renaul 19
Fra : Tinus Nielsen

Dato : 30-12-03 21:49

Jeg har en renault 19 1,4 gts sportive.

Jeg ved ikke meget om biler men jeg mener da når den hedder GTS og sportive
burde der være lidt ekstra HK i morteren.

Jeg synes ikke den er så hurtig når jeg accellerere (jeg ved godt det kun er
en 1,4).

Er der nogen som kan fortælle mig hvad renault har ment når de har skrevet
GTS og sportive på bilen?

mvh tinus

Fra : Brian

Dato : 30-12-03 22:17

Tinus Nielsen wrote:

> Er der nogen som kan fortælle mig hvad renault har ment når de har
> skrevet GTS og sportive på bilen?

Elruder og varme i sæderne ?

En gennemgang på www.biltorvet.dk giver følgende data:

Konstruktionsland :

Oprindelig nypris :
134.973 kr.

Karrosseritype :
Hatch

Antal døre :
3

Brændstoftype :

Geartype :
Manuel

Bagagevolumen bag bagsæde :
386 liter

Bagagevolumen med nedfældet bagsæde :
1310 liter

Længde :
416 cm

Bredde :
168 cm

Højde :
142 cm

Vendediameter :
11 m

Egenvægt :
900 kg

Påhængsvægt uden påløbsbremse :
475 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
900 kg

Acceleration 0-100 km/t :
12,2 s

Tophastighed :
173 km/t

Antal cylindre :
4

Slagvolumen :
1.389 ccm

Effekt :
80 HK

Drejningsmoment :
108 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
15,3 km/l

Det er dog bare en 1.4 GTS, ikke Sportive... måske din adskiller sig med en
hækspoiler :)

/Brian

Fra : Søren Christensen

Dato : 30-12-03 22:49

"Tinus Nielsen" <tinushnielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> burde der være lidt ekstra HK i morteren.
>
> Jeg synes ikke den er så hurtig når jeg accellerere (jeg ved godt det kun

Motoren er problemet. Den har altså kun 80hk så forvent ikke alverdenen...

Venligst

Fra : Tinus Nielsen

Dato : 31-12-03 10:01

> [...]
> en 1,4).
>
> Er der nogen som kan fortælle mig hvad renault har ment når de har skrevet

den har ikke el ruder men den har rigtigt nok en spoiler.

Jeg forventer mig heller ikke alverden af den jeg undrede mig bare over at
de kalder den gts og sportive når den ikke kan noget sjov.

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 10:08

On Wed, 31 Dec 2003 10:01:11 +0100, "Tinus Nielsen"
<tinushnielsen@hotmail.com> wrote:

>Jeg forventer mig heller ikke alverden af den jeg undrede mig bare over at
>de kalder den gts og sportive når den ikke kan noget sjov.

Sådan er der jo så meget. En Golf GTI bliver jo også fejlagtigt
benævnt GTI uden at ha' præstationer, der matcher navnet.

/Mogens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 31-12-03 13:04

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan er der jo så meget. En Golf GTI bliver jo også fejlagtigt
> benævnt GTI uden at ha' præstationer, der matcher navnet.
>

> /Mogens

Det er jo noget mere end 10 år siden at sådan en GTS (uden kat) så dagens
lys for første gang, og da var ydelsen og præstationerne ganske respektable
efter tidens standard. Men det er da rigtigt at mange får hægtet et
sportsbetegnelse på, uden der er meget sportsligt at komme efter.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Søren Christensen

Dato : 31-12-03 13:13

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter tidens standard. Men det er da rigtigt at mange får hægtet et
> sportsbetegnelse på, uden der er meget sportsligt at komme efter.

Jeg har f.eks en Clio 1.4s "s" for sport.
Det er pga den har spoiler foran som gti'eren og har sæder med sidestøtte
osv osv.
Men motoren. Tja den er der ikke meget sport over. De 80hk rækker sq ikke så
langt.

Venligst

Fra : Kim Kristensen

Dato : 31-12-03 13:51

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff2bda7$0$27470$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> osv osv.
> Men motoren. Tja den er der ikke meget sport over. De 80hk rækker sq ikke

Ja mange gange skal der ikke mere til end en fartstribe og et par anderledes
hjulkapsler til for at få betegnelsen sport af producenten.

Igen så må du også se på hvornår de kom på markedet, det er jo ikke sådan at
bilerne bliver indkaldt for at blive degraderet nå betegnelsen ikke holder
mere. Men rigtigt nok skal det være en meget lille/let bil før 80 hk bliver
til sport efter nutidens målestok.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 02-01-04 02:02

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Sådan er der jo så meget. En Golf GTI bliver jo også fejlagtigt
> benævnt GTI uden at ha' præstationer, der matcher navnet.

Den værste af den slags må næsten være Fiat Cinquecento Sporting, her må
sporting vist stå for røde sikkerhedsseler, for det er ihvertefald ikke
motoren der henledes til

Acceleration 0-100 km/t :
13,8 s

Tophastighed :
150 km/t

Effekt :
54 HK

/Morten

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-01-04 13:59

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff4c30c$0$27390$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> >

> Den værste af den slags må næsten være Fiat Cinquecento Sporting, her må
> sporting vist stå for røde sikkerhedsseler, for det er ihvertefald ikke

Næ det er vist kun I forhold til den almindelige Cinquecento at det gælder.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 02-01-04 18:40

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> meddelelse news:3ff4c30c$0$27390$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Næ det er vist kun I forhold til den almindelige Cinquecento at det

Nu gider jeg ikke lige lede efter spec. på den almindelige Cinquecento, men
den må godt nok være KEDELIG!

/Morten