Sortere datoer
Fra : Casper

Dato : 03-01-04 13:47

Jeg vil gerne sortere følgende datoer i kronologisk rækkefølge:

02.11.2001
06.12.2001
06.12.2001
31.12.2001
20.11.2001
11.06.2002
11.06.2002
05.04.2001
05.04.2001

Når jeg gør det sorterer Excel først efter dagen og altså ikke efter
år-måned-dag - som jeg gerne vil have. Hvad gør jeg?

Jeg bruger Excel 2000.

Casper

Fra : pre

Dato : 03-01-04 14:31

Kopier hele blokken til Word og brug sorteringsrutinen i Tabel menuen. Den
stiller automatisk ind til datoer.
pre

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-01-04 15:01

"Casper" <grevslick_NO_Spam_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Når jeg gør det sorterer Excel først efter dagen og altså ikke efter
> år-måned-dag - som jeg gerne vil have. Hvad gør jeg?

Problemet skyldes at Excel ikke opfatter 31.12.2001 som en dato. Excels
datoformater er enten 31-12-2001 eller 31/12/2001. Du kan vælge at lave en
Søg og Erstat og så sortere.

Jan

Fra : Casper

Dato : 03-01-04 16:59

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff6cb16$0$29402$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> datoformater er enten 31-12-2001 eller 31/12/2001. Du kan vælge at lave en

Men kan du sige mig hvordan man søger og så erstatter?

Casper

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-01-04 19:54

Den 03 jan 2004 skrev Casper i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Men kan du sige mig hvordan man søger og så erstatter?

Ctrl + H

Eller menuen rediger, erstat

Lars Klintholm

Fra : Casper

Dato : 04-01-04 03:15

"Lars Klintholm" <nospam2003@klintholm.com> skrev i en meddelelse

> Ctrl + H
>
> Eller menuen rediger, erstat
>
> --
> Med venlig hilsen
> Lars Klintholm

Det er jeg med på. Men hvad skriver man i boksen erstat? Det er jo ikke kun
en celle der skal erstattes med mange med bindestreg i stedet for punktum.

Casper

Fra : Lars Klintholm

Dato : 04-01-04 09:09

Casper skrev:

> Det er jeg med på. Men hvad skriver man i boksen erstat? Det er jo ikke kun
> en celle der skal erstattes med mange med bindestreg i stedet for punktum.

Marker det område, der skal ændres i
Erstat . med -
klik på Erstat alle
Lars Klintholm

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-01-04 11:14

> [...]
kun
> en celle der skal erstattes med mange med bindestreg i stedet for punktum.

Skriv . i Søg og _ i erstat med. Hvis det ikke er alle punktummer, der skal
erstattes, klikker du på Find næste, kontrollerer om der skal skeerstatning
det pågældende sted, klik i givet fald på Erstat, ellers klik på Find næste
og så fremdeles til du er færdig. Skal alle punktummer ændres til
bindestreger klikker du bare på Erstat alle.

Jan

Fra : Else Holm

Dato : 04-01-04 12:08

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff7e770$0$29327$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> [...]
alle
> punktummer ændres til bindestreger klikker du bare på Erstat alle.

- holder hovedet koldt, så hvis det hele ser forkert ud, trykker du på
Fortryd-knappen (eller CTR+Z) og prøver forfra!

--
Else