SAN
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-12-03 19:06

I en grafisk virksomhed er jeg ved at løbe ind i det problem som man altid
løber ind i - vi har ikke mere plads.
Vi kører pt. med en Compaq Proliant DL380 med 4x76Gb diske i et RAID5 setup,
dvs. jeg har kun mulighed for at knalde 2 diske mere i før det er slut - og
det er det snart.

Jeg har kigget lidt på Adaptec´s SAN løsninger i 19" bl.a ULTRAbloc 320 SCSI
JBOD og SANbloc 2Gb RAID.
Er her nogen der har erfaringer med dem eller evt. andet SAN HW?
Det er jo ikke bare noget som man går ud og køber for at prøve.

Venlig hilsen
Michael

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 30-12-03 23:08

On Tue, 30 Dec 2003 19:05:32 +0100, "Michael Rasmussen"
<mr@mrelektronik.dk> wrote:

> [...]
>Er her nogen der har erfaringer med dem eller evt. andet SAN HW?
>Det er jo ikke bare noget som man går ud og køber for at prøve.

Det er (vist) ikke et rigtigt SAN?
Er det ikke kun et diskrack?

Prøv om du ikke kan finde fx. HP MSA1000. Der får du 2Gbit forbindelse
til max 42stk 146 GB diske - i alt 6 TB. Max I/Ops er 30K.
De kører kampagner på dette system meget tit.

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-12-03 11:47

> Prøv om du ikke kan finde fx. HP MSA1000. Der får du 2Gbit forbindelse
> til max 42stk 146 GB diske - i alt 6 TB. Max I/Ops er 30K.
> De kører kampagner på dette system meget tit.

Har du nogle listepriser på disse systemer? Hvad vil et setup med 584 eller
1.168 GB f.eks. koste?

--
Mvh. Jesper

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 31-12-03 12:05

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> wrote:

>Har du nogle listepriser på disse systemer? Hvad vil et setup med 584 eller
>1.168 GB f.eks. koste?

Hvorfor vil du have SAN? Du har kun een server og moderate pladskrav.

Du kan opnå pladsen med en controller og et eksternt diskkabinet,
f.eks. en SATA/SCSI løsning eller NAS, hvis det blot er plads på en
filserver du har brug for.

For SATA/SCSI løsninger koster 1 TB et sted mellem 50 og 100k. NAS er
lidt dyrere og SAN er *meget* dyrere.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-01-04 02:25

> Hvorfor vil du have SAN? Du har kun een server og moderate pladskrav.

Jeg er ikke den oprindelige spørger - jeg var blot nysgerrig for at høre en
pris.

--
Mvh. Jesper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-01-04 19:22

Diskarray opfylder i virkeligheden også opgaven.

/Michael

Fra : Peter Pan

Dato : 31-12-03 04:25

"Michael Rasmussen" <mr@mrelektronik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
setup,
> dvs. jeg har kun mulighed for at knalde 2 diske mere i før det er slut -

Er det en G3'er med plads til 6 diske? Ved at smide 2 stk 72 GB diske mere i
for du da 40%/144 GB mere plads. Det plejer da at kunne holde et lille
stykke tid.

Hvis det er en af de gamle (dem der er 3U høje) kan du få et drive cage
option så du kan sætte 3 diske mere i der hvor der normalt er 2 tomme 5 1/4"
pladser.

Skal du lege med SAN, vil jeg også helt klart, som Dan forslog, vælge et
MSA1000.

Mvh
Anders

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-01-04 19:26

Jep, det rigtigt.... men jeg søger en løsning til til denne plads også er
væk

/Michael