/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Rulning
Fra : Jacob


Dato : 19-04-01 21:48

Hvad vil en typisk tur på et rullefelt koste?

Susanne nævnte i en tidligere tråd, at det var smart at få gjort, så man
undgår et smeltet stempel.

Hvis det ikke er alt for dyrt, er det vel værd at overveje - bare sådan for
en sikkerheds skyld, eller er det for overdrevet? Spild af penge, måske? Min
MC har ikke fået ny potte. Altså er jeg bare overforsigtig?

Mvh
Jacob
GS500



 
 
Janus (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 19-04-01 22:05

Det er der ingen grund til..... men hvis du gerne vil checke din MC's
ydelse, så kom med til de større mc-træf der er tit nogen der har rullefelt
med

Janus

Jacob <jnk.607@rsk.dk> skrev i en news:9bnivm$r9j$1@sunsite.dk...
> Hvad vil en typisk tur på et rullefelt koste?
>
> Susanne nævnte i en tidligere tråd, at det var smart at få gjort, så man
> undgår et smeltet stempel.
>
> Hvis det ikke er alt for dyrt, er det vel værd at overveje - bare sådan
for
> en sikkerheds skyld, eller er det for overdrevet? Spild af penge, måske?
Min
> MC har ikke fået ny potte. Altså er jeg bare overforsigtig?
>
> Mvh
> Jacob
> GS500
>
>



Jacob (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 19-04-01 22:17


"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:9bnk0d$b93$1@eising.k-net.dk...
> Det er der ingen grund til..... men hvis du gerne vil checke din MC's
> ydelse, så kom med til de større mc-træf der er tit nogen der har
rullefelt
> med
>
> Janus

OK, men nu er min GS'er jo droslet, så jeg ved sådan cirka lige præcis hvad
den har - Nemlig alt det den må ha'!!

Jeg tror jeg ville blive lidt flov over at komme til træf, og over for alle
folk med deres "lidt" større makiner og ydelse bekende "kulør" Jeg har en
idé om, at jeg ville komme til at føle mig lidt underlegen...

Bare så længe jeg er sikker på, at motoren har det godt, er jeg tilfreds. Er
det i øvrigt noget man kan høre sig frem til, hvis man er lidt af en
rutineret haj?
Kan man med det blotte øre spotte mislyde af en bestemt karakter, der peger
i retning af en bestemt form for problem, i bestemte dele af motoren?

Mvh
Jacob
GS500



Morten Juel (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 19-04-01 22:39

> Jeg tror jeg ville blive lidt flov over at komme til træf, og over for
alle
> folk med deres "lidt" større makiner og ydelse bekende "kulør" Jeg har en
> idé om, at jeg ville komme til at føle mig lidt underlegen...
Det skal du sq ikke, jewg tænker da ikke sikkent et fjols hvis det er en der
køre på en MZ med få kræfter.
At jeg kan tage ham i et kryds er jo noget helt andet
Nej men tænk hvis alle havde det såen, så ville der kun komme en mc til
træf, og det var den med flest kræfter !!

> Bare så længe jeg er sikker på, at motoren har det godt, er jeg tilfreds.
Er
> det i øvrigt noget man kan høre sig frem til, hvis man er lidt af en
> rutineret haj?
> Kan man med det blotte øre spotte mislyde af en bestemt karakter, der
peger
> i retning af en bestemt form for problem, i bestemte dele af motoren?
Ja da, det kan man da godt, noget af det nemme at høre er f.eks. ventilerne


Mvh
Morten



Henrik Nielsen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 20-04-01 12:08

Der er ikke noget at være flov over. Der er ingen der peger finger af nogen
til træf. Jeg har engang set en Puch Maxi på et rullefelt til træf

Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x fra mailadresse ved svar



Jes Vestervang (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-04-01 17:01

Henrik Nielsen wrote:

> Der er ikke noget at være flov over. Der er ingen der peger finger af
> nogen til træf. Jeg har engang set en Puch Maxi på et rullefelt til træf
>
Er det ikke til Powermeet hvor der er konkurrence om hvem der kan yde flest
hk på en trædecykel? Det må sq være ret sjovt at se på
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Mikkel Christensen (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 21-04-01 14:59

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<ffmpb9.km1.ln@jes.etellerandet.com>...
> >
> Er det ikke til Powermeet hvor der er konkurrence om hvem der kan yde
flest
> hk på en trædecykel? Det må sq være ret sjovt at se på

Yeps. Jeg overværede det sidste år - det så ret hårdt ud... Sådan et
rullefelt er åbenbart ikke lige sådan at træde rundt, og der var nogle der
havde besvær med at cykle længe nok til at der kunne måles

Resultatet? Aner det ikke, jeg var 95% døv efter at have hørt alle R6erne
strække sig ud, og jeg kunne ikke se skærmene

--
Mikkel

Jes Vestervang (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 21-04-01 19:11

