/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Fucking muffedimslortefordæmper !
Fra : Morten Juel


Dato : 19-04-01 21:26

Hejsa NG

Sådan en omgang crap, i min forårs iver skulle Seca'en jo liige ha skiftet
det kronrørsleje, ok af med de 2 foreste dæmpere, og så var det jo liige jeg
kom i tanke om at de skulle ha skiftet olie og den øverste simmering (som
jeg troede var den der holdte det hele) og den øverste simmerring røg af det
var jo nemt nok, men den lignede sq ikke dem jeg havde fået nede fra
Louis.de nå, men det er jo nok den næste tænkte jeg så da jeg så der var
endnu en dernede, men FØJ de sad fast, jeg tror det var de originale, men nu
har jeg skrabet i timevis for at få det meste væk !! kan man ikke bare
brænde det væk eller ??
Nå, men efter skrabning så fandt jeg ud af at dem fra louis slet ikke passer
på ;o(( så hvis en af jer med en RD250 mangler et sæt olieforseglere til
forgaflerne så kan i få dem til ½ pris her
Nå men nu fik jeg ikke skiftet kronrørsleje idag ;o( og hvis min Yamaha
pusher ikke har de dele imorgen så kommer den ikke ud til weekenden ;o(
Sådan noget lort.. og min seca står nu blokket op og bundet fast for ikke at
vælte !!

Mvh
Morten
XS400 Seca **som er handicappet**



 
 
Asger Steffensen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 19-04-01 21:30

> Nå, men efter skrabning så fandt jeg ud af at dem fra louis slet ikke
passer
> på ;o(( så hvis en af jer med en RD250 mangler et sæt olieforseglere til
> forgaflerne så kan i få dem til ½ pris her

En af de få ulemper ved e-handel...
Sig mig, hvor meget kunne du have sparet ved at købe dem i D? Jeg købte
engang nye, originale til min XS500, de kostede 99,- pr. stk. De kan næppe
være meget billigere i D?

Asger
ZX-10



Morten Juel (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 19-04-01 21:36

jeg ga 20DM for et sæt

Mvh
Morten



Asger Steffensen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 19-04-01 21:33


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9bni5s$lq5$1@sunsite.dk...
> jeg ga 20DM for et sæt
>
Genuine Yamaha?

A.



Morten Juel (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 19-04-01 21:41

> Genuine Yamaha?

nej noget louis fims ! ;o(

jeg skrider ned til min pusher imorgen han ved alt

Mvh
Morten



Adam Christensen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 20-04-01 10:29

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9bni5s$lq5$1@sunsite.dk...

> jeg ga 20DM for et sæt

Det kan åbenbart også gøres _for_ billigt

--
Adam
SV650S



Armand (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-04-01 09:57


Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:9bnhhv$ctu$1@sunsite.dk...
>
> ...........................................den øverste simmerring røg
af det
> var jo nemt nok, men den lignede sq ikke dem jeg havde fået nede fra
> Louis.de nå, men det er jo nok den næste tænkte jeg så da jeg så der
var
> endnu en dernede, men FØJ de sad fast, jeg tror det var de originale,
men nu
> har jeg skrabet i timevis for at få det meste væk !! kan man ikke bare
> brænde det væk eller ??

1)
Der skal IKKE sidde 2 pakdåser ved hvert teleskopben! Eller taler du
også om "støvhætten"/pyntegummiet?
Check selv om ikke der er en låserings-rille umiddelbart over den
nederste (= eneste beregnede) pakdåse

2)
"Dernede"??
Sig mig: GRAVER du dem ud??
Av, av, av! Den Seca er ved at blive lige så forskruet som en RD 350'er


