Kogt torsk - drikkevarer
Fra : Stefan Garvig

Dato : 30-12-03 19:52

Hej

Hvad drikker man til kogt torsk?
Jeg kunne forestille mig nogle gode øl, f.eks. belgiske, eller en fed
chardonney-hvidvin.
Har I gode bud på drikkevarer til kogt torsk, så meld endelig ind - jeg har
en del gode sager i min vin- og ølkælder, så det er ikke for sent.

Venligst

Stefan Garvig

--
**********
Svar direkte ved at fjerne dyret i e-mail-adressen:

Fra : Palle & Charlotte

Dato : 30-12-03 19:59

Øl og brændevin foretrækker jeg

Fra : Stefan Garvig

Dato : 30-12-03 20:09

"Palle & Charlotte" <deterikketilat@vide.dk> skrev i en meddelelse
> Øl og brændevin foretrækker jeg

Det har jeg tænkt på - og indkøb en Porsesnaps. Vil I anbefale andre typer
brændevin?

Venligst

Stefan Garvig

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-12-03 21:52

Tue, 30 Dec 2003 19:52:02 +0100, Stefan Garvig <sgdataGED@edb.dk> skrev:

> Hej
>
> Hvad drikker man til kogt torsk?
> Jeg kunne forestille mig nogle gode øl, f.eks. belgiske, eller en fed
> chardonney-hvidvin.

Jeg ville absolut vælge vin på Sauvignon Blanc i stedet - den har en
sprødhed og syre, der kan klare sennepssovsen bedre end C.
Gerne en oversøisk - den californiske kaldes ofte Fume Blanc, det gør den
ikke ringere

Men jeg kunne osse finde på en rød Sancerre, hvis der var flere tilbage -
og serveret kølig.

mvh

Krabsen

p.s. Jeg ville slet ikke servere kogt torsk, men bagt - men det er jo en
helt anden sag...

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-01-04 20:03

"Gert Krabsen" <krabsen@krabsenfjernes.dk> wrote in message
newsr00hkmmv76ggyl@news.sunsite.auc.dk

> [...]
> sprødhed og syre, der kan klare sennepssovsen bedre end C.
> Gerne en oversøisk - den californiske kaldes ofte Fume Blanc, det gør

Megte enig mht. Chardonay - den passer slet ikke. Man kunne forstille sig en
Bourgogne Aligote eller - hvis en sådan kan findes - en italiensk Grechetto

> Men jeg kunne osse finde på en rød Sancerre, hvis der var flere
> tilbage - og serveret kølig.

...måske en rosé?

vh
Jan

Fra : rasmus

Dato : 30-12-03 21:51

> [...]
har
> en del gode sager i min vin- og ølkælder, så det er ikke for sent.

- jeg har hørt, at man nogle steder får rødvin tio kogt torsk (!). Efter
sigende en stærkt undervurderet kombination ... og måske nytårsaften er en
god dag lave forsøg på. Evt. bare et enkelt glas til de modige.

ras

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-12-03 22:10

Tue, 30 Dec 2003 21:50:42 +0100, rasmus <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> en
> god dag lave forsøg på. Evt. bare et enkelt glas til de modige.

Generelt smager fisk jo af stort set ingenting, så det er i stedet
tilbehøret, der bør bestemme vinen.
Vi laver ofte torsk 'bagt' - 15 min. /200 grader - og så med rattouile - og
kalve/portvins-sauce - og der hører _absolut_ rødvin til det!

Problemet med den kogte torsk er som regel sennepssaucen, der kræver en vin
med en vis syre. En 'almindelig' Bordeaux eller andet på Cab.Sauv. vil
efter min mening dø en smertefuld død - osse
her

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : zasha

Dato : 30-12-03 23:08

klip
> Hvad drikker man til kogt torsk?
> Venligst
>
> Stefan Garvig

Hej Stefan :)

Jeg er nok ikke specielt avanceret - for jeg elsker et glas kølig, sød
hvidvin ...simplethen...den behøver ikke engang være dyr :o du ved bare
sådan en gemen Piesporter-agtig hvidvin *slurp*
Hvad "man" ellers drikker til denne forunderlige dejlige ret? ....det man
kan li' håber jeg :))
--
Hilsen Heidi

http://chocolade.dk