Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Billedbehandling
Fra : phk

Dato : 30-12-03 23:12

Jeg skal have reduceret nogle billeder i størrelsen fra 750 til 400Kb.

Hvilket gratis-program kan jeg bruge til det og hvor kan jeg hente det?

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 30-12-03 23:21

phk wrote:
> Jeg skal have reduceret nogle billeder i størrelsen fra 750 til 400Kb.
>
> Hvilket gratis-program kan jeg bruge til det og hvor kan jeg hente det?

Du kan bruge IRFANVIEW, den kan hentes her
www.irfanview.com

husk den danske sprogfil.

Hans Otto

Fra : new.tele.dk

Dato : 01-01-04 17:36

Hvis du bruger Windows XP, kan du benytte Image Resizer, som kan downloades
fra Microsofts hjemmeside. Det er en del af pakken PowerToys.
Efter installation kan du blot markere et eller flere billeder og vælge den
størrelse, du vil reducere til. Du bestemmer selv, om det skal være en kopi,
der skal dannes, eller om det skal være det originale billede, der skla
ændres.

mvh
Paul

Image Resizer
This PowerToy enables you to resize one or many image files. When resizing
you can choose from one of four standard sizes or choose a size that you
specify. You can also choose to resize the original image or create a new
one. Right click any image(s) and select 'Resize Pictures' in the context
menu.