Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 7 contra CS
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-01-04 22:53

Godt Nytår

Nogen der kan fortælle mig om filformatet i Photoshop 7 og CS er det samme ?
Kan PS7 fx læse CS filer ?

Hvad er de store brugbare ændringer i CS i forhold til 7?

PFT

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Thomas Madsen

Dato : 02-01-04 03:00

Michael Lund Sørensen skrev:

> Godt Nytår

I lige måde. :)

> Nogen der kan fortælle mig om filformatet i Photoshop 7 og CS er
> det samme ? Kan PS7 fx læse CS filer ?

Ja, men tekstlag skal opdateres fra den ene version til den anden.
Altså, hvis du har en gemt PSD-fil fra Photoshop 7 med tekstlag,
så skal teksten opdateres når PSD-filen åbnes i Photoshop CS og
omvendt. Det kan muligvis resultere i at skriftsnittet ændrer
sig en smule. Om det kan ske at ændre sig, er afhængig af fonten.

> Hvad er de store brugbare ændringer i CS i forhold til 7?

Det kommer nok lidt an på hvad man bruger Photoshop til, men jeg
har ikke fortrudt opgraderingen i hvert tilfælde. Det nye Shadow/
highlight-filter er alene hele opgraderingen værd, men der er
mange nye funktioner.

Se evt.:
<http://www.adobe.com/products/photoshop/pdfs/photoshop_nfhs.pdf>

Madsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-01-04 14:37

Thomas Madsen skrev :

> [...]
> omvendt. Det kan muligvis resultere i at skriftsnittet ændrer
> sig en smule. Om det kan ske at ændre sig, er afhængig af fonten.

OK Det er noget jeg skal have i baghovedet, når jeg laver menu'er til
EncoreDVD, thi det er i den forbindelse jeg bruger Photoshop 7.

> [...]
> har ikke fortrudt opgraderingen i hvert tilfælde. Det nye Shadow/
> highlight-filter er alene hele opgraderingen værd, men der er

Den side var helt blank da jeg lige besøgte den - jeg prøver igen.

Tak til dig og Morten.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Morten Bested

Dato : 02-01-04 12:46

> Hvad er de store brugbare ændringer i CS i forhold til 7?

Hvis man er fotografere er der virkelig sket mange ændringer i forhold til
version 7. Implementeringen af RAW formattet er guld værd, som giver mange
muligheder. Derudover er der "photo filter", "shadow/hightligt" og "match
color". Filtermenuen er også lavet meget om. Men ellers så smut ind på
adobes hjemmeside og se demo-flash videoen af CS, hvor de største ændringer
bliver forklaret.