Godt nytår og hvor mange var(er) vi + prbl~
Fra : Wheeler

Dato : 30-12-03 21:49

Hvem fulgte egentlig op på mandtællingen her i december?

Andet spm.:

For første gang i min MC-karriere har jeg valgt at køre 12 mdr./året med min
TDR (2-takter!) I den forbindelse er jeg løbet ind i flg.:

Ved kørsel i frostvejr. (under -5 grader og med chokeren slået fra) vil den
ikke gå i tomgang (går ml. 4-5K). Den falder først til alm tomgang, når
motoren for alvor er driftsvarm.

Problemet er lettere irriterende...udover det belastende
støjniveau/"oser-ri" ved lyskrydsene har jeg også et uhensigtsmæssigt
slid indenfor de første 8 km kørsel

Nå, men godt nytår til alle også kyllingerne i Top DK
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : flemsus

Dato : 31-12-03 00:28

"Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> uhensigtsmæssigt slid indenfor de første 8 km kørsel
>

> Nå, men godt nytår til alle også kyllingerne i Top DK

Har du prøvet at hælde lidt sprit på den? Min har slet ikke haft nykker
endnu.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-12-03 09:40

Det er ikke bare lidt fugt som fryser til is omkring gaskabel, e.l. Og som
så tør, når den bliver varm.....
Har selv haft lign. probs da jeg kørte vinterkørsel. Andre gange kunne jeg
ikke give gas

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Flemming Disc

Dato : 31-12-03 12:18

> [...]
> så tør, når den bliver varm.....
> Har selv haft lign. probs da jeg kørte vinterkørsel. Andre gange kunne jeg

Kunne også være at den er lidt mere tørstig her i kulden og så pilot
screw (blandeskrue, tomgangsskrue eller hvad folk nu kalder den) skal just.
til en mere fed blanding. Den skal på de fleste skrues udad og måske bare en
1/4 til en 1/2 omdr.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc Hansen

Fra : Wheeler

Dato : 02-01-04 16:56

"Flemming Disc" <discteknikNO@discteknik.dk> wrote in message

> [...]

just.
> til en mere fed blanding. Den skal på de fleste skrues udad og måske bare

Jeg holder på det første...en gang låseolie lyder som løsningen
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : K. Toft

Dato : 31-12-03 13:14

"Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> motoren for alvor er driftsvarm.
> Nå, men godt nytår til alle også kyllingerne i Top DK

Ja jeg er jo altså een af kyllingerne i Top DK???
Men derfor kører jeg altså stadig på Suzukien - vi bor jo ikke i Sibirien.

Kan du evt. skulle afdække køleren?
Jeg kører selv luftkølet her i kulden og når temperaturen er vel under nul
skal motoren
(køleribberne) delvis tildækkes ellers bliver den aldrig driftsvarm.

Mvh

K.Toft
BSA og Suzuki GS450Snescooter

Fra : Wheeler

Dato : 02-01-04 16:55

"K. Toft" <icerider@fritidpunktumtelepunktumdk> wrote

> [...]
> skal motoren
> (køleribberne) delvis tildækkes ellers bliver den aldrig driftsvarm.

Det gøt jeg altid pr. 1.9, idet den den er vandkølet med en meget effektivt
køling :-/
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Armand

Dato : 31-12-03 15:29

"Wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvem fulgte egentlig op på mandtællingen her i december?

Lad nu lige folk komme hejm fra juleferien, før der foretages en endelig
optælling!!

--
Armand.
(der opfatter landet undervisnings-centre som storleverandør af deltagere på

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-04 00:49

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Lad nu lige folk komme hejm fra juleferien, før der foretages en endelig
> optælling!!

Pjat med dig - de kunne have skrevet før jul

Jeg har opdateret statistikken på
<http://news.dkfritidmotorcykel.dk/stat.php>.

Vær opmærksom på at det er med forbehold for at enkelte debattører i
gruppen bor i mit killfilter, og derfor ikke optræder i statistikken.

