Forknølet 2takter
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-01-04 20:50

Heysan, og godt nytår!
Jeg var i Esbjerg at kører løb på min lille polini 911 i weekenden, najs!
Men vi er ude på sidste træningsrunde, og halvejs på omgangen går min motor
ud, og vil ikke starte igen.. Hmmfff ! Der glippede man lidt den sidste
halvdel af træningen, og man var kørt fra Aalborg!

Men ak ja. Snakkede så med importøren for de små sataner, som sagde, at
problemet var vand i benzinen. Underligt tænkte jeg, eftersom jeg har brugt
fra den dunk under hele træningen. Jeg har dog efterfølgende tømt bundkaret,
og blandet noget kaburatorsprit i min benzin og prøvet igen. Den starter
også, men går underligt og træls (hakker og prutter) i lave omdrejninger.
Når man vrider gassen, er det som om motoren lidt siger Bah, og så kører den
op i omdrejninger som en rask motor, men omdrejningerne forbliver høje en
stund, og den går så ud, hvis ikke jeg holder gas på. Det er som om gas
responsen er et halvt til et helt sekundt forsinket.
Når den så har været startet er den ikke til at starte igen, med mindre man
tømmer den igen.

Er løsningen en frisk dunk benzin, med nyt olie og kaburatorsprit til den
bette?
Eller kan det være andre ting? Spjældet går iøvrigt frit og ubesværet.

--
Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Hekto

Dato : 02-01-04 21:40

Thomas Buus Andersen wrote in

> Er løsningen en frisk dunk benzin, med nyt olie og kaburatorsprit
> til den bette?
> Eller kan det være andre ting? Spjældet går iøvrigt frit og
> ubesværet.

NEJ! NEJ! NEJ! ... ikke sådan lige ihvertfald!
Kaburatorsprit kan få nogen 2T-olier til at udskille! Det er lidt
uheldigt, hvis man kører premix!
Du bør først se efter om olien udskiller ved tilsætning af spritten.

Du bør nok rense kaburatoren og tanken helt, så der ikke er een dråbe
vand tilbage.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-01-04 21:46

Hekto wrote:
> [...]

> Du bør først se efter om olien udskiller ved tilsætning af spritten.
>
> Du bør nok rense kaburatoren og tanken helt, så der ikke er een dråbe

Det synes jeg også jeg havde hørt engang, men det blev ikke nævnt da jeg fik
rådet.
Det kan selvfølgelig være at deres Agip olier ikke har problemet. Men jeg
har da ikke
undersøgt om mit Castrol TTS gør. Ups.. :(

Så må jeg jo ud og tømme det hele. Men hvordan får du vandet ud, hvis du
ikke vil bruge kaburatorsprit?

Mvh Thomas

Fra : Hekto

Dato : 02-01-04 21:57

> Men jeg har da ikke
> undersøgt om mit Castrol TTS gør. Ups.. :(

Vi håber liiige det bedste! =

> Så må jeg jo ud og tømme det hele. Men hvordan får du vandet ud,
> hvis du ikke vil bruge kaburatorsprit?

Bare jeg vidste det??
Det er jo rimeligt enkelt at undgå vand i benzinen (kondens). Dunken
skal bare være fyldt hele tiden.
Tanken kan skylles i sprit, der så skal fordampe.
Kaburatoren renses med trykluft/sprit.

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-01-04 21:46

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bette?
> Eller kan det være andre ting? Spjældet går iøvrigt frit og ubesværet.

Dødt tændrør.-.. Det har sikkert været druknet

mvh Tommy Fer

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-01-04 22:10

Tommy Fer wrote:

> Dødt tændrør.-.. Det har sikkert været druknet

Kan godt være det er ovre sine bedste dage, men den kørte upåklageligt til
midt ude på omgangen hvor den døde.
Til Hekto : Motoren snurre fint når den bliver renset, og den var ikke
tilsat sprit under løbet, så det er ikke derfor den gik ud!

> mvh Tommy Fer

Thomas - køber nyt tændrør og fylder dunken op på ny.. !

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-01-04 22:40

> [...]
> Til Hekto : Motoren snurre fint når den bliver renset, og den var ikke
> tilsat sprit under løbet, så det er ikke derfor den gik ud!

DEt kan jo havde været vand, og så drukner den jo reelt.

du ved vel hvordan et NGK ter sig når det drukner...

Mvh Tommy Fer

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-01-04 22:56

Tommy Fer wrote:

> DEt kan jo havde været vand, og så drukner den jo reelt.
>
> du ved vel hvordan et NGK ter sig når det drukner...
Ja, de er nogle sky sataner. De viser sig ikke så gerne fra deres gode side
igen!.

> Mvh Tommy Fer
Thomas

Fra : Armand

Dato : 03-01-04 00:35

> [...]
> bette?
> Eller kan det være andre ting? Spjældet går iøvrigt frit og ubesværet.

Hvor frisk var dén dunkfuld? Diagnostiseren er håbløs hvis ikke vi går ud
fra helt frisk bensin!
Har der været vand i dunken, er det sandsynligvis først til sidst at det
kommer med ud - Når bunden bliver vendt i vejret :-/

Ellers er kondens i såvel Polini'ens egen tank, som i indsugningen også en
mulighed for vandforekomst!

Nogle totaktsolier har det svært med kondenvand og kan danne mayonnaise i
karbunaden - Kig, erfar og evt. rens!

--
Armand.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 03-01-04 01:13

Armand wrote:

> [...]
>
> Nogle totaktsolier har det svært med kondenvand og kan danne
> mayonnaise i karbunaden - Kig, erfar og evt. rens!

Det var ikke nyt. Tror der var 1½-2 liter tilbage i.Men jeg havde kørt på
det samme benzin hele
aftenen, og det var først efter sidste optankning den var gal. Jeg smider
det der er i dunken ud, og skyller efter med
noget sprit, og prøver en frisk !

Thomas

Fra : Rune Larsen

Dato : 03-01-04 17:40

Thomas Buus Andersen wrote:

> [...]
> Det er som om gas responsen er et halvt til et helt sekundt forsinket.
> Når den så har været startet er den ikke til at starte igen, med mindre

= tilstoppet tomgangsdyse

/Rune