Star Wars på DVD!
Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 20-04-01 00:25

Hej alle,

med jævne mellemrum spørger folk efter Star Wars på DVD mediet. Det
officielle svar er jo at serien ikke findes endnu, men... I kina har de
åbentbart en anden holdning til det spørgsmål.

Som der kan læses på bl.a www.thedigitalbits.com så eksisterer der diverse
piratudgaver. Alle har de dog haft deres mangler. En "serie" havde bl.a.
problemer med synkronisering mellem billede og lyd i SW5 E.S.B, en anden
havde faste undertekster i top og bund (US/kina).

Jeg har lige fået en komplet ny udgave med VALGFRI undertekster
(US/Kina/Indonesien) og INGEN synkroniserings problemer! Jeg købte via Ebay,
så hvis man er fan af Star Wars og bare MÅ have dem på DVD så er der hjælp
at hente på det grå marked...

Hygge
Mikkel

ps. prisen var absolut rimelig: $132 for alle 4 Star Wars plus Crouching
Tiger inkl. porto (anbefalet) fra Singapore til Grønland.

Fra : Kong Kent

Dato : 20-04-01 08:35

<snip> SW bootlegget på DVD

....and the point to this 3 year old news is...???

Helt ærligt. Det emne tærskede vi langhalm på for snart 3 år siden. Alle
ved, at der eksisterer omkring 3-5 versioner af alle 4 Star Wars film på
DVD. Nogle har digital surround (5.1), nogle endda også med anamorph
widescreen og full motion menues. Men ingen af dem er særlig gode; aka.
LD-ripz!!

Vi venter stadig på de rigtige...

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-04-01 17:43

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> DVD. Nogle har digital surround (5.1), nogle endda også med anamorph
> widescreen og full motion menues. Men ingen af dem er særlig gode; aka.

Godt nok er vi ikke altid enige (Kent - F1) - Men her er der ingen tvivl! :)

Jeg kan virklig ikke se hvorfor der idet hele taget er postyr over Star Wars
dvd (i den overførsel de nu måtte heve) når de ikke er udkommet endnu
officielt!
Jeg har nogle bekendte som har "invisteret" i dem, jeg kan ikke huske
prisen - men var ihvertfald DYBT gonat! Nej jeg glæder mig til de officielle
udgivelser som med garanti nok skal sætte dagsordenen til den tid!

Med venlig hilsen

Jesper

Fra : RANielsen.

Dato : 20-04-01 22:48

"Jesper Nielsen" <jn@elvis.dk> skrev:

> Jeg har nogle bekendte som har "invisteret" i dem, jeg
> kan ikke huske prisen - men var ihvertfald DYBT gonat!
> Nej jeg glæder mig til de officielle udgivelser som med
> garanti nok skal sætte dagsordenen til den tid!

Gad vide om DVD ikke er et forældet medie til den tid. Lukas er
tilsyneladende ikke tilfreds med DVD, siden han både sender SW ud på VHS
(Adrr.) og Laserdisc.

DVD Laserdisc rip-off er MEGET ringere end almindelig VHS. Ikke nok med
at billedet er af en ringe opløsning, det lider også MEGET af digitale
'fejl'.

--
Rasmus.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-01 23:39

"RANielsen." <surtceps@worldonline.dk> writes:

> Gad vide om DVD ikke er et forældet medie til den tid. Lukas er
> tilsyneladende ikke tilfreds med DVD, siden han både sender SW ud på VHS
> (Adrr.) og Laserdisc.

Den sidste Laserdisc-udgivelse (ep4-6 spec.ed) er fra før DVD fik et
rigtigt marked.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : CybaMerc

Dato : 21-04-01 00:10

A long time ago in a galaxy far, far away....
Kong Kent wrote:

[snip]

>Vi venter stadig på de rigtige...

DVD-udgaven af TPM er vist færdiggjort og skulle komme ud senere på
året.

Du kan evt. søge lidt på TheForce.net. McCallum har talt en del om
DVD'en i løbet af den sidste uges tid.

Fra : Casper

Dato : 23-04-01 12:11

On Sat, 21 Apr 2001 01:09:58 +0200, CybaMerc <CybaMerc@image.dk>
wrote:

> [...]
>året.
>
>Du kan evt. søge lidt på TheForce.net. McCallum har talt en del om

Lucas Film har nu garanteret en udgivelse i 2001. Det bliver en SE på
2 disc.

Casper

Fra : John Hinge

Dato : 24-04-01 10:43

Casper wrote:

> Lucas Film har nu garanteret en udgivelse i 2001. Det bliver en SE på
> 2 disc.

Hvor er URL'en til den garanti udtalelse ?

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs

Fra : Casper

Dato : 24-04-01 11:52

On Tue, 24 Apr 2001 11:42:33 +0200, John Hinge
<shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

>Hvor er URL'en til den garanti udtalelse ?

Jeg undskylder... jeg så denne annocering på
http://www.thedigitalbits.com. I min naive barnetro, havde jeg læst
det som en udtalelse fra Lucas, men ak....

"October 16th is going to be the street date for Fox's Star Wars:
Episode I - The Phantom Menace 2-disc DVD special edition."

Jeg beklager... det var kun endnu et rygte...

