Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lyset er ved at vende tilbage
Fra : Hans Kruse

Dato : 02-01-04 19:20

Efter alle de grå dage var det opløftende med den sidste dag i året. Som
sædvanligt tilbragte jeg den i mit hus i Sverige. Her er nogle billeder fra
omegnen, specielt et af udsigten over Helgeåen ved Visseltofta, som var
nærmest overjordisk Se det første billede her
http://www.pbase.com/hkruse/sweden_new_year. Billederne er uploadet i max
1200 pixels bredde, som passer fint til en browser i fuld skærm med
opløsning 1280x1024 eller højere, hvis original formatet vælges. Kommentarer
modtages naturligvis gerne.
Fortsat godt nytår og ønsket om mange gode timer med foto i det ny år.
Mvh, Hans

Fra : Bjarne

Dato : 02-01-04 20:29

Hej Hans

Endnu engang må jeg sige at du har har sans for at se det smukke i naturens
egen lyssætning, samt de utrolige smukke landskaber der udspiller sig i de
forskellige årstider. Dine billeder har givet inspiration til at gå igang og
jeg har købt et Canon D300 kamera, samt Capture One DSLR software som du
foreslog mig i et tidligere indlæg. NU mangler jeg kun evnerne, jeg håber
på at det gamle ordsprog der siger at øvelse gør mester er sandt. .Øjet for
de gode motiver håber jeg der kommer med tiden.

Bjarne

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-01-04 21:15

Hej Bjarne, jeg er meget glad for at have kunnet inspirere til et køb af en
300D. Det vil du ikke fortryde. Det er først efter at jeg har købt mit 10D
at jeg føler at have et rigtigt kamera i hænderne (G2 var meget god, men jeg
manglede søgeren og hastigheden som 10D, samt den endelige kvalitet). 300D
vil give præcist samme følelse, men husk at købe nogle gode linser. God
fornøjelse og send nogle billeder til gruppen.
Mvh, Hans

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-01-04 20:32

> [...]
Kommentarer
> modtages naturligvis gerne.
> Fortsat godt nytår og ønsket om mange gode timer med foto i det ny år.

Der er flere der er endog særdeles smukke, men når du smider en god håndfuld
op, kræver det disciplin af forholde sig til hvert enkelt

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-01-04 21:11

Hej Ole, mange tak for din kritik. Færre billeder ville nok være nemmere at
forholde sig til, sådan som man gør på fotokritik eller på
www.fredmiranda.com, hvor jeg postede nogle af å-billederne
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/63055
Mvh, Hans

Fra : HCS [4000]

Dato : 02-01-04 20:39

Ja, naturen er dejlig, og du har gengivet det flot i mange af dine billeder.
Tak for synet!

Hilsen Hans - homepage: www.fotofritid.dk
klik på Coppermine logoet for at se nyeste billeder.

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-01-04 21:08

Mange tak Hans, jeg har mange gange været forbi dit galleri -- det er til
stor inspiration. Desværre har jeg ikke så mange store landskaber i
nærheden, men det bliver mit næste mål.
Mvh, Hans

Fra : KNL DtP

Dato : 02-01-04 20:46

> Efter alle de grå dage var det opløftende med den sidste dag i året.

Wow. Super flotte og skarpe billeder. Jeg er ret vild med panoramaeffekten i
CRW_6866-1, hvor det det frostklare vand sikrer en perfekt spejling.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-01-04 21:06

Mange tak. Jeg synes også specielt dette billede er det mest vellykkede. Åen
flyder meget stille og det gav en meget blank overflade. Det skyldes en
opstemning af åen lidt længere nede med et kraftværk.
Mvh, Hans

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 02-01-04 20:51

Hej!

Billederne sidder bare lige i øjet. - Dejligt.
Personligt er jeg helt "forelsket" i billedet af hele broen, hvor den
spejler sig i vandet - SMUKT!!!
La Vita É Bella (livet er smukt)

Kun ros fra min side.
Bo Havmand

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-01-04 21:15

Hej Bo, mange tak for feedback.
Mvh, Hans

Fra : Knud Bonke

Dato : 03-01-04 06:24

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3ff5b63c$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
[...]

Ja, kan det ikke fjerne en vinterdepression, at tænke på at dagene
bliver længere?
Jeg sad og lavede en liste over de billeder jeg bedst kunne lide, men
den blev for lang. Så jeg nøjes med (ganske lidt) kritik:
Den rindende elv (6863) er sjov, men jeg tror den ville have vundet ved
en eksponeringstid på det halve. (Det er næsten lidt for meget af det gode)
Og så er der et par skov/skovvejsbilleder, de siger mig ikke rigtigt noget, men
ellers er det ualmindeligt fine billeder. Og jeg tror ikke du har brugt megen
"PS-tid" på dem.
Hilsen Knud

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-01-04 09:55

Hej Knud,
Tak for kritikken, det er rigtigt jeg ikke har brugt meget PS-tid på
billederne, faktisk nul. Jeg har til gengæld anvendt tid til hvert enkelt
billede i Capture One DLSR raw konverteringsprogrammet, hvor jeg har
beskåret nogle billeder, justeret kontrast, lys, levels, curve, USM filter.
Hvis billederne blev taget direkte igennem konvertering uden nogen form for
justering ville de blive altfor flade og kontrastløse. Hvor meget man skal
give de enkelte billeder er jo så en smagssag.
Mvh, Hans

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-01-04 10:04

Knud, PS: Jeg er selvfølgelig intereseret i at høre, hvad du mener der kan
gøres bedre ved mere PS-tid, hvis det er hvad du mente.
Mvh, Hans

Fra : Knud Bonke

Dato : 03-01-04 10:10

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3ff68587$0$149$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
: Knud, PS: Jeg er selvfølgelig intereseret i at høre, hvad du mener der kan
: gøres bedre ved mere PS-tid, hvis det er hvad du mente.
: Mvh, Hans

Tværtimod, det var en kompliment at det ikke er nødvendigt at forbedre
billederne synderligt efter "eksponering".

Knud

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-01-04 10:28

Jeg er glad for at det ser sådan ud, men en opstramning var nu nødvendig for
de fleste billeder. Jeg går heller ikke ind for overdrevet brug af
PS-funktioner.

Fra : Klaus Madsen

Dato : 04-01-04 15:26

> Fortsat godt nytår og ønsket om mange gode timer med foto i det ny år.
> Mvh, Hans

Hold k... nogle fede billeder og sikket et lys, det er bare kanon.
Man ønsker helt selv at være der.
Mvh. Klaus
http://www.grafreaks.dk/foto/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-01-04 18:05

Hans Kruse skrev:

> [...]
> omegnen, specielt et af udsigten over Helgeåen ved Visseltofta, som var

Det må du nok sige - det er helt fantastisk - jeg er især fuldstændig
forgabt i http://www.pbase.com/image/24722218 og det foregående

tak for kigget

mvh

Jesper Brunholm