Att. Lone: Højre vigepligt
Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 19-04-01 23:17

Hej Lone

På min daglige færd gennem København Citys små gader kører jeg ofte
gennem kryds med højre vigepligt. Næsten lige så ofte befinder jeg mig i
situationer hvor en eller flere trafikanter venter på hinanden, åbenlyst
i tvivl om hvem der skal holde tilbage for hvem.

I erkendelse af at min teoriprøve i disse dage har 20 års jubilæum, var
det måske en god ide at få reglen genopfrisket. Er det noget du er frisk
på at hjælpe med ?

Hej alle andre

Der er tilladt at smuglæse svaret, uden at bekende sig offentligt til
samme tvivl.
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000

Fra : Morten Juel

Dato : 19-04-01 23:30

ok jeg hedder jo ikke lone, men har jo lige taget kort såå..

I ALLE kryds hvor der ikke er ubetinget vigepligt (dvs. en af sidevejene har
anden belægning eller hajtænder) er der HØJRE vigepligt, dvs at du SKAL
holde tilbage for alt hvad der kommer fra Højre side af i krydset, ligemeget
om du er på den største vej, og skal ligeud !

Det er faktisk meget simpelt, problemet er at folk over ser de kryds hvor
der ikke er hajtænder eller anden belægning !

Mvh
Morten **som kigger på Lone, er det ikke rigtigt !**

Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 19-04-01 23:35

Morten Juel wrote:

> [...]
> der ikke er hajtænder eller anden belægning !
>
> Mvh
> Morten **som kigger på Lone, er det ikke rigtigt !**
Tak. Frisk viden er lige så godt som rutineret viden.

Fra : Amar'kaneren

Dato : 20-04-01 08:50

Men hvad gør jeg når vi kommer en fra hver side samtidig ?

Vi har jo alle fire højrevigepligt og kan derfor ikke køre frem uden at
overtræde loven !

Dette er skrevet på min blærbare, da vi nu har holdt i krydset i fire år og
ikke ved hvad vi skal gøre

mvh Amarkaneren

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 20-04-01 09:50

On Fri, 20 Apr 2001 09:49:31 +0200, "Amar'kaneren"
<noname@jubiimail.dk> wrote:

>Men hvad gør jeg når vi kommer en fra hver side samtidig ?
>
>Vi har jo alle fire højrevigepligt og kan derfor ikke køre frem uden at
>overtræde loven !

Så vidt jeg husker fra min egen teori-tid (tilbage i sommeren '86), så
er svaret "øjenkontakt"!
Problemet er jo også kun aktuelt, hvis fire køretøjer kommer samtidig
frem til krydset *og* alle fire skal lige ud. Det er nok teoretisk
muligt, at en sådan situation kan opstå, men det vil absolut høre til
sjældenhederne.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Lone

Dato : 20-04-01 10:42

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> frem til krydset *og* alle fire skal lige ud. Det er nok teoretisk
> muligt, at en sådan situation kan opstå, men det vil absolut høre til

Se hvad Uffe skriver - - han er slet ikke så tosset.

Skal en eller flere af de fire højrevigepligtsfolk til højre, er problemet
også løst. I øvrigt er det med øjenkontakten helt rigtigt.
Og så !!!!!!!!!

Jeg har et tilbud til jer alle sammen - -
Hvis I ønsker det kan og vil jeg gerne bruge nogle timer på et
genopfriskningskursus af den teori mange har glemt. I skal bare være enige
nogle stykker, så kan vi finde ud af noget her i mit teorilokale.
I har råd til at gøre det, for jeg har ikke i tankerne at blande økonomi ind
i det.
Mit forslag går ganske enkelt ud på i løbet af 2-3 timer at gennemgå f.eks.
vigepligter, fletteregel/vognbaneskift + de motorcykelregler det er rart at
have styr på.
0,00 prøver og 0,00 risiko.
At der er folk som bor langt pokker i vold her fra er jo klart, men jeg kan
jo ikke tilbyde andet og bedre end at åbne min dør/mund.
Håber faktisk at der er nogle af jer der tager imod denne mulighed.

