iskoldt begær på tv3
Fra : keldorff

Dato : 30-12-03 18:44

TV3 viste Stone og Douglas i iskoldt begær i går. Til min overraskelse var
der tilsyneladende scener som jeg aldrig havde set før. Man så bla. Douglas
i bar røv med Sharon Stone hvilende og smøg-rygende mellem hans ben,
ligeledes nøgen. Det må da have været en slags dir. cut udgave eller hva´?

René

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 30-12-03 19:29

keldorff wrote:
> [...]
> før. Man så bla. Douglas i bar røv med Sharon Stone hvilende og
> smøg-rygende mellem hans ben, ligeledes nøgen. Det må da have været

Det var faktisk første gang, jeg har set den film, og splitte mine bramsejl
om ikke den viste sig at være så god, som folk har sagt? Sharon Stone er sgu
pænt hot i den film!

> René

/ Mads

Fra : Naess

Dato : 30-12-03 21:47

> [...]
bramsejl
> om ikke den viste sig at være så god, som folk har sagt? Sharon Stone er

Hun blev osse megakendt for beavershot'et i den film, hvor man i
forhørsscenen ser hendes nedre regioner ret tydeligt da hun krydser benene

Derudover synes jeg især at filmen's score af Jerry Goldsmith er med til at
bringe filmen op i den høje vægtklasse. Musikken passer bare perfekt til en
psykologisk thriller.

/ Kevin

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 03-01-04 18:40

Naess wrote:

> Derudover synes jeg især at filmen's score af Jerry Goldsmith er med
> til at bringe filmen op i den høje vægtklasse. Musikken passer bare
> perfekt til en psykologisk thriller.

Jep. Den gamle JG har virkelig gjort det godt i den film.

Mark

Fra : Morten DH

Dato : 30-12-03 23:18

"Mads Holmsgaard Eriksen" <shadow_of_x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
bramsejl
> om ikke den viste sig at være så god, som folk har sagt? Sharon Stone er

Hvis du så den på TV3 har du jo kun set halvdelen af den ca. da de viste den
i non-letterbox format

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 31-12-03 01:29

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote

> Hvis du så den på TV3 har du jo kun set halvdelen af den ca. da de viste
den
> i non-letterbox format

Har man så også kun fået halvdelen af historien med?

/Anders

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 31-12-03 02:54

"Anders Hagstrøm" <anders@melregen.dk> skrev i en meddelelse
> "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote

> den
>
> Har man så også kun fået halvdelen af historien med?

I mit tilfælde fik jeg kun 5 minutter.

Jeg kunne simpelthen ikke holde alle de falske full-face closeups ud. Sådan
har instruktøren slet ikke tænkt det.... :(

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 31-12-03 12:41

> "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote

> den
>
> Har man så også kun fået halvdelen af historien med?

Man ser vel hoved-historien, så må det være side-historierne man ikke for
med.

Glenn

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 31-12-03 12:31

Morten DH wrote:

> Hvis du så den på TV3 har du jo kun set halvdelen af den ca. da de
> viste den i non-letterbox format

Øhhh... ja, det skal nok passe... synes nu nok jeg kunne se hvad der skete
på skærmen :)

Fra : Brian Nielsen

Dato : 31-12-03 15:17

"Mads Holmsgaard Eriksen" <shadow_of_x@hotmail.com> wrote in message

> Øhhh... ja, det skal nok passe... synes nu nok jeg kunne se hvad der skete
> på skærmen :)

Hvad så med det her argument:
Du sagde selv at Sharon Stone var pænt hot i den film,
prøv at forestille dig hvor hot hun måtte have været,
hvis du nu havde fået lov at se det hele af hende?
Jeg mener, hun ligger jo vandret i ikke så få scener!

Og så en lille (måske off-topic) provokation til alle pan'n scan fans:
Læser I også kun dialogen i en bog?

Godt Nytår!

/Brian

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 31-12-03 15:40

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Og så en lille (måske off-topic) provokation til alle pan'n scan fans:
> Læser I også kun dialogen i en bog?

Ellers beder om at få rullet tæppet halvt for når I går i teatret.

/Tobias

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 01-01-04 21:51

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote

> Og så en lille (måske off-topic) provokation til alle pan'n scan fans:
> Læser I også kun dialogen i en bog?