Casper

Fra : John Hinge

Dato : 25-04-01 00:18

Casper wrote:

> Jeg undskylder... jeg så denne annocering på
> http://www.thedigitalbits.com. I min naive barnetro, havde jeg læst
> det som en udtalelse fra Lucas, men ak....

Jeg mente også det ville have vagt genklang hist og pist hvis
Geroge boy selv hade sagt det..

> "October 16th is going to be the street date for Fox's Star Wars:
> Episode I - The Phantom Menace 2-disc DVD special edition."
>
> Jeg beklager... det var kun endnu et rygte...

Det går nok, vi er jo mange der går og glæder os

Fra : Modesty

Dato : 28-04-01 04:17

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote in message

> Jeg mente også det ville have vagt genklang hist og pist hvis
> Geroge boy selv hade sagt det..

> Det går nok, vi er jo mange der går og glæder os

Det er da spøjst med de rygter. En af mine favoritshops, der altid er ret
seriøs, har den ozze med:
http://www.laesehesten.dk/komm-r1.htm
Det bliver da interessant at se om det holder.

Maria

"There is a difference between knowing the path and walking the path."
Morpheus (Lawrence Fishburne III), The Matrix, 1999

Fra : John Hinge

Dato : 28-04-01 10:56

Modesty wrote:

> "John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote in message
> Det er da spøjst med de rygter. En af mine favoritshops, der altid er ret
> seriøs, har den ozze med:
> http://www.laesehesten.dk/komm-r1.htm

Jeg tror den slags har det med at brede sig som ringe i vandet.

Der er ikke nogen af de 'officielle' kanaler, såsom LucasFilms, der
vil udtale sig om en 'streetdate', endsige om hvorvidt den i det hele
taget kommer, bortset fra at Rick McCallum har mumlet lidt om det her
på det seneste.

Men tænk på hvor sejlivede rygter omkring SW ting er.
Da de castede 2'eren dukkede der et rygte op på nettet om at Leonardo
DeCaprio var under overvejelse. Det rygte ser man stadig i omløb
(altså at han *var* under overvejelse. filmen er jo 60% færdig) men
ifølge talspersoner for både hr. DeCaprio og for LucasFilms så var
han *aldrig* under overvejelse, han fik ikke et manuskript tilsendt
eller noget. Han udtalte bare til et talkshow at han da gerne ville,
hvis ellers George ville have ham.

Det er lidt som det nuværende rygte om Robbie Williams som 007.
Robbie har sagt han godt ku tænke sig rollen.
Det sammen med en forældet info om at Brosnan ville holde op,
blev til at 'Robbie overvejes som Bond, woohoo bølge'

I mellemtiden har Brosnan sagt at så længe der er den pause mellem
filmene som der er nu, så vil han da gerne fortsætte som Bond.

> Det bliver da interessant at se om det holder.

Det *kan' godt være det bliver den dag samlingen udvides med en SW
film på DVD, men indtilvidere er det bare rygter desværre.

Fra : Modesty

Dato : 29-04-01 14:17

"John Hinge wrote in message news:3AEA93C5.8FACD900@cutey.com...
> Modesty wrote:

snip

> [...]
> vil udtale sig om en 'streetdate', endsige om hvorvidt den i det hele
> taget kommer, bortset fra at Rick McCallum har mumlet lidt om det her

Hmmm..... ja jeg har ozze checket den officielle SW site ud, men det er
længe siden de sidst har nævnt noget om dvd. Sidste år kunne man bare læse
at George himself, havde for travlt med at lave 2'eren, til at gå så meget
ind i dvd-produktionen, som han ville, for at kunne lave det "ultimative"
medie.

> [...]
> han *aldrig* under overvejelse, han fik ikke et manuskript tilsendt
> eller noget. Han udtalte bare til et talkshow at han da gerne ville,

*LOL* Nå det havde jeg ikke hørt om.... Ja rygter skal sjældent tages
seriøse, men kan da være underholdende.

Fra : Thorbjørn Henckel

Dato : 20-04-01 11:51

Forhåbentligt ved du godt at du er blevet taget godt og grundigt ved næsen
ikke? Blev selv lidt nysgerrig nu da SW filmene endelig har fået en
middelmådig bootleg DVD udgivelse. så jeg købte dem da også. meneh. til 13$
pr stk fra helt nye. stadig i plastic osv. også ink porto. kostede mig hele
333.50kr for de tre originale SW film. ;)
Og næh. vil egentligt ikke anbefale disse DVD'er med mindre man ikke KAN
vente længere. De er IKKE i Anamorph som en siger, de ER dog i 5.1 ifølge
æsken. har ikke kunnet teste det selv da mit anlæg er nede for tiden.
Menu'en virker osv, extras er intet specielt, 4'eren har "Interview With
Director", "Concept of Star Wars" og trailer, 5'eren Trailer, "Interview
With Ben Butt", "How Walkers Fight" og "The Flight Through The Asteroids"
6'eren har kun trailers..
og tjoh. HVIS nogen nu er interesserede. så kig på http://all.at/movieshop
de har alle de nævnte film på lager til 13$ pr stk som sagt.
Så du har desværre givet en eller anden skummel type et dejligt lille
overskud på den handel.

Venlig Hilsen
Thorbjørn Henckel