Hjælp til at (gen)se mine filmklip efter d~
Fra : N.Oz-Tradamnu$

Dato : 02-01-04 14:04

Hej Folkens og godt nytår.

Jeg er ny udenfor de binære grupper så hjælp mig, venligst, hvis jeg er galt
på den.

Jeg har lige opgraderet min grafikdriver til mit ATI RADEON 9600 TX og
efterfølgende kan jeg ikke se alle mine kære filmklip. Jeg har søgt Google
tynd efter codecs og installeret alle mulige (og umulige) codecs, inklusive
DivX 5.11 GAINbundle med adware (som jeg har blokeret i min firewall.) Jeg
bruger Window$ XP homeedition som er opgraderet i hoved og hale.

Er der et "klogt hoved" der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert og hvad
jeg skal gøre for at kunne se de mest almindelige avi/mpg/wmv/asf-filer? Og
eventuelt komme med et godt link til en side med codecs og en overskuelig
forklaring på hvad der er bedst!?

På forhånd tak for hjælpen og venlig hilsen.

--
N.Oz-Tradamnu$

Roses are red, violets are blue
I'm schizophrenic, and so am I.

Fra : iddqd

Dato : 02-01-04 14:14

N.Oz-Tradamnu$ wrote:

> [...]
> eventuelt komme med et godt link til en side med codecs og en overskuelig

Problemet er sikkert at der ligger rester af driverne til dit gamle
grafikkort og blokere, men det kan også være et eller andet med dit
afspiller program. Mit bedste bud er at gå den hårde vej dvs. total
reinstallation af dit system!

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : N.Oz-Tradamnu$

Dato : 02-01-04 14:39

Det har jeg gjort for under 14 dage siden, men mod sædvane virkede de fleste
af mine klip efterfølgende!?
Jeg installerede i øvrigt Real Player som "huggede" retten til at vise stort
set alt, men det HAR jeg lavet om på igen.

Fra : HKS

Dato : 03-01-04 05:29

"N.Oz-Tradamnu$" <sut___min@yahoo.com> wrote in message
> [...]
stort
> set alt, men det HAR jeg lavet om på igen.

Jeg bruger PowerDVD5 sammen med disse 2 codecs og der er _meget_ langt
mellem filmklip jeg ikke kan se og jeg henter alt hvad jeg kan finde med ræs
etc :)

Ac3 filter (lyd) : http://ac3filter.sourceforge.net/
Xvid (billed) :
http://www.filemirrors.com/search.src?file=XviD_Install.exe

Powerdvd må du prøve om du selv kan finde *host*kazaa*host*

Xvid kan osse afspille alle DivX. Prøv med dem her.

Fra : N.Oz-Tradamnu$

Dato : 03-01-04 10:01

> [...]
>
> Powerdvd må du prøve om du selv kan finde *host*kazaa*host*
>
> Xvid kan osse afspille alle DivX. Prøv med dem her.

Tak for hjælpen.

Det lader til at jeg nu kan afspille de fleste .mpg i Powercinema after jeg
installeede XviD, men den er stadig gal med min M$ Mediaplayer. Det siger
mig at det KAN være den det er galt med, som iddqd også var inde på. Jeg må
prøve at fjerne den og installere den igen.

Hvis andre har gode råd og idéer er jeg stadig meget modtagelig.

På forhånd tak.

Fra : N.Oz-Tradamnu$

Dato : 05-01-04 16:12

Takker!