jeg er på herrens mark - totalt! (james bo~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-01-04 14:15

jeg har set et par gamle 007'ere igen og jeg er blevet helt tændt på at se
dem alle - igen... nu har vi jo så fået dvd allesammen og jeg tænkte: "der
må være noget box noget" og det er der, men der er mere end en - så mit
spørgsmål lyder kort og godt: hvilken er bedst?... region betyder mindre...
det vigtige er om allesammen er der - kvalitet (lyd og billede - exstras er
mindre vigtigt)... og ikke mindst, er nogen cuttet (ved ikke lige om de
cutter 007, men man ved jo aldrig)

altså:

allesammen
kvalitet (anamorf widescreen i de rigtige formater, 5.1 lyd (dts?) osv. hvis
muligt)
uncut
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Brian Nielsen

Dato : 01-01-04 15:14

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> allesammen
> kvalitet (anamorf widescreen i de rigtige formater, 5.1 lyd (dts?) osv.
> [...]

Specs skulle være ens i alle regioner.
Alle film er anamorf widescreen, de fleste tidligere film er i mono,
de nyere er i DD 5.1. Kun Die Another Day har DTS, og er man
extramateriale-fetichist skal man have R2 udgaven af denne film.
GoldenEye er desværre cuttet med et par sekunder i R2DK
(vi har fået den samme som i UK), men den skulle kunne skaffes uncut i
Tyskland.

Du kan selvfølgelig også bare købe R1 og så supplere med R2 udgaven af Die
Another Day.

Vær opmærksom på at ingen regioner kan levere en uncut udgave af On Her
Majesty Secret Service. Det er et par replikker der mangler. Dog ved jeg at
R2DK udgaven indeholder en af de replikker som påstås at mangle i R1.

Håber at det hjalp

/Brian

Fra : Martin Johansson

Dato : 01-01-04 17:11

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> GoldenEye er desværre cuttet med et par sekunder i R2DK
> (vi har fået den samme som i UK), men den skulle kunne skaffes uncut i

Ifølge denne side, er den tyske udgave beskåret, ligesom UK udgaven.
http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/film_results_page.php?fid=1155

Fra : Brian Nielsen

Dato : 01-01-04 18:38

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message

> Ifølge denne side, er den tyske udgave beskåret, ligesom UK udgaven.
> http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/film_results_page.php?fid=1155

Mystisk. Der er ikke tysk lydspor på R2UK/DK, så det er ikke samme
udgivelse.
Mere mystisk skriver de at den italienske er cut, men den australske R4 er
ikke, selvom
de indeholder samme undertekster/lydspor inklusive italiensk!!!

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-04 18:36

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

<snip snip>

> [...]
at
> R2DK udgaven indeholder en af de replikker som påstås at mangle i R1.

... bare ud af nysgerrighed: Hvad er det der er klippet ud og hvorfor er det
det?

Venlig hilsen, Martin Skovbo

http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Hobnobs

Fra : Brian Nielsen

Dato : 01-01-04 20:16

"Martin Skovbo" <ms/snabel-a/rudekuvert/dot/dk> wrote in message
> at
>
> .. bare ud af nysgerrighed: Hvad er det der er klippet ud og hvorfor er
det
> det?

Læs om det her:
http://homepage.ntlworld.com/timothy.moore/deadkenny.co.uk/bondcuts.htm

http://www.dvdfile.com/software/cut_list/index_2.html

/Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-01-04 10:31

tak til alle for info! - dette forum er det bedste
jeg vil læse lidt mere inkl. de links i postede og se ud fra dem om jeg skal
have hele boksen eller købe dem separat - men den kasse de kommer i ville jo
være blær på hylden

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 23:45

takker!