Du er ellers meget med i gruppens snak, så selv om du tidligere har
"spolet" over sådant snak, er der er ingen undskyldninger for at have
ignoreret muligheden (erindringen) af at der har været indtil flere
teleskops-adskillelses forklaringer i tidens løb!
Pakdåser trækkes med ud når man adskiller inderrør og yderrør, og hvis
afmonteringen af den ovenpåliggende låsering ike er tilstrækkelig for
adskillese, er det fordi at der i bunden af yderrøret sidder en
unbrako-bolt, som holder skidtet sammenskruet!
Det kan godt være at der skal arbejde til qua gentagne træk helt fra
bund af (inerti-effekt); men er såvel bundbolt, som låsering afmonteret,
er det metoden!
Med tingene adskilt er resterne enkle at fjerne; men du vil sikkert også
erfare i hvilken grad at du har ridset cromen på inderrøret ved dit
graveri (= utæthed der ikke kan lukkes af nye pakninger!)

Og så lige et lille prik i siden:
Et sådant tip ville du hurtigt have tildraget dig af nogle af de gamle
øldrikkende mænd ved Suså's bar :-/

--
Armand.






Morten Juel (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 20-04-01 11:10

> 1)
> Der skal IKKE sidde 2 pakdåser ved hvert teleskopben! Eller taler du
> også om "støvhætten"/pyntegummiet?
> Check selv om ikke der er en låserings-rille umiddelbart over den
> nederste (= eneste beregnede) pakdåse
Ja det er støvhætten den ene

> 2)
> "Dernede"??
> Sig mig: GRAVER du dem ud??
> Av, av, av! Den Seca er ved at blive lige så forskruet som en RD 350'er
>
er du klar over hvor fast en simmering sidder der har sidet samme sted med
olie i 16 år ? jeg har skildt det med umbrakobolten ad, men den pakning sad
virkelig fast, hvad andet en at skrabe den ud kunne man ha gjort ?

> Pakdåser trækkes med ud når man adskiller inderrør og yderrør, og hvis
> afmonteringen af den ovenpåliggende låsering ike er tilstrækkelig for
> adskillese, er det fordi at der i bunden af yderrøret sidder en
> unbrako-bolt, som holder skidtet sammenskruet!
Armand not true !! hele inderrøret er hevet ud, det var sq ikke noget på den
der kunne få den pakning med ud !! jeg tager nogle billeder senere idag !

> Det kan godt være at der skal arbejde til qua gentagne træk helt fra
> bund af (inerti-effekt); men er såvel bundbolt, som låsering afmonteret,
> er det metoden!
> Med tingene adskilt er resterne enkle at fjerne; men du vil sikkert også
> erfare i hvilken grad at du har ridset cromen på inderrøret ved dit
> graveri (= utæthed der ikke kan lukkes af nye pakninger!)
Der sidder sådan en tvær skive som pakningen har siddet omkring ! skal den
så også ud ? eller ? og skal det varmes ud ?

> Og så lige et lille prik i siden:
> Et sådant tip ville du hurtigt have tildraget dig af nogle af de gamle
> øldrikkende mænd ved Suså's bar :-/
mumle mumle

Mvh
Morten




boe (20-04-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 20-04-01 11:24

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9bp1th$9u$1@news.inet.tele.dk...

> > Pakdåser trækkes med ud når man adskiller inderrør og yderrør, og hvis
> > afmonteringen af den ovenpåliggende låsering ike er tilstrækkelig for
> > adskillese, er det fordi at der i bunden af yderrøret sidder en
> > unbrako-bolt, som holder skidtet sammenskruet!
> Armand not true !! hele inderrøret er hevet ud, det var sq ikke noget på
den
> der kunne få den pakning med ud !! jeg tager nogle billeder senere idag !

Armand har ikke så meget held med Seca - der var vist også noget med en
kæde, som skulle skilles ad eller ikke skilles ad Thi hi.. Kan du ikke
sende ham et exploded view af hele maskinen - nu du alligevel har den skilt
ad og kameraet fremme?

