Thi kendes for ret....
Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 19-04-01 22:54

Hej alle

Nej, retsmødet tog ikke så lang tid - vel ca. 45 minutter - men det er
Maj-Britts fødselsdag i dag og vi har tilbragt aftenen i byen.

Lad mig starte med at slå fast, at ressagen ikke drejede sig om den
påståede hastighedsovertrædelse, men derimod blot om, hvorvidt der var
tale om min motorcykel og om jeg havde haft pligt til at udtale mig om
førerens identitet.

Dommer Birgitte Wisborg afsagde dom lydende på, at der var tale om min
motorcykel og at jeg havde haft pligt til at udtale mig - som straf
idømtes jeg bøde på 500,- kr eller 4 dages hæfte. Jeg har mulighed for
at anke dommen, hvis jeg henvender mig til Procesbevillingsnævnet.

Dommen kom lidt bag på mig og jeg vil gerne uddybe sagens forløb ved
senere lejlighed, men lige nu skal jeg bare i seng :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : boe

Dato : 19-04-01 22:59

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> wrote in message

> Dommen kom lidt bag på mig og jeg vil gerne uddybe sagens forløb ved
> senere lejlighed, men lige nu skal jeg bare i seng :)

Jamen så godnat, da.
Når du vågner, vil jeg da gerne høre, om dommeren så samtidig "dømte dig som
fører" eller om du nu slipper for hastighedsbøden?

Bo, VF1000F

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 19-04-01 23:12

On Thu, 19 Apr 2001 23:54:02 +0200, Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net>
wrote:

>Dommen kom lidt bag på mig og jeg vil gerne uddybe sagens forløb ved
>senere lejlighed, men lige nu skal jeg bare i seng :)

Lige en ting, medens jeg husker det. En stor tak til de fremmødte - i
alt mødte 5 mennesker op, hvoraf en havde taget fri fra studiet og
mindst en havde endog taget fri fra arbejde! Det varmer, når man møder
den slags opbakning, fra folk man aldrig før har set (og det store
fremmøde affødte da også bemærkninger fra både politiaccessor og
dommer). En enkelt af de fremmødte kører såmænd ikke engang
motorcykel, men fandt sagen så interessant (og underholdende:) at han
mødte op.

Tak :)

Fra : Armand

Dato : 20-04-01 09:45

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en
> [...]
> wrote:
>
> (og det store fremmøde affødte da også bemærkninger fra både

Negativt eller positivt?

--
Armand.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 21-04-01 10:04

On Fri, 20 Apr 2001 10:44:43 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Negativt eller positivt?

Mest overrasket, vil jeg mene - der blev sagt noget i stil med, at
"det er vist dagens tilløbsstykke, det her" - og med et skævt smil på
læben. Det mest normale for sådanne sager er jo også, at end ikke den
tiltalte møder op, så at både tiltalte og 5 hang-arounds ( møder
op, er jo store sager :)

Fra : Thomas Lund

Dato : 19-04-01 23:16

> Dommer Birgitte Wisborg afsagde dom lydende på, at der var tale om min
> motorcykel og at jeg havde haft pligt til at udtale mig

(snip)

Jeg synes det er ret sejt at en dommer kan sige at det er Uffes MC på
billedet....
Gad vide om hun nogensinde har set hans MC?
Det må jo så betyde at politiet kan tage et billede af hvilken som helst
MC og smække det i hovedet på enhver MC'ist og så har han pligt til at
sige om det er ham der kører?

/Thomas

Fra : Armand

Dato : 20-04-01 10:01

Thomas Lund <el.diablo@lund.mail.dk> skrev i en

> [...]
helst
> MC og smække det i hovedet på enhver MC'ist og så har han pligt til at

Uffe vende jo tilbage; men jeg opfatter denne sag som kun gældende hans
værgring af at vidne "mod sig selv", og alt det andet hører en ny
domsbehandling til!?

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 20-04-01 08:00

Thi kendes for ret....

10 slag med et bræt !

Fra : boe

Dato : 23-04-01 10:51

> [...]

> at anke dommen, hvis jeg henvender mig til Procesbevillingsnævnet.
>
> Dommen kom lidt bag på mig og jeg vil gerne uddybe sagens forløb ved

Hej Uffe - lægger du dommen og præmisserne ud på din site?

Bo, VF1000F

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 23-04-01 14:56

On Mon, 23 Apr 2001 11:51:28 +0200, "boe"
<bemNOSPAMM@bellesystems.com> wrote:

>Hej Uffe - lægger du dommen og præmisserne ud på din site?

Jeg har ikke modtaget noget endnu, men regner da med det skal ud til
resten.