hjælp til oversæt til engelsk
Fra : Frank

Dato : 29-12-03 17:36

hejsa.

jeg har et spørgsmål på engelsk:

In Lord Of The Rings, Frodo Baggins is played by...?
(svaret er Elijah Woods)

Jeg kom helt i tvivl, er 'played by' rigtigt i denne sammenhæng?
Hvad med kommaet ?

Hvad med denne:

In Lord Of The Rings, Viggo Mortensen plays the character...?
(svaret er Aragorn)

er plays rigtigt her?

håber i kan hjælpe

mvh
søren

Fra : Uffe Holst

Dato : 29-12-03 17:43

In an article of 29 Dec 2003 Frank wrote:

> håber i kan hjælpe

Det kan de sikkert i dk.kultur.sprog

Selv plays betyder spiller, så har det ikke nødvendigvis meget med musik at
gøre.

--
Uffe Holst

Fra : Frank

Dato : 29-12-03 17:44

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message

> Det kan de sikkert i dk.kultur.sprog
>
> Selv plays betyder spiller, så har det ikke nødvendigvis meget med musik
at
> gøre.

hov! undskyld, dk.kultur.musik ligger lige over sprog gruppen.
trykkede forkert undskyld!