> Der sidder sådan en tvær skive

Jeg kan da godt forstå, at skiven bliver tvær af at blive skrabet på...det
gør vel ondt

Bo, VF1000F



Morten Juel (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 20-04-01 11:35

> Armand har ikke så meget held med Seca - der var vist også noget med en
> kæde, som skulle skilles ad eller ikke skilles ad Thi hi.. Kan du ikke
> sende ham et exploded view af hele maskinen - nu du alligevel har den
skilt
> ad og kameraet fremme?
hehe ja lad os nu se om jeg har ret, eller jeg har splittet noget HELT
forkert !

> > Der sidder sådan en tvær skive
>
> Jeg kan da godt forstå, at skiven bliver tvær af at blive skrabet på...det
> gør vel ondt

Hehe i ved hvad jeg mener




Armand (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-04-01 02:42


Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:9bp1th$9u$1@news.inet.tele.dk...
> >
> > "Dernede"??
> > Sig mig: GRAVER du dem ud??
> > Av, av, av! Den Seca er ved at blive lige så forskruet som en RD
> > 350'er er du klar over hvor fast en simmering sidder der har sidet
samme sted
> > med olie i 16 år ?

Ja, faktisk!

>jeg har skildt det med umbrakobolten ad, men den pakning sad
> virkelig fast, hvad andet en at skrabe den ud kunne man ha gjort ?

Fortsat med inerti-tricket :-|

> > Pakdåser trækkes med ud når man adskiller inderrør og yderrør, og
> > hvis afmonteringen af den ovenpåliggende låsering ike er
tilstrækkelig
> > for adskillese, er det fordi at der i bunden af yderrøret sidder en
> > unbrako-bolt, som holder skidtet sammenskruet!
> Armand not true !! hele inderrøret er hevet ud, det var sq ikke noget
> på den der kunne få den pakning med ud !! jeg tager nogle billeder
senere
> idag !

Så er forgaflen totalt udslidt!
Den glidering der sidder udvendigt og nederst på det cromede inder-ben,
bør ikke kunne falde af eftersom at der kun lige akkurat er plads til
den i
yderrørets pasning.
Eftersom den er tykkere end inderrøret og ikke kan falde af, udgør den
en reces/kant, som vil trække pakdåsen med op v.h.a. inerti-trick'et!

> Der sidder sådan en tvær skive som pakningen har siddet omkring ! skal
> den så også ud ? eller ? og skal det varmes ud ?

Ikke helt forstået!
Lige under pakdåsen sidder den øvre glidering!
Den sidder i en udboring i toppen af yderrøret og skal udgøre det for et
leje ind imod det cromede rør!
Det er måske den du omtaler!?

Den burde ligeledes blive trukket med ud ved inerti-adskillelsen!

Er nogen af disse 2 glideringe (i hvert ben) gennemslidt så man kan se
messing, skal de også udskiftes inden samling!
Vi snakker her om teleskopets følsomhed, samt slitage på såvel inder,
som yder -røret.
Endvidere vil en hel nedslidning også medføre en for løs pasning imellem
de to rør! Læs om virkningen heraf i strengen "Wobble" =



--
Armand






Orla Pedersen (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 22-04-01 00:42


Armand skrev i meddelelsen <9bqonv$30av$11@news.cybercity.dk>...
>
>Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
>news:9bp1th$9u$1@news.inet.tele.dk...
>Så er forgaflen totalt udslidt!
>Den glidering der sidder udvendigt og nederst på det cromede inder-ben,
>bør ikke kunne falde af eftersom at der kun lige akkurat er plads til


Nix ! På gamle Yamaha'er iblandt XS'ere og RD'ere, er der ingen glidering
nederst på benet. Inderbenet glider direkte i alu-godset i yderbenet, med
hvad der deraf følger af problemer ! Øverst i yderbenet, under pakdåsen, er
der en bøsning, der kan skiftes. Så pakdåser vippes ud med et dækjern.

