Hvilket mærke?
Fra : Anders Lund

Dato : 31-12-03 10:42

Hej

Jeg skal snart til at købe et grafikkort og må jo indrømme at jeg ikke ved
hvilket mærke det skal være. Jeg tror det bliver et Radeon 9800 Pro eller
XT.. med 128 eller 256 MB RAM (med XT er det vist kun 256 MB).

Men det store spørgsmål: Hvorstor forskel er der på de forskellige mærker?

Evt. anbefaling af et lydløst (eller tæt på) grafikkort med overstående
data.

--
Anders Lund
spam2003@andersonline.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-12-03 17:42

"Anders Lund" <spam2003@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Evt. anbefaling af et lydløst (eller tæt på) grafikkort med overstående

I det sidste nye Privat Computer er der en test af grafikkort. Der er bl.a.
radeon 9800 med og der forklares om de forskellige udgaver.

Kurt

Fra : Henrik Dissing

Dato : 01-01-04 15:49

On Wed, 31 Dec 2003 10:42:14 +0100, Anders Lund wrote:

> [...]
>XT.. med 128 eller 256 MB RAM (med XT er det vist kun 256 MB).
>
>Men det store spørgsmål: Hvorstor forskel er der på de forskellige mærker?

Jeg tror den er forsvindende lille. Alle de 9800 XT kort jeg overvejede,
lignede hinanden til forveksling, inklusive den påmonterede køler.

>Evt. anbefaling af et lydløst (eller tæt på) grafikkort med overstående
>data.

Mit HSI Excalibur 9800 XT 256 MB er bestemt ikke særligt støjende, den store
varmeafgivelse taget i betragtning. Om det holder i længden, kan kun tiden
vise.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)