Hvilket spil til kæresten??
Fra : MicJen

Dato : 30-12-03 12:53

Hej!

Ja, min kæreste deler ikke helt min begejstring for FPS og
(krigs)strategispil...
Er der nogen "pige" spil i kunne anbefale? Er de der SIM spil ikke ret
populære blandt piger?
På forhånd tak

Michael

Fra : Mona

Dato : 30-12-03 13:49

Hej Michael.

Jeg er 38 år og Q, og personligt ville jeg selv bliver
OVER-lykkelig for at få SIMS deluxe, selvom jeg ikke har prøvet
at spille det endnu...

Her er nogle af de spil, jeg har spillet med størst glæde:

Sim City 3000 (Byg en by med infrastruktur og vedligehold by og
borgere)
Mistænkt 1 (Der er begået et mord i Danmark. Leg politi og find
morderen. Dansk tale og tekst.)
Roller Coaster Tycoon (Byg et tivoli, tjen penge og vind priser)
Secret og the Luxor (adventure, løs svære gåder i
Luxor-pyramiden)
Kings Quest, vistnok nr. 4 (noget med en dronning der løser gåder
i en ørken og under jorden og sådan noget)
Virtual Pool 2 (Billiard på skærmen)
Warcraft (Godtnok krig, men jeg er også vild med at skulle styre
mange ting samtidig...)

Jeg håber du finder et spil, som din kæreste bliver rigtig,
rigtig glad for.

Og så kan du fortælle slutningen herinde. Måske falder du over et
spil, som lige er noget for mig eller andre...

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Lars Lautrup

Dato : 30-12-03 14:25

> Ja, min kæreste deler ikke helt min begejstring for FPS og
> (krigs)strategispil...
> Er der nogen "pige" spil i kunne anbefale? Er de der SIM spil ikke ret
> populære blandt piger?

Jeg er som dig glad for FPS og har en kæreste, som det intet siger..
Hun er til gengæld fuldstændig vild med The Sims og har efterhånden fået mig
til at købe alle udvidelsespakkerne til hende (de holder trods alt også
længere end blomster..) - så jeg kan kun anbefale at du giver hende "The
Sims"... men hun har forhåbentlig sin egen PC - ellers har du et problem,
når først det er installeret..

Hun siger iøvrigt at din kæreste skal kigge forbi:

www.simbrother.dk
www.sims2net.dk
eller
www.simsportalen.dk

Lars Lautrup (Fjern '-nowhere-' fra adresse ved svar)
www.geocaching.dk : Geocaching - en spændende sport for hele familien

Fra : Mark

Dato : 31-12-03 00:27

> Ja, min kæreste deler ikke helt min begejstring for FPS og
> (krigs)strategispil...
> Er der nogen "pige" spil i kunne anbefale? Er de der SIM spil ikke ret
> populære blandt piger?

Evt. back packer, også et pige spil... :)

Mvh
Mark

Fra : JH

Dato : 01-01-04 11:36

MicJen wrote:
> Hej!
>
> Ja, min kæreste deler ikke helt min begejstring for FPS og
> (krigs)strategispil...

Hvem gider da også spille FPS?
Har man spillet et, har man spillet alle IMO.
Men sådan er vi jo så forskellige :)

> Er der nogen "pige" spil i kunne anbefale? Er de der SIM spil ikke ret
> populære blandt piger?
> På forhånd tak

For ikke at sovse rundt i reflekssvaret The Sims,
(som er noget af det mest kedelige IMO).
eller andre tuttenuttede såkaldte "pigespil".
Så er her nogle lidt anderledes forslag.

Civilization 3 - køb org. i papæske + Conquest udvidelsen.
Heroes of Might and Magic 3 eller 4.
Alle er turbaserede, så der er ro og fred
til at spille.
HoMM er fantasy og ikke krigsagtig.
I samme genre er der Age of Wonders Shadows Magic.

Sim City 4 + exp. - ikke noget krig her.

Star Wars Knights of the Old Republic -
godt RPG til nybegyndere.

Pandora's Box er et fremragende puzzle hyggespil.
http://www.microsoft.com/games/pandorasbox/default.htm

JH

Fra : Gimmer

Dato : 01-01-04 15:52

Jeg vil nu også mene at globetrotter 1 & 2 også ville være en mulighed?
Det spillede jeg faktisk med stor glæde da jeg havde købt det til min
kærste!

mvh Gimmer

Fra : Kasper

Dato : 01-01-04 15:47

On Tue, 30 Dec 2003 12:53:11 +0100, "MicJen" <jtmjFJERN_DETTE@mail.dk>
wrote:

> [...]
>(krigs)strategispil...
>Er der nogen "pige" spil i kunne anbefale? Er de der SIM spil ikke ret

Jeg ville anbefale nogle gode adventurespil, som The Longest Journey
og Syberia. Og måske også nogle af de lidt ældre, som Lucasarts'
klassikere og Gabriel Knight serien.

--
Kasper

Fra : Karina Hvillum

Dato : 05-01-04 10:58

Hej. Ja jeg er jo blevet helt bidt af: Myst III Exile. Måske er der nogen
der synes det er lidt for mystisk. Jeg er selv stået af på de sidste trin,
da jeg ikke kan finde løsningen.

Fra : Mona

Dato : 06-01-04 18:14

> [...]
> (krigs)strategispil...
> Er der nogen "pige" spil i kunne anbefale? Er de der SIM spil

Hej Michael.

Har du fundet et godt spil til din kæreste?

Hvis du har, hvilket et er det så og hvad synes hun om det?

Hilsen

Mona