Nu behøver man vel ikke være fan af noget for at acceptere det.
Jeg foretrækker at filmen bliver vist i wide-screen med undertekster i den
bederste "bjælke" og tv-stationens logo og andet gejl i den øverste (fordi
det passer bedst med mit 4:3 - fjernsyn).
Jeg synes dog aldrig at have fået ødelagt en filmoplevelse af, at den blev
vist i 4:3. Om det er fordi dem, der har lavet filmen har valgt at holde
essentielle dele af billedet nogenlunde i midten skal jeg jo ikke kunne sige
.

/Anders

Fra : Morten DH

Dato : 02-01-04 12:03

"Anders Hagstrøm" <FJERNh@gstrom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist i 4:3. Om det er fordi dem, der har lavet filmen har valgt at holde
> essentielle dele af billedet nogenlunde i midten skal jeg jo ikke kunne

Intet problem, TV3/TV3+ viser nok snart Sergio Leones Fist "Full of
Dynamite" igen (kan ik lige huske hvad de kalder den på dansk) i horribel
4:3 - hvis du ikke kan se problemet der, så kaster jeg håndklædet i ringen

Men ellers vil jeg give dig ret mht. at nogle instruktører holder det
væsentlige i midten af billedet - nogen gør det desværre af hensyn til
videomarkedet og resultatet er tomme og uinteressante billedkompositioner
når de ses i fuld billedbredde... heldigvis hører det til undtagelserne; men
mange bruger så i stedet Super35 formatet (hvilket jeg godt kunne leve
uden), som så tilgengæld giver stort set samme problem med omvendt fortegn
:-/

Og ellers er der jo altid de rigtig brede formater som fx. Ben-Hur er
indspillet i - jeg er ligeglad med hvordan billedet er kompositioneret, et
2.76:1 format kan bare ikke vises på et alm. 4:3 fjernsyn uden det går ud
over oplevelsen... længere er den ikke

Og ellers er der altid gode eksempler til formålet:
http://www.thedigitalbits.com/articles/anamorphic/aspectratios/widescreenorama2.html

Fra : David T. Metz

Dato : 02-01-04 19:33

Anders Hagstrøm skriblede:

> Jeg synes dog aldrig at have fået ødelagt en filmoplevelse af, at den
> blev vist i 4:3.

Så skal du prøve at se fx "Once Upon a Time in the West" i Pan & Scan - TV3
har faktisk vist den sådan engang. Jeg klarede kun ganske få minutter af
den.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 02-01-04 20:41

"David T. Metz" <dtm@vip.cybercity.dk.invalid> wrote

> Så skal du prøve at se fx "Once Upon a Time in the West" i Pan & Scan -
TV3
> har faktisk vist den sådan engang. Jeg klarede kun ganske få minutter af
> den.

Jeg vil da prøve at fange både den, og filmen Morten nævner næste gang de
kommer.

/Anders

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 01-01-04 21:51

Brian Nielsen wrote:

> [...]
> hvis du nu havde fået lov at se det hele af hende?
> Jeg mener, hun ligger jo vandret i ikke så få scener!

Hehe. Min kommentar bunder i, at jeg ikke aner hvad non-letterbox format er,
og at det ikke generer mig at se se filmen i fuld skærm, som den vist var i,
jeg har ikke fancy widescreen tv, så mit oldgamle fjernsyn kan vise det hele
:)

> Godt Nytår!

Merry newyear... nå nej, godt nytår :)

> /Brian

- Mads

Fra : Stampe

Dato : 01-01-04 23:36

On Thu, 1 Jan 2004 21:50:46 +0100, "Mads Holmsgaard Eriksen"
> [...]

>jeg har ikke fancy widescreen tv, så mit oldgamle fjernsyn kan vise det hele

"så mit oldgamle fjernsyn kan vise det hele" ................... den
lader vi lige stå et øjeblik *G* Og kald mig bare snobbet og det der
er værre, når jeg foretrækker de sorte bjælker også på mit 16:9 tv

Fra : David T. Metz

Dato : 02-01-04 19:35

Mads Holmsgaard Eriksen skriblede:
>så mit oldgamle fjernsyn kan vise det hele :)

Fantastisk! Altså det kan vise det som mangler i signalet fra TV3?