Erfaringer med tuningsboks
Fra : Topper

Dato : 30-12-03 14:32

Hejsa

Nogle der har erfaringer med Black Box tuningsbokse til VW PD ???

Der bliver lovet ekstra 25 Hk og 55 NM til en pris af 3295, det lyder jo
rimeligt

Mvh

Topper

Fra : phk

Dato : 30-12-03 19:28

"Topper" <topper@e.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Nogle der har erfaringer med Black Box tuningsbokse til VW PD ???
>
> Der bliver lovet ekstra 25 Hk og 55 NM til en pris af 3295, det lyder jo
> rimeligt

Jeg har en TDI 110HK jeg skal have tjippet. Ud fra det jeg har læst og hørt
om det, bl.a. fra medlemmer af www.clubgolf.dk, har jeg bestemt mig for en
ny programmerbar chip. Ikke en tuningsboks. De giver ikke så meget og bliver
ikke tilpasset den enkelte motor (som har mange variabler der skal justeres
efter).

--
Per, Esbjerg

Fra : Jan

Dato : 30-12-03 20:37

"Topper" <topper@e.mail.dk> wrote in message news:<3ff17e2b$0$27301$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> [...]
>
> Nogle der har erfaringer med Black Box tuningsbokse til VW PD ???
>
> Der bliver lovet ekstra 25 Hk og 55 NM til en pris af 3295, det lyder jo

Hej alle på denne liste

Jeg har lige sat en box i min bil. I den forbindelse kigget jeg også
på udlandeske sider og fandt også ud af at der er penge at spare, men
jeg valgte at købe den hos SanCO og må sige at jeg har fået en rigtig
go´ service. Servicen bestå i at boxen skal finjusteres så den få
bedre effekt og passer bedre til lige præcis min bil. Det er måske nok
svært at finde nogen der vil justere en box der ikke er købt i
danmark..

http://www.sancodk.dk/

Godt nytår
Jan..

Fra : Topper

Dato : 30-12-03 22:48

Okay, men Black Box den billigste løsning til VW, så den er jeg rimelig varm
på....

Men nogle erfaringer fra brugere søges....

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 31-12-03 11:21

Topper wrote:
> Okay, men Black Box den billigste løsning til VW, så den er jeg
> rimelig varm på....
>
> Men nogle erfaringer fra brugere søges....
>
> Topper

Hej.....øeæhhh...."Topper" !

Jeg ville sq købe her http://www.bokstuning.dk/ han er måske nok lidt
dyrer end de 3300.- !, men hva ..
der er også udtalser fra tilfredse brugere på hans side.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Peter G C

Dato : 31-12-03 12:13

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg ville sq købe her http://www.bokstuning.dk/ han er måske nok lidt
> dyrer end de 3300.- !, men hva ..
> der er også udtalser fra tilfredse brugere på hans side.

Jeg vil også gerne anbefale ovenstående. Bør prøves!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Landberg

Dato : 31-12-03 14:41

> Jeg vil også gerne anbefale ovenstående. Bør prøves!

Takker...

Jeg kan lige nævne, at jeg til 100/130hk TDi PD har et par demobokse på
lager. Dem vil jeg da gerne tilbyde til de 3.300kr.

M.h.t. bokse til TDi PD (og i og for sig så mange andre motorer) skal man
være opmærksom på, at der er mange forskellige typer på markedet - og i alle
kvaliteter. Her den anden dag så jeg en boks til en TDi PD som kunne skaffes
for ca. 100 euro - 750kr. Det lyder jo billigt. Ved en nærmere undersøgelse
viste det sig, at boksen blot monteres på stikket til
brændstoftemperaturføleren og snyder motor til at tro, at dieselen er 100
grader, hvorefter motoren overdoserer. En sådan boks kan man selv lave ved
at købe to stik samt en fast modstand på 150 ohm samt en variabel modstand.
Men om man vil lade sin motor i sin 300.000kr bil være genstand for sådanne
eksperimenter må være op til hver enkelt. Ulemperne ved denne metode er
bl.a. at motoren ryger meget og at katalysatoren soder til med tiden.
Hvad jeg prøver at sige: Man skal være opmærksom på, at der er stor forskel
på kvaliteten. Jeg opfordrer altid til, at man prøver de forskellige
løsninger man finder interessant. Som man kan se i samme tråd, så har Tim
prøvet en boks på sin Polo uden tilfredsstillende resultat - måske er en
anden boks eller en chip løsningen for ham? Andre prøver boksen og er meget
godt tilfreds. Der er nemlig også forskel fra bil til bil. Jeg kender ikke
noget til "Blackboksen", men prøv evt. at lån en og se om det er noget.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Pedersen

Dato : 31-12-03 14:05

> [...]
varm
> på....
>
> Men nogle erfaringer fra brugere søges....

Hvilken motor er det til... ??? 100 hk eller 115 hk eller ???

Jeg kørte med en FGA Boks fra www.bokstuning.dk syntes dog ikke den gav
helt hvad jeg forventede.. så afleverede den tilbage igen... den mulighed
har du jo der f.eks... så du kan da prøve om det giver som du forventer...

Tim

Fra : Peter G C

Dato : 01-01-04 14:01

"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> har du jo der f.eks... så du kan da prøve om det giver som du forventer...

Har du prøvet nogle andre boxe eller en chip? Gav de et bedre resultat?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Pedersen

Dato : 01-01-04 18:40

> Har du prøvet nogle andre boxe eller en chip? Gav de et bedre resultat?
>
> /Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com/

Nej jeg har ikke prøvet andre bokse eller chips.... jeg har nu fundet mig
til rette med de HK jeg har nu... det er egentlig meget passende... så det
holder jeg mig nok til....

Tim

Fra : Peter G C

Dato : 01-01-04 19:01

"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nej jeg har ikke prøvet andre bokse eller chips.... jeg har nu fundet mig
> til rette med de HK jeg har nu... det er egentlig meget passende... så det
> holder jeg mig nok til....

Tak for dit svar.

Du skrev i forrige indlæg, at den ikke gav, hvad du havde forventet. - Hvad
havde du forventet?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Pedersen

Dato : 02-01-04 19:41

> Tak for dit svar.

Var så lidt....

> Du skrev i forrige indlæg, at den ikke gav, hvad du havde forventet. -
Hvad
> havde du forventet?

At man tydeligt kunne mærke forskel i acc.... Ikke at man kun kunne
konstatere forskellen med måleudstyr... forskellen skulle være så stor at
man kunne mærke det når man havde sat en boks på..

Tim

Fra : Peter G C

Dato : 03-01-04 13:24

"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse

[klip]

> At man tydeligt kunne mærke forskel i acc.... Ikke at man kun kunne
> konstatere forskellen med måleudstyr... forskellen skulle være så stor at
> man kunne mærke det når man havde sat en boks på..

OK - så har det nok ikke været noget for dig. Jeg kan tydeligt mærke, når
potten er uden box, og mellemaccellerationerne er altså blevet pænt
hurtigere Min begejstring var nu heller ikke voldsom i starten, men nu
nyder jeg virkelig de ekstra kræfter.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Topper

Dato : 01-01-04 22:29

Hejsa,

Har modtaget en Black Box på prøve og det virker fortrinligt !!!