Hvordan laver man Rösti ? [haste-haste!]
Fra : NIL

Dato : 31-12-03 10:43

Hej alle...

Jeg er ved at lave rösti, men de små 'pandekager' har meget svært ved at
hænge sammen på panden.
De består af revne kartofler og selleri + salt og peber. Væden er presset
ud.
Men som sagt - de skiller temmelig let på panden og går i stykker. Skal der
mon også æg i?

Hvis nogen har et godt trick til perfekt kartoffelrösti, ville det være
herligt!

Skal bruges Nytårsaften...naturligvis!

Hilsen
NIL

Fra : -V-

Dato : 31-12-03 11:01

NIL wrote:
> [...]
> Skal der mon også æg i?
>
> Hvis nogen har et godt trick til perfekt kartoffelrösti, ville det

Har du overvejet at slå et æg i?

-V-

Fra : Hauge

Dato : 31-12-03 12:32

Hejsa

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> wrote in message
> Hvis nogen har et godt trick til perfekt kartoffelrösti, ville det være
> herligt!

Hvis alt går galt, kan jeg anbefale Rösti fra Aldi, de smager bare godt, har
selv indkøbt til iaften, en 10'er for en pose med 750 gram.

Mvh Hauge

Fra : Gitte og Claus

Dato : 31-12-03 13:20

> [...]
der
> mon også æg i?
>
> Hvis nogen har et godt trick til perfekt kartoffelrösti, ville det være

vi laver dem kun af kartofler og et løg, de skal presses sammen på panden og
vednse vha et fladt låg, æg er ikke nødvendigt i denne sammehæng, det er jo
ikke en "omelet" vi er ved at lave, bare godt med olie på panden og lidt på
låget når den skal vendes så skal det nok gå

Fra : Marianne Black

Dato : 31-12-03 13:41

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> mon også æg i?
>
> Hvis nogen har et godt trick til perfekt kartoffelrösti, ville det være

Jeg bruger kun revne kartofler + krydderier. Når kartoflerne er revet
skyller jeg al stivelse af og lader dem dryppe af i dørslaget. Bagefter
tørrer jeg dem helt tørre i et viskestykke. Tricket er at lade dem ligge
længe nok på panden til de har dannet en skorpe. Så kan de vendes uden at gå
fra hinanden. Jeg drysser dem med lidt reven ost til slut. Æg hører ikke
hjemme i en rösti.

Godt nytår,
Marianne

Fra : Peter Weis

Dato : 31-12-03 13:45

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> wrote:

> Hvis nogen har et godt trick til perfekt kartoffelrösti, ville det være
> herligt!

Somme hævder at kartoflerne skal være kogt før de rives. Jeg har nu aldrig
selv prøvet det.
Når bare røstien steges roligt, så falder og hænger den fint sammen.

mvh
Peter

Fra : peet_dk

Dato : 01-01-04 12:31

> Somme hævder at kartoflerne skal være kogt før de rives. Jeg har nu aldrig
> selv prøvet det.
> Når bare røstien steges roligt, så falder og hænger den fint sammen.

Plejer at koge en masse kartofler så man den ene dag kan få kogte og ud af
resten røsti, sammen med løg som er snittet og har været en tur på panden
før det blandes, og man laver én stor "pandekage". Som så bliver dejlig
sprød.