mvh
Orla

>--
>Armand
>
>
>
>
>



Armand (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-04-01 23:07


Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
news:9burha$4h0$1@news.inet.tele.dk...
>
> Armand skrev i meddelelsen <9bqonv$30av$11@news.cybercity.dk>...
> >
> >Så er forgaflen totalt udslidt!
> >Den glidering der sidder udvendigt og nederst på det cromede
inder-ben,
> >bør ikke kunne falde af eftersom at der kun lige akkurat er plads til
> Nix ! På gamle Yamaha'er iblandt XS'ere og RD'ere, er der ingen
glidering
> nederst på benet. Inderbenet glider direkte i alu-godset i yderbenet,
med
> hvad der deraf følger af problemer ! Øverst i yderbenet, under
pakdåsen, er
> der en bøsning, der kan skiftes. Så pakdåser vippes ud med et dækjern.

Folk spørger jævnligt hvorved at jeg kan vide så meget at jeg tillader
mig at svare på stort set alt - Svaret er det enkle at jeg i tidens løb
har tildraget mig flerfoldige erfaringer igennem min mere end tyve år
gamle altoverskyggende hobby!

Hvorledes man "tildrager sig erfaringer" er Mortens Seca jo så et
passende eksempel på:
Jeg har tilsyneladende endnu ikke kunnet forklare noget alment gældende,
uden at blive belært om at Seca'en er anderledes omkring dette og
int - Og således også i dette tilfælde

Jeg har stadig den Haynes manual, der blev indkøbt til min oprindelige
XS 500'er stående, og deri fremstå tydeligt at du har så mindeligt ret
omkring de tidligere Yamaha'ers forgaffelkonstruktion!!

Jeg har fra starten anfægtet Mortens udtryk "gravet" (om fjernelse af
pakdåsen) ud fra den opfattelse at han havde rodet med sagerne imens at
teleskopet var samlet!
Forklaringen med dækjernet (dog nede fra hans værksted) kunne jeg heller
ikke greje; men nu dæmrer sammenhængen!
Når først teleskopet ER adskilt, er et dækjern af god størrelse lige
værktøjet til at bræke den gamle pakdåse ud!

--
Armand (der burde købe sig en Seca som "skolecykel")





Asger Steffensen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 23-04-01 17:05


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9bvkm3$rgt$5@news.cybercity.dk...
>
SNIP
>
> Folk spørger jævnligt hvorved at jeg kan vide så meget at jeg tillader
> mig at svare på stort set alt - Svaret er det enkle at jeg i tidens løb
> har tildraget mig flerfoldige erfaringer igennem min mere end tyve år
> gamle altoverskyggende hobby!
>
> Hvorledes man "tildrager sig erfaringer" er Mortens Seca jo så et
> passende eksempel på:
> Jeg har tilsyneladende endnu ikke kunnet forklare noget alment gældende,
> uden at blive belært om at Seca'en er anderledes omkring dette og
> int - Og således også i dette tilfælde
ROFL

>
> Jeg har stadig den Haynes manual, der blev indkøbt til min oprindelige
> XS 500'er stående, og deri fremstå tydeligt at du har så mindeligt ret
> omkring de tidligere Yamaha'ers forgaffelkonstruktion!!
Nemlig. Jeg blev også temmelig overrasket over dette, da jeg for år tilbage
renoverede min.

> Armand (der burde købe sig en Seca som "skolecykel")
Ærlig talt, Armand, savner du ikke en MC?? Så vidt jeg husker har du ikke
nogen p.t.?

Asger
ZX-10




Armand (27-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-04-01 16:58


Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en
news:yrYE6.136$677.10917@news.get2net.dk...
>
>
> > Armand (der burde købe sig en Seca som "skolecykel")
> Ærlig talt, Armand, savner du ikke en MC?? Så vidt jeg husker har du
> ikke nogen p.t.?

Er faktisk i færd med noget omkring en 4½'er
Men ellers har jeg jo nydt godt af venner og families gavmildhed á: "du
ved selv hvor motorcykelnøglerne hænger i kælderen, og ved også at
husnøglen ligger under måtten"!