Mikkel Christensen wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
> <ffmpb9.km1.ln@jes.etellerandet.com>...
> > >
> > Er det ikke til Powermeet hvor der er konkurrence om hvem der kan yde
> flest
> > hk på en trædecykel? Det må sq være ret sjovt at se på
>
> Yeps. Jeg overværede det sidste år - det så ret hårdt ud... Sådan et
> rullefelt er åbenbart ikke lige sådan at træde rundt, og der var nogle der
> havde besvær med at cykle længe nok til at der kunne måles
>
De skal bare have fat i Bjarne Riis Gad nok vide hvor mange hk han yder
med EPO-tun

> Resultatet? Aner det ikke, jeg var 95% døv efter at have hørt alle R6erne
> strække sig ud, og jeg kunne ikke se skærmene
>
Hehe
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Steen S. Schmidt (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 21-04-01 20:49

> Er det ikke til Powermeet hvor der er konkurrence om hvem der kan yde
flest
> hk på en trædecykel? Det må sq være ret sjovt at se på

Jeps - og de må ikke rejse sig fra sadlen!

Max var omkring 0,98-1,14 hk. Jeg er ikke sikker på at dynoen er helt
nøjagtig ved disse niveauer

Mvh
Steen



Jacob (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 20-04-01 14:26


"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9bp5iu$qri$1@sunsite.dk...
>Jeg har engang set en Puch Maxi på et rullefelt til træf

OK - jeg ånder lettet op...og vil overveje at få lidt mere hår på brystet og
i al offentlighed få maskinen på feltet

Mvh
Jacob
GS500






Steffen Hansen aka. ~ (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Steffen Hansen aka. ~


Dato : 21-04-01 18:23

"Jacob" <jnk.607@rsk.dk> wrote in message news:9bnkli$gpr$1@sunsite.dk...
>
> Bare så længe jeg er sikker på, at motoren har det godt, er jeg tilfreds.
Er
> det i øvrigt noget man kan høre sig frem til, hvis man er lidt af en
> rutineret haj?
> Kan man med det blotte øre spotte mislyde af en bestemt karakter, der
peger
> i retning af en bestemt form for problem, i bestemte dele af motoren?

Jeg er ret sikker på at jeg kan spotte et dødt plejlstangs leje på
en ZXR750.... Min er nemlig begyndt at sige det samme som den
gjorde for 1445km siden

/S



Peter H. Hasselbalch (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 19-04-01 22:29

Du bør vel kun få udført en rullefelt-test hvis du har mistanke om fejl i
justeringen - eller vil have bekræftet ydelsen.
En tur på et rullefelt på et træf vil kunne give svar på den sidste del.
En "rigtig" omgang indbefatter (såvidt jeg ved) måling før og efter (måske
flere gange) justeringer af kaburator(er) m.m.
De fleste vælger nok at få testet maskinen ved skift af udstødning eller
lignende, som kan have en kraftig indflydelse på hhv max HK og Moment, samt
disses placering rent omdrejningsmæssigt.

Jeg fik et tilbud på ny udstødning incl rullefelt, hvor rullefelt kostede
500,- med 3 forskellige tests (roll-on, all-gear og fast) incl. udskrift.
Det var hos Holtug MC, som iøvrigt er smadderflinke! (aner ikke hvor i
landet du befinder dig)


--
Mvh Peter HH
DMCN #2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk

Bemærk NY Email-adresse: Peter@Hasselbalchs.dk



Steen S. Schmidt (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 20-04-01 00:41

> Hvad vil en typisk tur på et rullefelt koste?

"Bare" for at checke effekt - en ca. 200-500 kr. Hvis det er dysning osv -
1000-1500 kr.

> Susanne nævnte i en tidligere tråd, at det var smart at få gjort, så man
> undgår et smeltet stempel.

Ja, hvis der er ændret noget i I/O systemet (sorry, arbejdsskade - med det
mener jeg alt med indsugning/forbrænding/udstødning).

> Hvis det ikke er alt for dyrt, er det vel værd at overveje - bare sådan
for
> en sikkerheds skyld, eller er det for overdrevet? Spild af penge, måske?
Min
> MC har ikke fået ny potte. Altså er jeg bare overforsigtig?

Hvis din MC ikke er ændret siden køb, er det sandsynligvis ikke nødvendigt
som sådan at omdyse. Er den droslet, er det dog en anden sag. Masser af
droslingskit kører alt for magert - det er en let måde at begrænse
benzinindsugningen, og dermed de tilgængelige kræfter. En mager blanding kan
afstedkomme masser af skader, som du øjensynligt har læst, men du bliver nok
nødt til at lade droslingskittet være som det er

Drosling med droslingskit er ikke godt for *noget* - maskinen bruger endda
oftest mere benzin end den tilsvarende udroslede model. Dette skyldes
sandsynligvis at man er meget mere tilbøjelig til at køre med for åben
gashandtag.

Mvh
Steen



Henrik Nielsen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 20-04-01 12:08

100 - 200 kr

Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x fra mailadresse ved svar



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste