Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ladere
Fra : John Poulsen

Dato : 02-01-04 20:51

Hej igen.

Hvis dette er OT, undskylder men det er mit bedste bud på en NG til
dette spørgsmål-

Jeg leder efter en god lader til mine AA batterier (2000 mAh NiMH AA)

Har fundet laderne MW4798 og MW5798 hos batterier.dk.

Er de anbefalesværdige? Jeg vil nemlig have en turbolader der også kan
bruges med cigartænderen i bilerne. Hvad er ellers muligt? Kan det købes
lokalt her i Aalborg?

Mvh.

John

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-01-04 22:31

"John Poulsen" <john@nosp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er de anbefalesværdige? Jeg vil nemlig have en turbolader der også kan
> bruges med cigartænderen i bilerne. Hvad er ellers muligt? Kan det købes

Mnjaa - "lokalt her i Aalborg" kan jeg vist ikke lige klare, men Brinck
Elektronik her i København sælger en, der svarer til dine ønsker for ca
170,- kr. Eneste ting, der irriterer mig er at den også kan bruges som
strømforsyning med en række forskellig antal volt. Dette er self meget
praktisk, men det irriterende er at den ikke kan levere amp nok til at
trække mit kamera - og at strømforsyningsledningen sidder fast i laderen !
Altså hænger den altid og dasker til ingen nytte...Hmm !
Ellers fungerer den perfekt - osse på sommerens camping-ferie; 220 V i
campingvognen og 12 V i bilen - så kan du næsten ikke løbe tør for strøm !
http://brinck.dk/ - se under "Strømforsyninger..." - "Batteri-ladere" -
øhh-den er der ikke....men varenr RC kan svjv det samme og leveres med 4
accu'er. Og de leverer gerne "ud af byen".
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : John Poulsen

Dato : 03-01-04 01:26

Tak for svaret - vil kigge nærmere på det...

Mvh.

John

Fra : Anders Pedersen

Dato : 03-01-04 11:15

> [...]
>
> Har fundet laderne MW4798 og MW5798 hos batterier.dk.
>
> Er de anbefalesværdige? Jeg vil nemlig have en turbolader der også kan
Har selv mw4798 og det er en god lader.
skal du bruge store c og d batterier så køb 5798 dog skal der købes
cigeratstik løs.

> bruges med cigartænderen i bilerne. Hvad er ellers muligt? Kan det købes
> lokalt her i Aalborg?

nej det ved jeg ikke.
men der kommer og ingen porto på.

--
Med Venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Edmund

Dato : 03-01-04 11:31

John Poulsen skrev:

> Er de anbefalesværdige? Jeg vil nemlig have en turbolader der også kan
> bruges med cigartænderen i bilerne. Hvad er ellers muligt? Kan det
> købes lokalt her i Aalborg?

I Føtex kan man købe en UNIROSS til 220v og 12v med 4stk AA 2100mAh til
kr 299.

Hvor god eller dårlig den er i forhold til andre har jeg ingen anelse
om.
Ladetid 1 -2 timer,
Der er kun en diode der viser om den lader.(så jeg ved ikke hvor
inteligent der er )
220v Strømforsyning er løs(med stik)
--
Mvh Edmund

Fra : SvenP

Dato : 03-01-04 11:54

Har selv købt MW4798 for nogle måneder siden, og mener godt at jeg vil
anbefale den. Den kan de ting du efterspørger.

Mvh. Sven

Fra : John Poulsen

Dato : 03-01-04 12:17

Tak for svarene...