Server til VMWare i forb med test/udviklin~
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-12-03 16:00

Hejsa - Jeg er lidt rundt på gulvet

Jeg skal have fat i en ny box hvor der skal køre VMWare (forhåbentligt
server versionen)
Boxen skal bruges i forbindelse med test af forsk server applikationer
Der skal blandt andet testes løsninger der skal køre i et failover cluster
(dvs 1 DC + 2 x adv server er live)
Sandsynligvis vil flere testscenarier være i drift samtidig - vel op til 7
OS in worst case

Jeg har endvidere brug for filplads til de forskellige installationer
Templates der ligger klar (jomfruelige installationer hvor der er kørt
sysprep) samt forskellige udgaver af samme OS, men med forsk applications
versioner)
Et andet scenarie kunne være kundens server installation lige klar til at
køre test på

Dette er bare nogle af mange tanker

Jeg forestiller en forholdvsis enkel box med store diske i et raid setup
Vil jeg have brug for stærkt forøget IO - dvs et rigtigt server kort? eller
vil en fornuftig PC med fx 2 x 250 Gb spejl kunne fungere

På et eller andet niveau skal jeg jo forsvare et 30/40k indkøb hvis jeg går
efter et SCSI raid
Og stikker jeg fingeren i luften så bærer det derhenad

PT kører jeg VMware (Desktop) på min laptop og den bliver slået totalt ihjel
IO mæssigt hvis sætter større arbejder igang på flere servere samtidigt

Den kører dog test med 1 DC + 2 x adv server i failover cluster ganske
hæderligt imho

Godt Nytår

TIA - Peter