Græsk dessert
Fra : Rømer

Dato : 31-12-03 15:35

Findes der en særligt græsk dessert?
Har aldrig været i Grækenland, men de har vel også deres specialiteter.

Forslag tages imod med kyshånd.

Fra : Anders Köhler

Dato : 01-01-04 22:25

"Rømer" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en særligt græsk dessert?
> Har aldrig været i Grækenland, men de har vel også deres specialiteter.
>
> Forslag tages imod med kyshånd.

Halva, honningboller, yougurt kage, smørkage og bagte æbler er eftersigende
typiske græske desserter. har selv været i landet 4-5 gang men har desværre
aldrig prøvet nogen af delene.

God fornøjelse

Anders

Fra : Rømer

Dato : 02-01-04 07:17

> [...]
eftersigende
> typiske græske desserter. har selv været i landet 4-5 gang men har

Tak - halva og de bagte æbler kunne være en mulighed.
Jeg havde selv tænkt på en variation over figner/pinjekerner, måske brændt
af i lidt ouzo - og har også overvejet at skele lidt til det tyrkiske
køkken, men jeg er meget på bar bund.