Ang. Vito og holdbarhed!?
Fra : Mads Stetter

Dato : 30-12-03 17:31

Hejsa Alle

Syntes engang jeg hørte en del om Mercedes Vito og deres holdbarhed i
motoren!

Er der nogen der lige kan skitsere op for mig hvad man skal passe på med ved
dem når man står og skal til at købe en brugt!?

Og hvilke modeller skal man undgå!

Håber på lidt kyndig hjælp!

MVH Mads Stetter

Fra : Rasmus

Dato : 30-12-03 17:39

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote in message
> [...]
ved
> dem når man står og skal til at købe en brugt!?

.....jeg har aldrig hørt noget positivt om Vito´en, dårlige gearkasser,
motor, turbo, kobling, trækaksler...osv altså dyre ting som går i stykker!

Jeg kender en som havde en Vito med turbo diesel motor fra 1998, den blev
lavet for over 50tkr på de 3 år han havde den + en del garanti reperationer,
heldigvis for ham røg gearkassen inden garantien udløb

mvh
Rasmus

Fra : Jan Nielsen

Dato : 30-12-03 17:41

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der lige kan skitsere op for mig hvad man skal passe på med
ved
> dem når man står og skal til at købe en brugt!?

Efter at 2 af mine venner kar fået skiftet turboen på deres Vito 110D
og den ene også gearkassen inden 160kkm vil jeg da mene at det ikke er den
model man skal gå efter

mon ikke du bør finde en med CDI motor jeg kender ikke lige årstallet på
hvornår de kom på markedet

MEN det er fine biler med gode køreegenskaber, jeg fatter ikke at MB er gået
tilbage til baghjulstræk på den nye Vaneo, men det er jo en anden snak

Jan Nielsen

..:Hvis du kan lide biler, så smut forbi:.
www.fedebiler.dk

Fra : Leonard

Dato : 30-12-03 17:47

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote:

>Og hvilke modeller skal man undgå!

Køb en VW Transporter, så slipper du for stjernenykkerne
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Olesen

Dato : 30-12-03 20:28

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Køb en VW Transporter, så slipper du for stjernenykkerne

...eller Ford Transit, historien går næsten lige så
langt tilbage som med VW's pendant af samme vogntype.

Og var der ikke noget med Transitten blev året Van ???

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 20:50

> ..eller Ford Transit, historien går næsten lige så
> langt tilbage som med VW's pendant af samme vogntype.

Kender et par stykker der har VW og kan man leve med defekte brændstofpumper
samt tandremme som knækker (ventiler ødelægges IKKE), ja så er VW da fin.
Transit en reel nok, Ford har ikke klokket i det (med denne vogn)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Leonard

Dato : 30-12-03 20:59

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Kender et par stykker der har VW og kan man leve med defekte brændstofpumper
>samt tandremme som knækker (ventiler ødelægges IKKE), ja så er VW da fin.

De eneste problemer jeg har hørt om ved Transporter og Caravelle i T4
modellen (som nu er afløst af T5) har været automatgearkasser der er
gået i stykker meget for tidligt.

>Transit en reel nok, Ford har ikke klokket i det (med denne vogn)

Min personlige smag er at en Transit er skramlende raslekasse med
baghjulstræk, hvilket gør den komplet umulig uden et tungt læs i.

Så hellere en Toyota Hiace.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 21:04

> Min personlige smag er at en Transit er skramlende raslekasse med
> baghjulstræk, hvilket gør den komplet umulig uden et tungt læs i.

Ja Transit er ikke med personbilkomfort. Men den kører uden de store
problemer og er derfor en typisk håndværkerbil hvor alt skal være
funktionelt og let / billigt.

> Så hellere en Toyota Hiace.
Har de da fået styr på rustbeskyttelsen? (især af bagdøren)

Fra : Olesen

Dato : 30-12-03 21:50

> Min personlige smag er at en Transit er skramlende raslekasse med
> baghjulstræk, hvilket gør den komplet umulig uden et tungt læs i.
>
> Så hellere en Toyota Hiace.

-som vel næsten er en klasse under Transitten som har Euro-mål...

Fra : Jacob

Dato : 30-12-03 22:02

Jeg stemmer på Transporteren. Det er en glimrende bil og hvis den køres pænt
er der ingen problemer. Har den kørt over 300t, så sørg for at der er
skiftet toppakning og helst også topstykke.

Jacob