Regler for gulplade bil ???
Fra : Søren Rasmussen

Dato : 30-12-03 19:58

Må man i en gulpladebil der er betalt moms på ikke sidde 3 personer foran
hvis der er plads/sæder til dette ?
Havde lige diskussionen med en kammerat ....

og lige 2 ting til hvis der er nogen vidende :)

Jeg er den lykkelige indehaver af en 76 Camaro der bliver finere og finere
år for år (som pengene tillader).
Men har dog lidt lyst til at udvide US samlingen med evt. en Formula fra
70-73. Da Danmark ikke vælter rundt i denne model.. ville jeg lure hos vores
naboer.. Er der andre gode sider til dette end www.mobile.de og
www.bytbil.com ? og er der evt. US sider ?

Andet punkt er... jeg overvejer også lidt en gulplade Camaro af de nyere...
Men har dog talt med mange der kalder den en "balje" og andre lidet
flaterende udtryk. Nogen med personlige erfaringer omkring dette ? Nogen
tests ?

MvH

Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 20:06

"Søren Rasmussen" <iq200REMOVETHIS@REMOVETHISstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff1cac3$0$17591$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Må man i en gulpladebil der er betalt moms på ikke sidde 3 personer foran
> hvis der er plads/sæder til dette ?
> Havde lige diskussionen med en kammerat ....

Hvis der er en sikkerhedssele til hver er det OK.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Jan Riber

Dato : 30-12-03 20:06

"Søren Rasmussen" skrev i en meddelelse

> Må man i en gulpladebil der er betalt moms på ikke sidde 3
personer foran
> hvis der er plads/sæder til dette ?
> Havde lige diskussionen med en kammerat ....

Uanset om der er betalt moms eller ej, må der være de
passagerer med, der er siddepladser til.

> og lige 2 ting til hvis der er nogen vidende :)

Aner det ikke, jeg er u-vidende

--
Venlig hilsen Jan
http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm

Fra : Søren Rasmussen

Dato : 30-12-03 20:13

Gælder det samme med børnesæder så ? Er det overhovedet forsvarligt at
montere børnesæde foran i midten af en bil ? Eller er det ligeså sikkert som
på bagsædet ?

Rygtet taler om at jeg får brug for sådan et sæde omkring 10, Feb. :P

Fra : Jan Riber

Dato : 01-01-04 22:32

> [...]

forsvarligt at
> montere børnesæde foran i midten af en bil ? Eller er det

Jeg formoder du må placere alle de barnestole du kan finde
plads til, såfremt de er forsvarligt fastspændt, på en
dertil indrettet siddeplads.
Vedr. placeringen, om det er forsvarligt eller ej...
Tja..Mine barnestole har altid været monteret på bagsædet,
men der er åbenbart delte meninger om hvad der er sikrest,
her i gruppen.
Det bedste råd jeg kan gi`dig: Lad være med at køre galt

> Rygtet taler om at jeg får brug for sådan et sæde omkring
10, Feb. :P

Tillykke med det!

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 30-12-03 21:50

> [...]
> Men har dog talt med mange der kalder den en "balje" og andre lidet
> flaterende udtryk. Nogen med personlige erfaringer omkring dette ? Nogen

Hej.

Jeg lejede en convertible i Californien, vist nok omkring 1998.

Fed bil, masser af motor, men sølle plastic interiør.
Jeg syntes godt om at køre den, men grundet highway patrol, blev den ikke
tæsket så meget rundt, som jeg gerne ville. Men det er fedt at cruise med 90
med omkring 1500rpm
.... og så lave kickdown og høre på V8'eren!

Rasmus

Fra : Jacob

Dato : 30-12-03 21:52

Der må sidde ligeså mange der er plads til blot de ikke generer føreren.

Fra : Morten Juel

Dato : 31-12-03 00:54

> Jeg er den lykkelige indehaver af en 76 Camaro der bliver finere og finere
> år for år (som pengene tillader).

Hvad hulen laver du herinde Søren
Hehe år for år.. så mange år har du jo heller ikke haft den Synes nu
din Mustang var federe
Godt Nytår..

/Juel

Fra : Søren Rasmussen

Dato : 01-01-04 14:22

Er endelig ved at få styr på køleren efter montering af Blower.... Kommer 1
stk blæser med viskose kobling på fra en Peogeut 406 V6.... utætheder i
studsen er loddet...
Udstødning som var en lille katastrofe... Bliver lavet om til "sidepipes"
hvor selve røret kommer ud lige foran baghjul, lavet i 3" rustfri hele vejen
til headers :)
Endvidere bragte året en motor renovering (ÆV). Ny undervogn med justerbare
Koni. Og lidt lyd i bilen.

Dette år bringer I HOPE SO. Nye sæder foran.. bagtøj med anden gearing og
spær. Det sidste lyd i kabinen. og andre småting.

Ja måske var Stangen visuelt pænere Morten :) Men skal fanme aldrig eje mere
Ford crap efter at have set/oplevet forskellen mellem Ford og Chevy :P

GMC all the way :)

Rasmussen