Firewall - lidt a lá iptables (Linux)
Fra : // Overby

Dato : 29-12-03 23:23

Jeg sørger en firewall, hvor som skal bruges til en lille server med
Internetadgang. Det vigtige er, at jeg kan manuelt kan filtrere trafikken på
specifikke porte og IP-adresser. Jeg ville gerne have noget som iptables i
Linux. Men i Windows er jeg helt blank - hvad kan jeg bruge.

Daniel

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 30-12-03 00:26

In article <bsq9gg$2cr9$1@news.cybercity.dk>, // Overby wrote:
> Linux. Men i Windows er jeg helt blank - hvad kan jeg bruge.

Hvilken windows?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : // Overby

Dato : 30-12-03 10:24

XP Pro

/Daniel

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 30-12-03 11:45

http://www.hsc.fr/ressources/outils/pktfilter/download/

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Soren Rathje

Dato : 30-12-03 17:17

"// Overby" <mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> wrote in message
> XP Pro

http://www.idrci.net
http://www.idrci.net/packetfilter/html/index.html

<citat>
The CHX-I Packet Filter is not a personal firewall and should not be
used by those expecting out-of-the box security configurations or
unfamiliar with TCP/IP networking and IP security in general. Several
configuration templates are provided to assist first time users in
grasping CHX-I filtering concepts. These templates can be obtained in
the idrci.net download area."
</citat>

<citat>
The packet filter cannot facilitate address/port translation in gateway
environments. The CHX-I NAT module was designed to provide this
functionality as either a stand alone or add-on to the packet filter
management console.
</citat>

<citat>
CHX-I products are free for personal use but require registration for
future updates and access to the online support area.
</citat>

Jeg har ikke kørt den i "produktion" endnu, men den bliver erstatningen
for min Winroute Pro når den går på pension om kort tid..

-- Soren

Fra : Platte Povl

Dato : 01-01-04 23:39

// Overby wrote:
> Jeg sørger en firewall, hvor som skal bruges til en lille server med
> Internetadgang. Det vigtige er, at jeg kan manuelt kan filtrere trafikken på
> specifikke porte og IP-adresser. Jeg ville gerne have noget som iptables i
> Linux. Men i Windows er jeg helt blank - hvad kan jeg bruge.
>
> Daniel

IPF is the first command line tool for configuring the packet filter of
Windows NT4 and Window 2000 systems. It replaces the annoying GUI
alternatives and can be used as an elegant entry for writing advanced
firewall scripts under the Windows system.

http://packetstormsecurity.nl/groups/thc/thc-ipf10.zip

Derudover anbefaler jeg da blackice defender ( server udgaven ) fra
networkice - den er fremragende, og ikke så dyr..

--
"Your father was a fish. You evolved

from an egg laid in water, fertilized by
    a sperm fish swimming upstream -
just as salmon swim up stream to

fertilize female egg laid in the water.

Maybe, you should worship a fish god."