Tabel i tabel.
Fra : Søren Blom

Dato : 02-01-04 00:19

Tabler bliver min død, men inden det kommer der til, så har jeg brug for
hjælp.

Jeg skal have en centret tabel der er 85% men skriften skal begynde til
venstre, uanset hvad jeg gør, så får jeg ikke det ønskede resultat. har også
prøvet at lave to tabeller, hvor den først er 100 % bred og så en inden i,
der er 85% bred, men jeg kan ikke få det til at se ordentligt ud. Den kode
jeg har skrevet, har jeg kasseret, flere gange. Er der en som kan hjælpe mig
med at skrive den korrekt fungerende kode er jeg meget taknemmelig.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-04 00:44

Søren Blom skrev:

> Tabler bliver min død, men inden det kommer der til, så har
> jeg brug for hjælp.

Du kan få et nytårspostkort til en start:
<http://www.lazycat.org/postcards/tables.html>.

> Jeg skal have en centret tabel der er 85% men skriften skal
> begynde til venstre, uanset hvad jeg gør, så får jeg ikke det
> ønskede resultat.

Her er en side om centrering med css:
   <http://html-faq.dk/2007.asp>.

Hvis det ikke vil virke umiddelbart, er det en god ide at sende et
link til din side. Det er svært at vide hvad du har gjort og
hvilket resultat det giver, når man ikke kan se selve siden. Læs
gerne siden her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>. Der er
gode råd til hvordan man hjælper andre med at hjælpe sig selv. Den
kan varmt anbefales.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren Blom

Dato : 02-01-04 13:30

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i

> Du kan få et nytårspostkort til en start:
> <http://www.lazycat.org/postcards/tables.html>.

Mange tak, jeg vil se om jeg kan lære noget af de link du henviser til.

> [...]
> gerne siden her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>. Der er
> gode råd til hvordan man hjælper andre med at hjælpe sig selv. Den

Den side jeg arbejder på, lægger ind til videre kun lokalt, ind til videre
er der også kun en blå baggrund, men nu har jeg noget at gå videre med.

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 02-01-04 00:59

Søren Blom wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> jeg har skrevet, har jeg kasseret, flere gange. Er der en som kan hjælpe mig
> med at skrive den korrekt fungerende kode er jeg meget taknemmelig.

Prøv med følgende.. det skulle gerne virke

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-01-04 01:49

Mads Graugaard Hansen <madsNoSpam@kingmedia.dk> skrev:

> Prøv med følgende.. det skulle gerne virke

Jo, det fungerer, men det er et skråplan at anbefale noget at anvende
tabeller (eller frames for den sags skyld) til layout - det er man gået
helt væk fra for flere år siden.

Vi værdsætter naturligvis din hjælp her i gruppen, men hvis folk bliver
ved med at anvende gammeldags kode, kommer vi jo ikke videre.

Tænk fremad!

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 02-01-04 13:24

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev

> Vi værdsætter naturligvis din hjælp her i gruppen, men hvis folk bliver
> ved med at anvende gammeldags kode, kommer vi jo ikke videre.
>
> Tænk fremad!

Hvis man skal tænke fremad, hvad skal man så tænke på.

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-01-04 20:17

Søren Blom <soren@blom.dk> skrev:

> Hvis man skal tænke fremad, hvad skal man så tænke på.

Der er mange ting man skal tænke på. Først og fremmest er
det design i frames og tabeller jeg tænker på - det skal du undlade.

Desuden skal du udelukkende anvende css til at styre dit udseende
på siden - det vil sige farve, skrifttype og størrelse.

For at tage udgangspunkt i

<BODY BGCOLOR="#FFFFFF" TEXT="Black" LINK="#00008B"
VLINK="#00008B" ALINK="#00008B" BACKGROUND="http://www.blom.dk/images/bund/brun.jpg">

.... så burde der kun stå <body>, og alt andet skal ligge i din css-fil.

Det samme med

.... hvor du har <font face> i hver eneste tabelcelle. Her kan du nøjes
med - i css-filen - at fortælle ALLE tebelceller at der skal skrives med
den aktuelle skrift og størrelse.

På den måde kommer din side til at fylde meget mindre og er meget
hurtigere at redigere i.

Med hensyn til http://www.blom.dk/images/bund/brun.jpg, så fylder den
2,5 kilobyte og er helt unødvendig. Den kan nemt erstattes af

body{
background:#c2b197;
}

i css-filen.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-01-04 13:30

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> wrote in message

> Vi værdsætter naturligvis din hjælp her i gruppen, men hvis folk bliver
> ved med at anvende gammeldags kode, kommer vi jo ikke videre.

Jeg er helt enig med dig og kunne derfor godt tænke mig at se dit bud på en
løsning.

mvh
Preben

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-01-04 19:47

Preben Andersen <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev:

> Jeg er helt enig med dig og kunne derfor godt tænke mig
> at se dit bud på en løsning.

Jeg blev vist ikke klar over hvad du ville se en løsning på. Hvis
det er løsninger uden frames og tabeller er der mange
muligheder - en af dem kunne være http://html-faq.dk/2003.asp

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 02-01-04 13:27

"Mads Graugaard Hansen" <madsNoSpam@kingmedia.dk> skrev

> Prøv med følgende.. det skulle gerne virke

Tak, det kunne jeg bruge, men alligevel, teksten bliver centret, hvilket den
ikke skal, den skal bruge venstre magen som udgangspunkt.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-04 14:05

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev :

>Tak, det kunne jeg bruge, men alligevel, teksten bliver centret, hvilket den
>ikke skal, den skal bruge venstre magen som udgangspunkt.

--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-04 13:43

Allan Vebel skrev:

> Jo, det fungerer,

Øh - nej. Den fungerer i IE og Mozilla i quirks mode - ellers ikke.
Hvis man vil lave en tabelløsning der virker generelt, skal man
sætte align="left" på den indre td.

> men det er et skråplan at anbefale noget at anvende tabeller
> (eller frames for den sags skyld) til layout

Helt enig.

> - det er man gået helt væk fra for flere år siden.

Det burde man være gået væk fra for længe siden - men det er ikke
afskaffet endnu.
--
Jens Gyldenkærne Clausen