DIETHYLSTILBESTROL (des)
Fra : Georg

Dato : 01-01-04 13:47

Hej

Min far på 82 har prostatacancer.
Han har fået DIETHYLSTILBESTROL(des) til at holde det nede, nu kan han
imidlertid ikke få pillerne mere.
Han har fået at vide at de ikke laves/sælges i Danmark mere.
Kan nogen hjælpe med en adresse hvor de kan købes eller med et andet
præparat med samme virkning?

Venlig hilsen Georg Refby

georefby@email.dk

Fra : arc@na

Dato : 02-01-04 05:49

georefby@email.dk (Georg) wrote in

> Han har fået DIETHYLSTILBESTROL(des) til at holde det nede, nu kan han
> imidlertid ikke få pillerne mere.

Det er et steroidhormon.

> Kan nogen hjælpe med en adresse hvor de kan købes eller med et andet
> præparat med samme virkning?

Hvad siger hans læge? Han må da kunne få et nogenlunde tilsvarende præparat
her i landet?

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 02-01-04 05:50

georefby@email.dk (Georg) wrote in

> Han har fået DIETHYLSTILBESTROL(des) til at holde det nede, nu kan han

PS: Desuden skal man ikke selvmedicinere med steroidhormoner - det er for
farligt. Tal med lægen.

arc@na

Fra : Georg

Dato : 02-01-04 12:56

"arc@na" <this@ress.is.invalid.com> wrote in message news:<3ff4f892$0$30086$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> georefby@email.dk (Georg) wrote in

> PS: Desuden skal man ikke selvmedicinere med steroidhormoner - det er for
> farligt. Tal med lægen.

Tak for svaret
Han har desværre ikke fået ordentlig besked.
Han har bare fået at vide at præparatet ikke laves mere og det er vist
ikke rigtigt.
Han har ikke fået noget tilsvarende, derfor har han bedt mig om det
kan købes på internettet.
Ja det er frustrerende.

Venlig hilsen georg

Fra : arc@na

Dato : 02-01-04 14:18

> Han har desværre ikke fået ordentlig besked.

Så må I i kødet på lægen igen!

> Han har bare fået at vide at præparatet ikke laves mere og det er vist
> ikke rigtigt.

Jeg kan ikke finde præparatet/indholdsstoffet på www.lmk.dk, så det er
muligvis rigtigt, men der må være et andet steroidpræparat med nogenlunde
samme virkning.

arc@na