Bademuligheder i S.F.
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 30-12-03 18:44

Hvordan er bademulighederne i San Francisco?

Er vandet rent? Er der gode strande?
Eller skal man holde sig til svømmepølen?

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 30-12-03 20:02

Flemming Jørgensen wrote:

> Hvordan er bademulighederne i San Francisco?
>
> Er vandet rent? Er der gode strande?
> Eller skal man holde sig til svømmepølen?

Det er tilsyneladende koldt.

Ifølge en artikel jeg netop læste i Jyllands Posten er der en havstrøm
fra Alaska ned langs kysten.

(Uden garanti for at det er korrekt hvad de skriver.!)

Mvh. Jørgen

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 30-12-03 21:42

"Jørgen Rasmussen" <joergen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> Det er tilsyneladende koldt.
> Ifølge en artikel jeg netop læste i Jyllands Posten er der en havstrøm
> fra Alaska ned langs kysten.
> (Uden garanti for at det er korrekt hvad de skriver.!)

Hæh....jeg burde nok lige nævne at det er i juni måned!
Vi tænkte om vi skal satse på et hotel med pøl som back-up til dårlige
badeforhold, eller om der er rent vand og badestrande nok til at fravælge
pølen.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Jensb

Dato : 02-01-04 12:36

"Flemming Jørgensen" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi tænkte om vi skal satse på et hotel med pøl som back-up til dårlige
> badeforhold, eller om der er rent vand og badestrande nok til at fravælge

Selvom det er i Juni kan du godt risikere at luften også er temmelig kølig.
Der kan selvfølgelig nok være gode dage ind imellem, men da jeg var der i
Juli måned, der havde jeg bestemt ikke lyst til at smide tøjet og hoppe i
poolen. Og det er vist meget normalt for S.F fordi det næsten altid er
tåget, så solen ikke kommer igennem, og samtidig kommer der en kold blæst
ind fra havet.

Jens

Fra : Henrik Hansen

Dato : 30-12-03 23:08

Hej,

Du kan ikke bade i stillehavet ved San Francisco, vandet er for koldt,
og der er en meget kraftig strøm langs kysten, så det er alt for
farligt.

Sats istedet på en pool på hotellet.

/Henrik

Flemming Jørgensen skriver:

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-12-03 22:40

On Tue, 30 Dec 2003 18:44:18 +0100, Flemming Jørgensen
<zillyink@hotmail.com> wrote:

>Hvordan er bademulighederne i San Francisco?
>
>Er vandet rent? Er der gode strande?
>Eller skal man holde sig til svømmepølen?

Masser af gode strande, men også masser af koldt vand. Der er en
voldsom strøm ved de fleste strande, så badning frarådes generelt.

Hvis du vil ud og bade i Californien, så må du længere sydpå. Jeg har
badet ved Santa Cruz, men det var også en anelse køligt (i august
måned), så det bedste sted er nok nede omkring LA.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Chr. L.

Dato : 01-01-04 14:07

"Flemming Jørgensen" <zillyink@hotmail.com> wrote in message
> Hvordan er bademulighederne i San Francisco?
>
> Er vandet rent? Er der gode strande?
> Eller skal man holde sig til svømmepølen?

> [...]

Strandene er OK, men vandet er HUNDEKOLDT!!!!!!!!

Chr.