H.P. Lovecraft - The Dream-Quest of Unknow~
Fra : Jacob Skaaning

Dato : 03-01-04 12:11

Jeg har netop modtaget min kopi af filmen, som er blevet en realitet efter 2
års arbejde. Jeg var selv med i processen, og har fået en fin plads i
credits!
Det er en tegnefilm, som er lavet ved at indscanne tegneserien af samme
navn (af Jason Thomson, http://www.sonic.net/~jason/dream/ ), for derefter
at fritlægge tegningerne i Photoshop, hvor vi lavede forskellige layers og
tegnede baggrundene ind bag figurerne (det var her jeg
hjalp).
Det lyder simpelt, og det er heller ikke ligefrem banebrydende animation,
men det fungerer, og det er det der tæller. Musikken er god og passer
rigtigt godt ind i stemningen, og stemmerne er for det meste gode, især
hovedpersonen, som bliver spillet af Toren Atkinson.
Lydeffekterne hjælper også enormt til at lave en god stemning, og man kan
ikke andet end at leve sig ind i historien.
Hvis du er interesseret i Lovecraft, så kan jeg kun anbefale dvd'en, den er
flot og fortæller historien godt - og det er jo en genial historie.
Læs mere om produktionen her, og også for at bestille filmen:
http://www.petting-zoo.org/Movies_Dreamquest.html
Det skal selvfølgelig lige siges at jeg ingen økonomisk interesse har i
produktionen, den er lavet af privatpersoner, deres venner, og hjælpere fra
internettet, som mig. Betalingen for mine timers slaveri i Photoshop var en
kopi af filmen, mit navn i credits, og +100 i karma :)
Det har været en sjov oplevelse, og jeg kan ikke være andet end stolt af
produktet.

Jacob

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 03-01-04 15:02

Så snart det har noget med Lovecraft i titlen, lyder det jo straks
interesant.

Er der ikke et eller andet sted man kan se nogle billeder eller evt film
klip af det endelige resultat?

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 03-01-04 17:07

"Johnny Jakobsen" <btzREM0VETHIS@area42.dk> wrote in message
> Så snart det har noget med Lovecraft i titlen, lyder det jo straks
> interesant.
>
> Er der ikke et eller andet sted man kan se nogle billeder eller evt film
> klip af det endelige resultat?

Jo, hvis du går ind på http://www.petting-zoo.org/Dreamquest_Downloads.html
kan du hente 3 bittesmå samples af, hvordan det ser ud. De er meget små og
af dårlig kvalitet, men det giver et godt indtryk af, hvordan projektet er
grebet an. På http://www.sonic.net/~jason/dream/ er der en del tegninger,
der giver et godt indtryk af tegnestilen.
Der er mange statiske billeder i filmen, men panorering og zoom bliver brugt
godt, og det giver et meget levende indtryk, og lydeffekterne er også godt
med til at få tegningerne til at blive levende. Ligesom Lovecrafts bøger
skal man selv forestille sig noget! ;)
Jeg anbefaler dog at man læser historien inden man ser filmen - det kan godt
virke noget rodet det hele, og personerne taler ret hurtigt. Så det er rart
at have en frisk erindiring af det hele inden man går igang. Filmen varer
100 min.

Skriv endeligt hvis du eller nogen anden har flere spørgsmål.

Jacob

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 03-01-04 21:26

Hej Jacob!

Det lyder spændende. Tak for informationen!

> men det fungerer, og det er det der tæller. Musikken er god og passer
> rigtigt godt ind i stemningen, og stemmerne er for det meste gode, især
> hovedpersonen, som bliver spillet af Toren Atkinson.

Jeg har selv været i kontakt med Toran Atkinson for en del år siden for
at få købt nogle af CD'erne med "The Darkest of the Hillside Thickets",
hvor han er forsanger. Virker som en flink fyr.

> internettet, som mig. Betalingen for mine timers slaveri i Photoshop var en
> kopi af filmen, mit navn i credits, og +100 i karma :)

Til gengæld mistede du halvdelen af din sanity?

Mvh
Thomas

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 04-01-04 15:51

"Thomas Daugaard" <thomas@noreplytoemail.th> wrote in message
> [...]
> at få købt nogle af CD'erne med "The Darkest of the Hillside Thickets",
> hvor han er forsanger. Virker som en flink fyr.

Ja, han er en fin fyr. Har iøvrigt en original, signeret tegning stående,
som han har lavet... han har jo tegnet til utallige rollespilsbøger.

Xzlrpå.

Jacob