Leverpostej
Fra : Dennis Jensen

Dato : 02-01-04 18:33

Hej
står og skal lave en leverpostej og er i tvivl om hvordan jeg lige griber
det an??? hvor lang tid skal leveren udvandes?
og er det lige meget spæk som lever og hvor mange løg? er der en som har en
rigtig god opskrift, gerne uden ansjoser.

Dennis

Fra : Inger Pedersen

Dato : 02-01-04 19:13

"Dennis Jensen" <fam.jensen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> står og skal lave en leverpostej og er i tvivl om hvordan jeg lige griber
> det an???
Det er ikke sværere, end man gør det til

> hvor lang tid skal leveren udvandes?

Det er ikke nødvendigt at udvande den - jeg har aldrig gjort det.

> og er det lige meget spæk som lever

Det kommer an på, hvor "fedtforskrækket", du er

> og hvor mange løg? er der en som har en
> rigtig god opskrift,

Den følger.

> gerne uden ansjoser.

Dem har jeg heller aldrig kunnet se ideen i

LEVERPOSTEJ:
250 g lever
200 g spæk eller fedt stribet flæsk
1 løg, ikke for stort
30 g mel
1 æg
1½ tsk salt
½ tsk peber
2½ dl mælk
evt. en kogt kartoffel til at tømme maskinen for levermasse

Lever, spæk og løg skæres i stykker og køres gennem kødhakkeren. Det går
nemmest, hvis det er på skift, da mange stykker lever efter hinanden nemt
kommer til at stå og svuppe.
Kør gerne en kogt kartoffel igennem til sidst, så al levermassen kommer med
ud. Kartoflen kan fint røres med i leverpostejen.
Rør resten i.
Hæld massen i en smurt form og bag den 45 min ved 180 grader.

Hvis du laver en større portion, nu da køkkenet alligevel bliver svinet til,
kan den rørte levermasse deles op i passende portioner, kommes i forme eller
plasticposer og fryses før bagning.

God fornøjelse.
Hilsen Inger

Fra : Dennis Jensen

Dato : 02-01-04 19:46

Hej Inger

Den lyder god. tak skal du ha'. glæder mig til imorgen lørdag hvor jeg skal
ha' den.