Skulle andre have lyst til at lave en lignende statistik, så er koden
som jeg bruger (med et par få ændringer) tilgængelig på
<http://www.emacswiki.org/cgi-bin/wiki/GnusStats>. Den kræver at man
bruger Gnus som newsreader ligesom jeg.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 05-01-04 01:53

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Pjat med dig - de kunne have skrevet før jul
>
> Jeg har opdateret statistikken på
> <http://news.dkfritidmotorcykel.dk/stat.php>.

- - - - - Men ikke lavet en optælling af "Glædelig jul" og "godt
nytår" -strengene??

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-04 02:05

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev...

> - - - - - Men ikke lavet en optælling af "Glædelig jul" og "godt
> nytår" -strengene??

Nej, det fandt jeg ikke så relevant, men det kan jeg da godt lige
gøre:

"Glædelig jul"-tråden indeholder lige nu 99 indlæg fra 91 personer, og
"Godt nytår"-tråden indeholder 29 indlæg fra 28 personer. Hvorvidt der
er sammenfald mellem de to persongrupper har jeg ikke undersøgt.

Jeg synes den statistik der er link til i ovenstående er væsentlig
mere interessant, da den dækker alle de indlæg jeg lige pt. har i mit
newsspool, og ikke bare et par enkelte tråde. Det er dog altsammen med
forbehold for at enkelte skribenter ikke optræder i statistikken på
grund af mit killfilter.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : MKS - 74

Dato : 05-01-04 02:12

On Mon, 05 Jan 2004 02:05:23 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

> [...]
>newsspool, og ikke bare et par enkelte tråde. Det er dog altsammen med
>forbehold for at enkelte skribenter ikke optræder i statistikken på

Total number of posters: 598

Skal det forstås som 598 forskellige personer - Det kan da næppe passe
?!?

--
-Michael

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-04 12:07

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> Total number of posters: 598
>
> Skal det forstås som 598 forskellige personer - Det kan da næppe passe
> ?!?

Det skal forstås som 598 forskellige From-headers, både navn og
emailadresse. Reelt er antallet af personer sikkert lidt lavere -
måske 4-500 eller noget i den størrelsesorden. Det er jo svært at vide
når folk skifter navn eller emailadresse.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : MKS - 74

Dato : 05-01-04 12:13

On Mon, 05 Jan 2004 12:07:25 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Det skal forstås som 598 forskellige From-headers, både navn og
>emailadresse. Reelt er antallet af personer sikkert lidt lavere -
>måske 4-500 eller noget i den størrelsesorden.

Tjoh - det virker nu alligevel af overraskende mange,se'fø'li lidt
afhængig af hvilken samplingsperiode du har brugt...Jeg plejer vist at
ha' ca. 3-400 forskellige over de ca. 10.000 indlæg jeg gemmer,men nå
pyt med det - egentlig er det jo bare fint med 598 - populær gruppe
øjensynlig

> Det er jo svært at vide
>når folk skifter navn eller emailadresse.

Jow deeet.

--
-Michael

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-04 17:14

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> writes:

> Tjoh - det virker nu alligevel af overraskende mange,se'fø'li lidt
> afhængig af hvilken samplingsperiode du har brugt...

Sidst der var en tråd med "optælling" var der så vidt jeg husker
næsten 300 der postede i den tråd alene, så jeg synes ikke det lyder
så usandsynligt.

Folk der både bruger deres hjemme-PC, den på arbejdet og webinterfacet
til gruppen vil måske også have stavet deres navn forskelligt (fx uden
store forbogstaver), eller brugt en anden emailadresse eller noget, så
de på den måde tæller for flere. "Min" statistik er case-sensitiv.

Så vidt jeg lige kan se, så går min spool lige nu tilbage til sidst i
oktober. Det er dog ikke helt så simpelt som det, da jeg bruger
CNFS-buffere i INN2, og putter artikler i forskellige buffere afhængig
af deres størrelse.

> Jeg plejer vist at ha' ca. 3-400 forskellige over de ca. 10.000
> indlæg jeg gemmer,men nå pyt med det - egentlig er det jo bare fint
> med 598 - populær gruppe øjensynlig

Nåh, så kan du jo lige så godt svare på den slags statistik-spørgsmål
som jeg når du øjensynligt også holder styr på den slags

.... det kan endda være at dit killfilter er mere skånsomt end mit, så
det giver et mere reelt billede.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*