Rødvinsplet på fyrtræsgulv
Fra : Lisa

Dato : 03-01-04 13:52

Hejsa;
Hvordan fjerne man bedst en stor rødvinsplet fra et fyrtræsgulv der blot er
sæbebehandlet efter afhøvling?
Mvh Lisa

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-01-04 14:59

"Lisa" <lissa130@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa;
> Hvordan fjerne man bedst en stor rødvinsplet fra et fyrtræsgulv der blot
er
> sæbebehandlet efter afhøvling?
> Mvh Lisa

Jeg har hidtil kunnet fjerne alle rødvinspletter fra mit sæbebehandlede bord
med rigeligt og stærkt sæbespånevand og en skumgummi-skuresvamp.
Det gælder både spildt rødvin og gamle rande efter glas.
Bordet er af bøg, og jeg ved ikke, om det gør nogen forskel - men prøv.

Hilsen Inger

Fra : B

Dato : 13-01-04 14:32

Prøv med oxalsyre.