Panther
Fra : Morten Lind

Dato : 29-12-03 18:31

Hej og godt nytår....

Når diskutilities benyttes inden installering af Panther, står der
nederst i vinduet(diskværktøj) : S.M.A.R.T.status: ikke understøttet

HVAD betyder det mon...?????

Hej fra
Morten

--
Hverken enten eller - blot både og[2000](ML)

Fra : Karl Antz

Dato : 29-12-03 18:43

Morten Lind <mortenlind@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Når diskutilities benyttes inden installering af Panther, står der
> nederst i vinduet(diskværktøj) : S.M.A.R.T.status: ikke understøttet

Fundet i Disk Utility Help:

Replacing a disk before it fails

Most disk drives include S.M.A.R.T. (Self-Monitoring Analysis and
Reporting Technology) hardware developed by IBM that allows hard disks
to test themselves for potential problems. You can check the health of
your hard disk in Disk Utility, located in Applications/Utilities.

If you've been having some problems with your computer, it's a good idea
to check the status of the hard disk.

To check the status of a disk:

Open Disk Utility, located in Applications/Utilities, and select the
disk in the left column. Look at the bottom of the window to see the
S.M.A.R.T. status.

If your disk is "verified," it's a valid disk with nothing wrong at this
time. If you see "About to Fail" in red letters, back up your disk
immediately and have the disk replaced. It will fail.

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Lind

Dato : 29-12-03 20:32

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> time. If you see "About to Fail" in red letters, back up your disk
> immediately and have the disk replaced. It will fail.

Hej Ka´l.....det er sødt af dig, men det hjælper mig jo ikke.....disken
fejler ikke noget....og der står jo hverken verified eller about to
fail.....der står: IKKE Undestøttet - og det gjorde der også på
iMac´en233 OG også på min brors nye iMac17" som har en Maxtor disk -
iMac233 har en Quantum og min G4 en IBM.....

så jeg kan ikke rigtigt bruge det, vel Ka´l.....men tak for
ulejligheden og godt nytår på Ama´r
Morten
--
Hverken enten eller - blot både og[2000](ML)

Fra : Karl Antz

Dato : 29-12-03 20:42

Morten Lind <mortenlind@mail.tele.dk> wrote:

> så jeg kan ikke rigtigt bruge det, vel Ka´l.....men tak for
> ulejligheden og godt nytår på Ama´r
> Morten

"ikke understøttet" betyder at det er en harddisk der ikke er udstyret
med s.m.a.r.t - men nu ved du i al fald hvad denne smarte teknologi
betyder

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Lind

Dato : 29-12-03 21:16

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> "ikke understøttet" betyder at det er en harddisk der ikke er udstyret
> med s.m.a.r.t - men nu ved du i al fald hvad denne smarte teknologi
> betyder
>
> hilsen ka'l

Nåeh ja....det må være en meeeeeeeeeeget ny teknologi, den der smarte
en.....tak Ka´l....
Morten
--
Hverken enten eller - blot både og[2000](ML)

Fra : Morten

Dato : 30-12-03 02:32

Morten Lind <mortenlind@mail.tele.dk> wrote:

> Nåeh ja....det må være en meeeeeeeeeeget ny teknologi, den der smarte
> en.....tak Ka´l....

ik' i PC verdenen, jeg mener at det var ganske almindeligt allerede da
jeg investerede i min første harddisk engang i 97. I OS 9 var SMART ej
understøttet, der skulle man bruge FWB's drivere (og udvidelse)

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth,
FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT) - Kom bare an Rene

Fra : Morten

Dato : 30-12-03 02:31

> [...]

> iMac´en233 OG også på min brors nye iMac17" som har en Maxtor disk -
> iMac233 har en Quantum og min G4 en IBM.....

Enten har disken eller iMac'ens ATA bus /ikke/ SMART. Det er ikke et
problem, men blot en ikke eksisterende feature i din hardware.