy card even though it is older.

MVH
Ray

Fra : Bjørn

Dato : 03-01-04 16:45

Radeon-shop.de - der kan du købe et 9500PRO for 1000kr med porto til
Danmark.

- Bjørn

Fra : Ray

Dato : 03-01-04 16:55

Hey Bjørn...I don't know about you...but I cannot get that page to open
anymore. I don't know why but it doesn't work for me.

Ray

Fra : N´far

Dato : 03-01-04 20:47

> "Bjørn" <kongenFJERN@DETTEudnytmig.nu> wrote in message

> for
> find

1000 tak, Ray og Bjørn.
På udkig efter en 9500Pro nu.
Men, Bjørn: hvordan kan du se, at det er et PRO kort og ikke bare en alm.
9500/128mb, tyskerne har til sælg her? Der står jo ikke PRO...
Jeg kigger nu på:
http://www.radeon-shop.de/shop/view_artikel_list.php?cat_id=1

Fandt så også et link, hvor 80 grafikkort blev testet. Ja, det skal jo nok
være 9500PRO udgaven så.
http://www.digit-life.com/articles2/over2003/index.html

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 04-01-04 11:19

> Men, Bjørn: hvordan kan du se, at det er et PRO kort og ikke bare en alm.
> 9500/128mb, tyskerne har til sælg her? Der står jo ikke PRO...

Det er også kun 9500 NON-Pro'er, de har. Og de kan ikke moddes til R9700!
Jeg har selv kigget på dem...

Denne test er ok:
http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Fra : N´far

Dato : 05-01-04 00:23

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er også kun 9500 NON-Pro'er, de har. Og de kan ikke moddes til R9700!
> Jeg har selv kigget på dem...
>
> Denne test er ok:
> http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

Sådan læser jeg det også.
"Enhanced" versioner er afprøvet og godkendt som 9700, Deres "Power"
kortene er okay og "standart" kortene viser mindre fejl, når man vil køre
dem som 9700.Men - hvor finder man nu en 9500, som man kan " modde" til en
9700/9700pro ? De brugte, som er sæt til salg rundt omkring ( 128mb,
L-formet osv.) ved man jo ikke om duer...formentlig ik
hmm...
Ideer ?