Forsikring på VF750F
Fra : Lars Andersen

Dato : 30-12-03 19:45

Hejsa

Jeg skal forsikre en VF750F'er fra 85. Jeg fik kørekort i sommers og er
pt.24 (25 til sommer..betyder vist lidt nogle steder). Men jeg skal som
25 årig betale 2900 hos Tryg med kun ansvar(sportsudgave
u/vinterdækning, for man kører vel ikke om vinteren ..jeg ved ikke om
det er specielt dyrt, men billigt synes jeg heller ikke det umiddelbart
er.

Ny er jeg hverken sygeplejerske eller noget hehe , men hvis nogen har
nogle gode forslag for en snart ny mc-kører vil det bare være guld værd.

Mvh Lars

Fra : Tue Jensen

Dato : 30-12-03 20:05

"Lars Andersen" <larsea@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ny er jeg hverken sygeplejerske eller noget hehe , men hvis nogen har
> nogle gode forslag for en snart ny mc-kører vil det bare være guld værd.

Hvis du kun vil have ansvar kan jeg kun sige GF!!!!

Fra : Wheeler

Dato : 30-12-03 21:37

"Tue Jensen" <Mail_Me@SMUTstofanet.dk>

> Hvis du kun vil have ansvar kan jeg kun sige GF!!!!

[KLIP]

Han er 24! - GF er kun aktuel/konkurrencedygtig, hvis man er voksen (red >
30!)
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-12-03 21:50

Wheeler wrote:

> "Tue Jensen" <Mail_Me@SMUTstofanet.dk>

> [KLIP]
>
> Han er 24! - GF er kun aktuel/konkurrencedygtig, hvis man er voksen (red >
> 30!)

Nå, det ved jeg nu ikke. Som 18-årig gav jeg godt 2k helårligt for min
250'er (der måtte være på op til 1000cc). Pt. giver jeg som 21-årig 1600,-
helårligt for min Fazer 600 og svjh. omkring 750,- for min 125cc offroader.
Da jeg flyttede fra 7361 Ejstrupholm til 9200 Aalborg SV fik jeg brev om at
forsikringen sted med 3 kr årligt

....men der er vist noget med at de har strammet op for reglerne for hvem de
tager ind. For at forsikre min 23-årige storebror ville de have alle hans
forsikringer (hvilket ikke kunne betale sig, da hans snart 20 år gamle
Toyota Supra åbenbart er en specialbil, på trods af at den kun kostede
17k
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Wheeler

Dato : 30-12-03 22:57

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message

Pt. giver jeg som 21-årig 1600,- helårligt for min Fazer 600

> mvh Jes Vestervang

[KLIP]
I DK (red. KBH) koster en 600 ccm hos GF med 0 års annciennitet 4.751 kr/år
i ansvar!

Men flytter man til postboks 9000 slipper man 2.399 kr/år!

Så bor du sikkert et "meget billigt sted", hvilket kombineret med dine 3 års
skadesfrie periode (?) giver svaret på den lave pris for din Fazer....

Igen bekræftes man i, at de utallige variable, gør det umuligt over NG at
finde det "rigtige selskab" - www.forskringsluppen.dk er et
mislykket/halvhjertet forsøg herpå :-/

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26
VFR 750 F
TDR 125 R

Fra : Richard

Dato : 31-12-03 16:50

Wheeler wrote:
> - www.forskringsluppen.dk er et
> mislykket/halvhjertet forsøg herpå :-/

Det tør siges - allerede adressen virker ikke

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Jacob Larsen

Dato : 30-12-03 21:54

> Han er 24! - GF er kun aktuel/konkurrencedygtig, hvis man er voksen
> (red > 30!)

Det er kun hvis det er kasko. Når det kun er ansvar kræves det ikke, at man
er gammel.
--
mvh. Jacob Larsen 24 år med GS500 hos GF

Fra : Hans T

Dato : 30-12-03 20:37

Hej Lars
Er du medlem af MCTC så får du rabat hos TopDanmark.
Medlemsskab af MCTC, WWW.mctc.dk koster 190,- og gir vistnok 15% rabat. For
langt de fleste er TopDanmark det billigste selskab. Men du må selv prøve at
tage kontakt til MCTC.
Håber jeg har hjulpet
VH Hans

Fra : ZX-10

Dato : 30-12-03 22:44

Jeg er 34 og har haft pap og kørt i 3 år, og alle selskaber på nær GF, vil
have ml. 15-21 kilo for fuld kasko på min kawa zx-10...Gf tager
6800,......så deeeet
Kenneth ZX-10
www.dinglepjortmc.dk

Fra : Wheeler

Dato : 30-12-03 22:59

"Hans T" <baalvej3@tiscali.dk> wrote

> langt de fleste er TopDanmark det billigste selskab.

[KLIP]

Skrøne...gælder kun "grønne" MC-ister :-/
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 31-12-03 00:04

Wheeler wrote:
> "Hans T" <baalvej3@tiscali.dk> wrote

> [KLIP]
>
> Skrøne...gælder kun "grønne" MC-ister :-/

Hej Bernhard.

Det er nu ikke helt rigtigt, de er også billige hvis man er en halvgammel
dreng ,
jeg giver da kun 3399.- inkl. kasko for Banditten.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Wheeler

Dato : 31-12-03 00:41

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette

> Hej Bernhard.
>
> Det er nu ikke helt rigtigt, de er også billige hvis man er en halvgammel
dreng ,

[KLIP]

Hej Dennis,

Er halvgammel = høj skadesfri annciennitet (?)
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 31-12-03 10:25

Wheeler wrote:
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette

> [KLIP]
>
> Hej Dennis,
>
> Er halvgammel = høj skadesfri annciennitet (?)

Hej Bernhard.

Ja blandt andet, har været så heldig _aldrig_ at have lavet en skade +
medlem af MCTC (-15%), samt et "billigt" postnr.

Top Danmark har _altid_ været billigst for mig, og jeg har da været på
rundtur til/på de forskellige selskabers hjemmesider,
selv Runa og GF har være noget dyrer med deres præmier.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 31-12-03 15:25

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nu ikke helt rigtigt, de er også billige hvis man er en halvgammel
> dreng ,
> jeg giver da kun 3399.- inkl. kasko for Banditten.

Tjaeh :-/
¨Jeg er da ellers ikke en årsunge længere og har sadig fuld
skades-anciennitet, men TopDK skulle have mere end 25% af Lillefrøens værdi
for deres sædvanlige 9-månéders sæson, hvor mit sædvanlige selskab, Codan,
(som ellers ikke er decideret billig) kom ned på under det halve (= 100
kr/uge hhv. 20 kr/uge under selvvalgt opstaldning) !

--
Armand.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 31-12-03 01:01

Wheeler wrote:
> "Hans T" <baalvej3@tiscali.dk> wrote

> [KLIP]
>
> Skrøne...gælder kun "grønne" MC-ister :-/

Jeg synes ikke 13.000kr. per år (som 23 årig uden anciennitet) for en nsr125
uden kåbe er billigt. Det var den pris, de gav mig på en kasko.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500