Med venlig hilsen
Lone

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 20-04-01 11:47

> [...]
> jo ikke tilbyde andet og bedre end at åbne min dør/mund.
> Håber faktisk at der er nogle af jer der tager imod denne mulighed.

Det kunne sgu' da være hyggeligt, hvis solen ellers skinner, er der ikke
langt fra Vejle til Ålborg...
Er der Kaffe på kanden ???

Stones

Fra : Morten Juel

Dato : 20-04-01 11:52

Fedt tilbud Lone
ja vi håber at nogle af de ældre der har "glemt" deres teori tager imod
tilbudet, for deres egen sikkerhed

Mvh
Morten
XS400 Seca **som er uden forbroen ;o(**

Fedt at ha pappet og ingen cykel der kan køre, og jeg har 3 STK !!!!! suxx

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-04-01 16:59

Morten Juel wrote:

> [...]
> XS400 Seca **som er uden forbroen ;o(**
>
> Fedt at ha pappet og ingen cykel der kan køre, og jeg har 3 STK !!!!! suxx

Hvad gør du dog ved dem?!?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Flemming

Dato : 20-04-01 10:02

<noname@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
>overtræde loven !
>

>Dette er skrevet på min blærbare, da vi nu har holdt i krydset i fire år og

Imens du sad og befamlede den blærbare, har den, der ventede på dig
opdaget, at du ikke havde til sinds at køre / kunne køre - så derfor
listede han ud og løsnede op for den gordiske knude...

--
Flemming - XJ600S
(Bo på landet! Kommer du ud på landevejen i hel tilstand, så er dagen

Fra : Armand

Dato : 20-04-01 09:51

Jøgen Mangor Iversen <mangor@12move.dk> skrev i en

>[.............]
> Hej alle andre
> Der er tilladt at smuglæse svaret, uden at bekende sig offentligt til
> samme tvivl.

Hæ!
Genkender man en erfaren DFM'er her?!

--
Armand.

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 20-04-01 11:45

> Hæ!
> Genkender man en erfaren DFM'er her?!

Undskyld jeg spørger dumt, men hvad fa.... er en DFM'er for noget ???
Ka' det spises ???

Stones

Fra : boe

Dato : 20-04-01 11:51

"Niels Bager Bæk" <nbb@cc-electronic.dk> wrote in message

> Undskyld jeg spørger dumt, men hvad fa.... er en DFM'er for noget ???

Dk.Fritid.Motorcykel

> Ka' det spises ???

Smager ikke spor godt..

Bo, VF1000F

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 20-04-01 11:59

> Dk.Fritid.Motorcykel

> Smager ikke spor godt..
>
> Bo, VF1000F

Velbekomme, og tak for oplysningen

Jeg har først set lyst i NewsGroups for en måned siden, og er stadig
blændet....

Stones

Fra : Steen Gruby

Dato : 20-04-01 12:53

On Fri, 20 Apr 2001 12:50:30 +0200, "boe"
<bemNOSPAMM@bellesystems.com> wrote:

>Smager ikke spor godt..

Meget svær at fordøje

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Pein

Dato : 20-04-01 19:16

boe skrev ...
>"Niels Bager Bæk" wrote

>Smager ikke spor godt..

Men det kan drikkes

Pein
(der vagt husker noget julehalløj i Fredericia)

Fra : Armand

Dato : 21-04-01 01:11

Pein <niels@pein.dk> skrev i en

> Men det kan drikkes
>
> Pein
> (der vagt husker noget julehalløj i Fredericia)

Aaaah! - J-dag!

Snart er der kun ½ år til 2001 J-dagen

--
Armand.

Fra : Tommy

Dato : 21-04-01 03:39

Armand sig mig..

Er du enlig og uden job??? Ingen andre ville jo have tid til noget
tilsvarende!

TR

Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 20-04-01 22:45

> Hæ!
> Genkender man en erfaren DFM'er her?!
>
> --
> Armand.

Javist. Det er jo kun en snedkers håndfuld der har som målsætning at
besvarer samtlige tråde