Skype problem ?
Fra : Leif Halling

Dato : 29-12-03 21:55

Hej gruppe.

Jeg har lige fået installeret Skype og det kører tilsyneladende fint mht.
lydkvaliteten.

MEN: Hvis ham jeg snakker med taler SAMTIDIG som mig "hakker" eller falder
samtalen lidt ud!

(Vi har begge relativt hurtige forbindelser og køre Win XP)

Er der andre der har det samme problem og eventuelt en løsning, eller skal
man vænne sig til at tale i "forlængelse" af hinanden ?

Mvh. Leif

Fra : Pongo

Dato : 29-12-03 22:08

Leif Halling wrote:
> [...]
>
> Er der andre der har det samme problem og eventuelt en løsning, eller
> skal man vænne sig til at tale i "forlængelse" af hinanden ?

Jeg kender ikke meget til Skype men det lyder som et typisk
ekko-cancellerings problem.
Når du taler, vil noget af det du siger ofte blive reflekteret fra den
anden ende. Specielt hvis der bliver benyttet højttalere, vil der være
et rundløb fra højtaler til mikrofon. Dette rundløb forsøger man at
fjerne, men hvis i taler imunden på hinanden, kan det være vanskeligt.
Så bliver der fjernet for meget og så bliver det en hakket forbindelse.

/Klaus

Fra : 7100

Dato : 04-01-04 11:35

Det er ganske normalt..
Vi har det samme her jeg tror at dete r en tilvending *ss*

Fra : M

Dato : 12-01-04 15:42

> [...]
>
> Er der andre der har det samme problem og eventuelt en løsning, eller skal
> man vænne sig til at tale i "forlængelse" af hinanden ?

Jeg havde samme problem med Skype, men jeg prøvede så programmerne Picophone
og Teamspeak (teamspeak.org), og der er problemet du omtaler ikke til stede
overhovedet.
En anden fordel ved disse programmer er at de bruger meget lidt cpu
sammenlignet med Skype. Og så er de forøvrigt begge helt gratis og ad-ware
fri ligesom Skype.
Min personlige favorit er nok Teamspeak (fordi det umiddelbart kører uden
hak eller noget, uanset HVAD man laver på computeren (spiller musik, spiller
etc. etc.).
Ulempen ved Teamspeak er til gengæld at det lidt sværrere at sætte op end
Skype og Picophone (men der er udførlig vejledning med dog).
Og lige som en sidste ting, kan det være du får brug for at skifte
lyd-codec i de programmer jeg har nævnt hvis du vil have ligeså god
lydkvalitet som ved Skype (det kan dog også uden størrere besvær lade sig
gøre i begge programmer).

Fra : Leif Halling

Dato : 13-01-04 22:42

Tak for svaret "M"- men jeg fortsætter foreløbig med Skype idet det kører
problemløst hvis man blot ikke snakker i munden på hinanden.

Mvh. Leif

Fra : M

Dato : 14-01-04 08:40

"Leif Halling" <leif.hallingFJERNES@oncable.dk> wrote in message
> Tak for svaret "M"- men jeg fortsætter foreløbig med Skype idet det kører
> problemløst hvis man blot ikke snakker i munden på hinanden.

Forståeligt nok, og en anden positiv ting ved Skype er at man måske på
længere sigt lærer at snakke pænere til hinanden (man lader den anden tale
ud/man afbryder ikke midt i en sætning).

Fra : Leif Halling

Dato : 14-01-04 18:33

> Forståeligt nok, og en anden positiv ting ved Skype er at man måske på
> længere sigt lærer at snakke pænere til hinanden (man lader den anden tale
> ud/man afbryder ikke midt i en sætning).

Hej M.

Ja -du har fat i noget der !. Jeg vil overveje headset og Skype til brug i
nogle af alle de møder vi afholder i firmaet

Mvh. Leif