--
Armand.





Michael K. S. (27-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 27-04-01 21:12

On Fri, 27 Apr 2001 17:58:06 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Er faktisk i færd med noget omkring en 4½'er

Jeg gætter på, at du endelig har set lyset og købt en Honda...ik' osse
Hr. ex-Hondahader?? )

Vh
-Michael

Armand (28-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-04-01 01:16


Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:hgkjetcbg8qeunj5s5pcr2i9pqdu58bvka@4ax.com...
> On Fri, 27 Apr 2001 17:58:06 +0200, "Armand"
> <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
> >Er faktisk i færd med noget omkring en 4½'er
>
> Jeg gætter på, at du endelig har set lyset og købt en Honda...ik' osse
> Hr. ex-Hondahader?? )

Fattigdom kan føre èn ud i meget lort

--
Armand (lettere duknakket)



Orla Pedersen (24-04-2001)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 24-04-01 21:56


Armand skrev i meddelelsen <9bvkm3$rgt$5@news.cybercity.dk>...

>Jeg har fra starten anfægtet Mortens udtryk "gravet" (om fjernelse af
>pakdåsen) ud fra den opfattelse at han havde rodet med sagerne imens at
>teleskopet var samlet!


Ja det gav også et sæt i mig, da jeg læste det, huhh

I øvrigt er det, på godt og især ondt, en forgaffelkonstruktion fra sidst i
tresserne. De virker "opslidte" som nye (meget løs pasning), og det ændrer
sig så forholdsvis hurtigt til "slemt". Og dæmpning er der ikke meget af
heller. For at sammenligningens skyld, skal det siges at forgaflen på min
forrige cykel (BSA BM33 fra 55), pånær dæmpning, var bedre på alle punkter.
Stivere, og med udskiftelige bøsninger med fin pasning, og stål yderben der
er væsentlig mere slidstærkt.

Tankevækkende at det var motoren og tændingsanlæget der gjorde BSA'en
uanvendelig, resten holdte udmærket.

mvh
Orla som har en vis rutine i at ombytte Lucas magdynoer, samt skift af
kondensator og lejer i do.
>
>--
>Armand (der burde købe sig en Seca som "skolecykel")
>
>
>
>



Morten Juel (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 20-04-01 16:31

hehe, jeg snakkede med min pusher om det "myggen i næstved" og som altid var
han flink og hjælpe, så jeg skulle bare tage dem med ned, så ville han da
gerne se den skive jeg ikke fattede hvad var !
Det gjorde jeg så og så kiggede han ! DEN DER sagde han, det er resten af
simmeringen, hvad sagde jeg er du sikker !! ja da sagde han, hmm sagde jeg,
hvorn får jeg den ud ?..
Prøv lige at tage dem med her (vi gik ud på værkstedet) han satte den ene i
skruetvingen, og hev et dækjern frem, og flop sagde da den fløj ud
jeg har ikke ødelagt en disse ))))
men den simmering var lige så hårde som metal !!

Så blev jeg sq det klogere, og armand havde næsten ret )

Mvh
Morten
XS400 Seca **som kommer ud imorgen ))))))))**



Pein (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 20-04-01 19:23

Morten Juel skrev ...

>Prøv lige at tage dem med her (vi gik ud på værkstedet) han satte den
>ene i skruetvingen, og hev et dækjern frem, og flop sagde da den fløj
>ud så jeg har ikke ødelagt en disse ))))
>men den simmering var lige så hårde som metal !!
>
>Så blev jeg sq det klogere, og armand havde næsten ret )
>
Og nu ved du hvordan et dækjern ser ud

Mvh. Pein
TransAlp + DT125R



Morten Juel (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 20-04-01 22:11

> Og nu ved du hvordan et dækjern ser ud
hehe jep, en ordenlig satan )

Mvh
Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste